Anmeldt 29. juli 2017 via mobile enheter

Et veldig hyggelig og sjarmerende sted. Tilbaketrukket fra all verdens jag og mas.

Fine hytter med bra standard. Bortsett fra hybelkaninene da. Enkel og god frokost. Kun en meny til middag, men avgjort velsmakende. Servicen var upåklagelig.

Dato for oppholdet: juli 2017
Takk, EspenJo
Anmeldt 21. oktober 2015

Overnattet 1 natt på Ongajok med min sønn i forbindelse med rypejakt i Mattisdalen, Vi fant stedet på en hotelportal og hadde følgelig aldri vært der før - og vi ble veldig positivt overrasket. Det var tydeligvis litt off season ettersom vi var de eneste gjestene denne natten - men til gjengjeld fikk vi førsteklasses service av Manager Michael. Først gav han oss 2 superior hytter i stedet for den ene standard hytta vi hadde bestilt - slå den !!! Deretter hadde vi en hyggelig kveld i resteuranten/matsalen der Michael serverte god mat og drikke. Dette stedet er noe helt annet enn det man opplever på et hotell - stedet ligger langt inne i "ødemarka" ( jaja ikke mer enn ca 30 minutter fra Alta), men man må kjøre noen kilometer inn på en relativt dårlig skogsvei - men det er det verdt. Enten man skal jakt eller bare oppleve flott fjellterreng, så kan man gå rett ut fra hytta. Vi kommer gjerne tilbake og anbefaler stedet på det sterkeste.

Dato for oppholdet: september 2015
Takk, Oddis-62
Michael R, Manager på Ongajok Mountain Lodge, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. oktober 2015

Hei!
Tusen takk for en so fin "review". Jeg hop pas at dere kommer tilbake, kanske til neste årets rypejakt?
Hilsen
Michael

Anmeldt 31. august 2015

Ongajok er et uvanlig sted, mange reiselivsbedrifter i Norge har mye å lære i forhold til originalitet og tro på egen profil. Nå er stedet lite og intimt, håper bare at den planlagte utbyggingen til 60 senger ikke ødelegger særpreget.

Dato for oppholdet: august 2015
Takk, Ola B

Tusen takk for en flott "review"! Det glider meg at dere hadde det koselig.
Hilsen
Michael

Anmeldt 27. juli 2015

Ongajoksetra, er stedet du skal dra til, som parr, en mindre bedrift eller gjengen som ønsker å utforske naturen sammen.
Hvorfor?, fordi Eieren Henning Solstad, evner å gi deg en "ekte opplevelse" fra ankomst til avreise. Ikke fordi alt er luksus, men fordi stedets atmosfære kommer på deg fra første stund. Her er det historie og tradisjon lag på lag. Dette er et sanserikt sted, som fordrer at du åpner opp og tar det til deg. Med verdens flotteste "bakgård" - Finnmarksvidda, er det duket for de beste opplevelser. Unn deg en tur!

Dato for oppholdet: april 2015
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, Steinar J
Denne anmeldelsen ble oversatt fra Engelsk. Vis original
Anmeldt 27. juli 2012

Vi besøkte Ongajok sent i mars 2012, som del av en cruisebåtutflukt, og overnattet. Tømmerhytta vi bodde i var tilstrekkelig møblert og varm, og sengene var komfortable. Ikke alle tømmerhyttene har dusjer og alle har økotoaletter. Vi ble tatt vennlig imot i hovedhytta/resepsjonen der måltidene blir inntatt rundt et langt fellesbord. Lampene var tent, og skapte en veldig koselig og avslappende atmosfære; i ekte norsk tradisjon byttet vi ut vinterskoene våre med lange strikkede sokketøfler fra kurven ved døra og satte oss ned til en veldig god middag som hadde blitt forberedt av den samiske kokken. Brunt øl og reinsdyr var på menyen, noe som var annerledes! Etterpå satt vi i den tilstøtende stuen, der peisen var tent, og snakket med andre gjester til seint på kvelden. Ongajok er virkelig et veldig spesielt sted - ettersom det er isolert er det perfekt for å se på stjernene og nordlyset - som vi gjorde helt til det kom en snøbyge. Frokosten var utmerket og besto av hjemmebakt brød og syltetøy, egg, bacon, ost, røkt reinsdyrhjerte og en viltterrin med elgkjøtt - igjen delikat. Vi følte oss velkomne her og jeg vil gjerne dra tilbake hit en gang.

4  Takk, jayne w
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen fra et TripAdvisor-medlem og ikke fra TripAdvisor LLC.Opprinnelig sendt inn på Engelsk på www.tripadvisor.co.uk. Vis original