“Nydelig særpreg på maten”
Anmeldelse av Du Verden Matbar

Du Verden Matbar
Vurdert som nr. 3 av 23 Restauranter i Alta
Kjøkken: Gastropub
Middagsalternativer: Reservasjoner
Middagsalternativer: Reservasjoner
Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Spist fem ulike retter her (både middag og lunsj) og alle har hatt noe spesielt ved seg. Nydelig mat!

2  Takk, Andreaseide

Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

Vi var tre personer. Det var hyggelig og effektiv service, og veldig god mat. Grilla tørrfisk anbefales varmt.

Takk, peterbekwet
Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Spiste kvalkjøtt og det var magisk godt og mørt, fikk bernaisesaus med etter ønske. Servitøren var veldig flink.

Takk, oddlyn64
Anmeldt 21. juli 2020

Du Verden er lokalisert inne i kjøpesenteret , men har allikevel greid å skape rett restaurant atmosfære, en flott plass, men heller ikke så fin at du ikke er velkommen i fritidsklær. Dette liker jeg.
Ble møtt av en hyggelig dame, som ikke var sikker de hadde ledige bord til meg da det meste er reservert, men hun handlet dette lett over til sin hyggelige kollega som fant en plass til meg.
Da jeg mottok menyen så tenkte jeg Oaooo, sånn skal det være på norske restauranter, men allikevel så er det kun her jeg har noe å bemerke om det er noe som er råd å få bedre. Maten var meget profesjonelt presentert, hva med et bilde av det på menyen ;-) det hadde bare toppet alt.
Som forrett bestilte jeg Røkt hvalkjøtt med krekling gele eller noe, så var det grillet Tørrfisk med en søt senneps saus tror jeg det var. Jeg går på restaurant regelmessig, minst 2 -3 ganger i uken, jeg skriver regelmessig på Trip Advisor så jeg tror jeg begynner å ha greie på mat. Denne gange la jeg fra meg kniv og gaffel mellom bitene for å nyte måltidet, om det ikke er det beste måltided jeg har spist fra norsk kjøkken så er det blant 3, da andre var samme sjangeren, kanskje det var den samme kjeden i Svolvær. Uansett her smaker en at kokkene lever for jobben sin. Jeg kan ikke noe annet en å takke for en gastronomisk opplevelse som jeg skulle ønske at det var flere som kunne lære av, ta Sushi, Thai, Indisk og ikke minst italienske Mamarosaer, de når ikke Du verden opp til anklene. Håper bare Du Verden etablerer seg lenger sør på kysten, det blir dyrt å reise 1500km for å spise skikkelig god norsk mat.

PS; betjeningen var ett eksempel til etterfølgelse

Pris: Det var verd hver krone

1  Takk, Frode L
Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Vi stoppet der på vei nordover og spiste nydelig Pasta! Uken etter på vei sørover fikk vi oppleve et nydelig lunsjbord med varme og kalde retter der alle hadde fantastisk smak

Takk, 488bj_rnarr

Reisende som så på Du Verden Matbar, så også på

Har du vært i Du Verden Matbar? Del dine erfaringer!