Booking.comUSD 183
eDreamsUSD 183
Orbitz.comUSD 183
Anmeldt 2. juli 2021 via mobile enheter

Bestilte to drinker på hotellets bar, en amaretto sour og en cosmopolitan. Amaretto saur var de tomme for og i stedet ble det levert en whiskey sour, noe jeg ikke liker, denne ble heller ikke levert slik den egentlig skal lages uavhengig om jeg hadde likt whiskey eller ei. Cosmopolitan var alt for sterk, ikke avkjølt og levert på bordet slik at mye av drinken ble sølt ut, her verken unnskylte bartenderen seg eller tørket opp fra bordet. Dette var bestilling og betaling via app og en koselig kveld ente med at det sto igjen 2 fulle drinker som ikke var rørt og vi var 250,- kr fattigere. En trist avslutning på en ellers fin dag. Terningkast 1 ett tips er å gå ned til stranda og besøke Strandbaren, der laget de skikkelige drinker som var slik drinker skal lages, samt hyggelig betjening, men hotellets bar annbefales IKKE...

Romtips: Unngå hotellets bar.
1  Takk, ove o
Lars Arne Straand, General Manager på Straand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4 uker siden

Hei, beklager at barbesøket ikke ble helt som forventet. Dette var ikke bra og her burde vi ha ordnet opp med det samme. Vi tar med oss disse tilbakemeldingene videre slik at vi kan fortsette å forbedre oss.

Hilsen,
Lars Arne Straand
5. generasjon

Anmeldt 11. november 2020 via mobile enheter

Et utrolig koselig og intimt hotell med sjarme (tross størrelsen). God hygiene oppfølging og avstand ift. korona.
Meget vennlig personale, særdeles nydelig og varierende mat og greie rom. Området omkring egner seg ypperlig for gå tur og ellers avslapning.
Anbefaler enhver et besøk til- og på dette historiske hotellet

Dato for oppholdet: november 2020
Takk, Tourist389852
Lars Arne Straand, Daglig leder på Straand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. april 2021

Tusen hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding.
Vi er veldig stolt av vårt historiske hotell og vi er så glad for at dere hadde ett flott opphold og gode opplevelser hos oss.
Hjertelig velkommen tilbake

Anmeldt 16. oktober 2020 via mobile enheter

Sammen med to vennepar hadde vi en trivelig weekend på Straand i begynnelsen av oktober. Hotellet er av bra standar selv om det nok er behov for endel oppussing og fornying. Men rommet var bra og sengene utmerket. Frokost og middag også av god kvalitet. Prøvde ikke svømmebassenget men noen i reisefølget gjorde det og gav god tilbakemelding. Hotellet er litt av en labyrint med mange sittegrupper fordelt i smårom både her og der. Dette har sin sjarm og det er jo en fordel nå om dagen hvis man ønsker å holde litt avstand til andre grupper. Når man så legger til at betjeningen er imøtekommen og hyggelig var det alt i alt et trivelig opphold på et hotell med god atmosfære.

Dato for oppholdet: oktober 2020
Takk, Kurt1949

Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 11. september 2020

Kjenner dette hotellet fra den tiden jeg bodde i Kviteseid. Det er snart 25 år siden. Hotellet framstår som helt uforandret. Det som er veldig skuffende er totalinntrykket.
Det å være et av de såkalte historiske hoteller vil ikke si at man kan føle med med tiden. Synes et dusjgardin av plast i dusjen er helt elendig. Så ligger det 2 kjempe små pakninger «Hair and Body». Da skal man være veldig heldig om man klarer å vaske begge med den liten mengde. Maten i restauranten var en 3 retters. That’s it! Vi dro til Seljord hotell for å spise å der kunne vi velge fra en menu, som vanlig. Når da fjernsynet på rommet er av elendig kvalitet så bli det alt i alt rett og slett veldig middelmådig. Prisen står absolutt ikke i forhold til det man får. Har vel bodd på over 250 hoteller over hele Norge for jobben min og Straand hotell kommer på bunn 10.

Romtips: Ikke noen rom. Hopp over dette hotellet. Det er ikke verd en stopp.
Dato for oppholdet: september 2020
Takk, joopc57

Tusen takk for tilbakemelding din og så synd å høre at du ikke er fornøyd med oppholdet ditt her hos oss. Vi er stolte over vårt historiske hotell som består av både vår historiske del og vår mer moderne del. Vi setter pris på dine innspill og tar dine tilbakemeldinger med i utviklingen av vårt produkt. Angående maten så har vi flere restauranter på vår eiendom hvor vi har ulike menyer og hvor vi er opptatt av å servere hjemmelaget mat og gjerne med lokale råvarer. Vi har også vinkjeller hvor vi har tilbud om vinsmaking med tilhørende lokale småretter. De som ønsker kan også oppgradere til vår 5-retters gourmetmeny hvor vi også tilbyr tilhørende vinpakke. Vi syns selv vi har et godt utvalg på maten og mener selv vi kan tilby noe for en hver smak.

Anmeldt 7. september 2020 via mobile enheter

Flott beliggenhet i sjarmerende natur, fine og varierende mc-veier i ulike retninger, så Straand Hotel er et fint midtpunkt for MC-turer. Fint med uteservering på stor terrasse og gode parkeringsmuligheter. Skuffet over standarden på rommet. Rent og pent, gode senger, men veldig lytt, men lite sjarmerende og stod ikke til forventningene til å være et «historisk hotell» Manglet føner på rommet.
Det ble for lang kø og for lite betjening i baren, det var flere av de besøkende i gruppa som ikke gadd å bruke å bruke kvelden på køståing, så her ble det nok mye tapt fortjeneste!
Stor honnør til kjøkkenet og serveringen i spisesalen. Topp mat, flott servering og blide servitører. Fikk den desidert nydeligste skogsoppsuppa jeg har smakt!!!

Dato for oppholdet: september 2020
1  Takk, 459unnik