trondpg
Dronebilde av seljordsvannet
  • ZenHotels.com
    kr 1 989
19.2 km fra Straand Hotel
Recently renovated "El Hus" has a mini-kitchen and bathroom and sleeps up to 4 people
    kr 1 048
20.8 km fra Straand Hotel
Early morning sun shine at Hegna Camping
  • eDreams
24.0 km fra Straand Hotel
Se flere hoteller i Vrådal
Anmeldt 24. august 2020

Jeg kom til hotellet i 16-tiden og fikk et dobbeltrom med utsikt til en fjellvegg med grå asfalt foran. Tett luft og trist rom. Jeg gikk til resepsjonen og spurte om de ikke hadde noe ledig med utsikt til innsjøen. Det hadde de - og jeg fikk et rom i 2.etg med utsikt. Da lurer jeg på om jeg ble gitt et dårlig rom i første omgang fordi jeg var soloreisende? I så fall er det diskriminerende! Også i rommet i 2.etg var det tett luft og jeg måtte åpne vinduet på vidt gap for å få inn luft. Det var heldigvis mulig å sove med åpent vindu her. Rommet er 90-talls stil . Bad med dusjforheng som virker ubehagelig nå i corantider. Lytt mellom rommene. Gulvet i rommet var fint .
Salongene er fine. Flotte møbler og antikviteter. Men det forsvarer ikke prisen på 1540 pr natt for et helt enkelt rom uten sjarm.
Frokosten er veldig enkel. Tynne skiver av brød fra Kiwi, kjedelig utvalg av pålegg osv. Pluss for pannekaker- Personalet i spisesalen var hyggelig og serviceinnstilt.
Jeg spiste tidlig middag på terrassen. Menyen var gatekjøkkenmat - men heldigvis en rett som var husmannskost.
Ved utsjekk og betaling ble jeg litt usikker på om 1540 virkelig var avtalt pris og ville sjekke det. Jeg betalte bare 120 kroner mer for suite på Kragerø resort natta før. Resepsjonisten sier da " ja, da har du vel vært heldig og fått en oppgradering da"- Er det mulig?? Hun burde spart seg for slik frekk kommentar.
Jeg sier som mine kolleger fra Telemark - dette er bare et sted man kjører forbi. Anbefales ikke.

2  Takk, ENEOslo
Anmeldt 21. august 2020 via mobile enheter

Vi overnattet her en natt på vår sykkelferie i området. Hotellet tilhører de historiske hotellene. Den historiske delen med tømmervegger var sjarmerende, den nye tilbygget var «kjønnsløst». Passer sikkert som konferansehotell , stor, kald spisesal. Vi spiste dagens treretters middag. Helt grei, men ikke den største matopplevelsen. Stor Ute terrassen der det ble servert enkle retter og drikke. Frokosten var o.k. Men hotellet manglet atmosfære. En overnatting var greit nok.

2  Takk, A2S6E
Anmeldt 9. august 2020 via mobile enheter

Hotellet lå nydelig til med utsikt mot innsjøen Nisser. Ved ankomst ble vi spurt om vi ønsket middag. Siden det hørtes ut som det bare ble servert smørbrød og småretter på terrassen utenfor, takket vi ja til det. Store var forbauselsen da vi så det ble servert buffet, noe vi trodde ikke var tillatt I disse Corona-tider. (Vi ble ikke informert om at dette var eneste alternativ). Buffeen var heller dårlig, smakløs og lite variert. Prisen derimot var skyhøy (NOK 930 for to personer med en øl og ett glass vin)

1  Takk, oslo12345
Anmeldt 8. august 2020 via mobile enheter

Desverre et skuffende opphold. Hotellet har sin sjarm, men trenger oppussing. Svært dårlig mat. Vi spiste buffet til 375 kr. Vi fikk overkokte poteter, overkokte egg og måltiden bar preg av levert ferdigmat. Fikk følelsen av dette var samme type mat som leveres til sykehus. Alternativet til buffet var 5 retters middag til nærmere 1000 kr. Det kan være hyggelig en gang i ny og ne, men passer ikke hver dag man er på ferie. Det var også en terasse cafe som stengte kl. 18.30.

Kan ikke forstå at «De historiske» setter sin merkelapp på dette hotellet desverre!

Takk, AstridPK
Anmeldt 28. juli 2020

Overnattet her på vår tur via Seljord til Setesdal. Hjertelig velkomst, pent og rent rom. Uteterrassen her med servering av øl, vin og småretter var helt super i det fine sommerværet. Her ble det bår èn og to øl. Middagen kunne vært mer spennende, men i disse Covid-19 tider var det fast tre-retters meny, og ikke a la carte, Litt for enkle smaker.
Frokosten var imidlertid topp,- masse bacon til både egg og eggerøre. Koselig også å spassere i omrædet rundt hotellet,- sørlig ned mot vannet og campingplassen. Kanskje ikke et sted du bor en ukke eller mer, men som overnattingssted på en lengre reise var det helt topp. Vi syntes dette var svært bra.

Romtips: Utsikt mot sjøen,- gjerne høyt oppe.
Takk, bjalau