“Fantastisk mat, service og atmotsfære”
Anmeldelse av Langøya Hovedgård

Langøya Hovedgård
Vurdert som nr. 5 av 8 Restauranter i Langesund
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Restauranten har nye eiere fra sommeren 2020. Se www.langøyahovedgård.no for mer informasjon omkring menyer, priser og booking.
Anmeldt 10. juli 2021

Ble tatt godt i mot, og vare på hele veien. Maten var helt perfekt, ingenting å klage på. Både mat og drikke var 10/10. Hit kommer vi tilbake! Stor takk til både kokk, og servitører for en fantastisk opplevelse!

Takk, veronicajB5739WL

Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Beliggenheten er flott med utsikt over båter og Langesund. Vi var 7 personer og det var få gjester da vi kom. Hyggelig servitør, som dessverre fikk altfor mange bord å holde orden på etterhvert. Etterhvert som det kom flere gjester ble det lenge mellom hvert besøk fra servitøren. Maten var det flere meninger om, de som bestilte kveite ble fornøyd, ellers var det enkelte som fikk nesten kald mat, andre synes det heller var mindre bra. Vi tror det hadde gjort seg med flere folk på jobb så mat og bestillinger kunne skjedd uten så mye venting.

1  Takk, 897kristins
Anmeldt 17. august 2020

Bestilte bord på dette stedet i slutten av juli. Vi var 8 stk som hadde gledet oss til en fin kveld i strålende vær. Dessverre ble det alt annet enn fint..
Vi ankom stedet 15 min før bestilt bord og fikk bordet med en gang.. Så begynte utfordringene.. det tok 1 time før vi fikk bestille drikke selv om det var langt fra fult.. Vedkommende som tok drikkebestilling hadde etter 1 time greid å rote bort bestillingen så tok det ytterligere 15 min..
Etter det var det tid til å bestille mat. Vi skulle ha blåskjell, fiskesuppe, clubsandwich, burger og biff..
Ytterligere 30-40 min tok det til vi fikk maten.. Da var blåskjell kald, biffen var en liten flak med kjøtt, burgeren fikk vi ikke før lenge etterpå. Clubsandwich og fiskesuppe var ok.
Eieren av stedet som prøvde å rydde opp brukte unnskyldninger som at de er nyoppstartede, at kjøkkenet var for langt unna og at maten derfor ble kald, at de er for få på jobb o.l.
Nei dette stedet vet ikke hva de holder på med. Det er altfor dyrt utfra det en får. Dårlig service og et sted en bør holde seg langt unna.
Meget synd for beliggenheten er fin.

1  Takk, 667harisj
Anmeldt 14. august 2020 via mobile enheter

Trosset dårlige Tripadvisor anmeldelser og satset på en hyggelig aften på Langøya Hovedgård. Hyggelig sted, men overpriset og hva de serverte var ikke engang i henhold til menyen (saltbakte poteter visste seg å være kokte «veikro poteter»). De skal ha for at biffen var god, dog ikke verdt 385,-

Dato for besøk: august 2020
Takk, 797mortens
Anmeldt 8. august 2020 via mobile enheter

Familien på 11 stk var her til det vi trodde skulle bli en hyggelig middag, men der tok vi feil.

Halvparten av rettene på menyen bestod av blåskjell eller reker, men det var de tomme for.

Ca 45 min venting på forrett for de av oss som bestilte det. Da ikke alle bestilte forrett ble vi enige med kelneren om at hovedrettene for alle skulle serveres samtidig. En av oss bestilte også uten laktose grunnet allergi.

Da hovedrettene kom etter nye 45 min venting tok det.1 time fra første til siste hovedrett var servert. Mye kluss i bestillingene.

Retten som var bestilt uten laktose kom som standard fra kjøkkenet med laktose.

Indrefilet til 400kr var en bitteliten ihjelstekt grå klump som var borte på 4-5 biter på gaffelen.

Barneburgeren var helt vassen og smakløs. Den verste burgeren vi noen gang hadde smakt konstaterte vi.

Da vi i ulikt tempo til slutt alle hadde fått og spist sin hovedrett var det tid for dessert. Det hadde vi egentlig alle veldig lyst på, men vi ønsket ikke en ny time - halvannen med venting eller en ny skuffelse, så vi lot det være og ba om regningen.

Vi kunne mens vi var der konstatere at gjestene satt for trangt og for tett og at andre overstadig berusede gjester ikke ble nektet servering slik de skulle.

Hit kommer vi ikke igjen.

Dato for besøk: august 2020
Takk, 120johanb

Reisende som så på Langøya Hovedgård, så også på

Har du vært i Langøya Hovedgård? Del dine erfaringer!