Expedia.comUSD 174
Orbitz.comUSD 174
eDreamsUSD 175
Anmeldt 26. oktober 2018

Gammelt hotell med eldre innredning. Tømmervegger innvendig på store deler av hotellet. Bærer preg av at det er gammelt, med bla knirking i gulvene. Ganske lytt på rommene.
Maten var imidlertid bra, og betjeningen hyggelig. Hotellet har også svømmebasseng og badstue.

Dato for oppholdet: oktober 2018
Takk, bem68
Anmeldt 1. oktober 2018

Fikk rom i første etasje, helt greit, ryddig og rent. Men, veldig lytt mellom rommene. Kunne faktisk høre naborommet prate.
Fikk servert en tre-retters på fredag, da det ikke var andre valg (iht servitøren). Den ble beskrevet som "gourmet", men var langt i fra. Har vært innom hotellet og spist i restauranten tidligere, men dette var ikke bra.
Tok kontakt med servitøren etter måltidet for å be ham viderebringe mine synspunkter til kjøkkenet, men han gikk rett i forsvar. Han begynte faktisk å rote med skjeen min oppi restene av maten min for å "motbevise" det jeg fortalte.
Bufféten på lørdag var veldig bra. Svak frokost til hotell å være. Lite utvalg av kjøttpålegg og ost, og etter min mening bør man kunne ta seg tid til å anrette fatene, ikke bare legge en haug med skinke på ett fat.

Romtips: Tror du må øverst i etasjene for å få det litt roligere, be om å få rom mot vannet.
Dato for oppholdet: september 2018
Takk, Kent W
Sigmund S, Daglig leder på Straand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. oktober 2018

Hei Kent,
Takk for din tilbakemelding, jeg beklager virkelig dette som skjedde mellom deg og vår servitør. Dette har vi nå ordnet opp i for slike svar hører ingen sted hjemme. Når det gjelder gourmetmeny så serverer vi det ved spesielle anledninger eller ved bestilte selskap. Det burde også vår servitør vist og ikke presentert menyen som gourmetmeny. Vi har også skjerpet inn frokost slik at det er på den standard som vi skal ha.

Med vennlig hilsen
Sigmund Straand
5. generasjon

Anmeldt 7. september 2018

Et hotell med topp service og vennlig betjening. Stort dobbeltrom med god plass og flott oppusset bad hvor ingenting manglet. Stille og rolig beliggenhet med utsikt mot Bussvikfjorden. God frokostbuffe med egg og sprøstekt bacon. Rikelig middagsbuffe med mange smakfulle retter.

Takk, Ragnar R
Sigmund S, Eier på Straand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. september 2018

Hei Ragnar,
Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Det gleder oss at dere hadde et fint opphold. Hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning.

Med vennlig hilsen
Sigmund Straand
5. generasjon

Anmeldt 26. august 2018 via mobile enheter

Straand Hotel ligger idyllisk til.
Hyggelig og vennlig betjening hele veien.

Vi hadde en svært god 3-retters middag og med rikelig porsjoner. Frokosten derimot var «midt-på-treet», men grei nok.

Kan ikke uttale meg om annet en mitt rom, men her vil nok en generell oppussing være ønskelig.

Takk, EPKTONSBERG
Anmeldt 15. august 2018 via mobile enheter

Vi var på tur over fjellet fra øst til vest og la inn en overnatting på Choice Straand. Solen skinte fra en skyfri himmel og uteserveringen på den store altanen var en avslappende ettermiddagsopplevelse for alle sanser med smakfull mat, god drikke og nydelig utsikt.
Om kvelden ble det servert en velsmakende, rikholdig og variert buffé i restauranten, delikat lagt opp med rikelig tilbehør av grønnsaker og salater.
Frokosten ble en liten nedtur med tanke på forventningene som bygde seg opp kvelden før, men for all del, det var en god frokostbuffé som inneholdt det meste.
Rommet vi fikk var av det store slaget, med kontorplass, samt sofa og stoler til fire.
Alt i alt mye for pengene på et koselig og tradisjonsrikt hotell.
Vi benyttet ikke tilbud om fritidsaktiviteter og slusetur med båten "Fram", men hotellet ligger nydelig til for mange flotte turer i norsk natur.
Vi kommer tilbake!

Takk, 52Drugis