Gratis avbestilling frem til 15.10.22
Gratis avbestilling frem til 14.10.22
Orbitz.com
Anmeldt 15. august 2021 via mobile enheter

Hjemmesiden reklamerer med bilder fra idylliske rom i gammel tre-stil og som en del av «De historiske».

I romantisk pakke reklameres bla.:
- Overnatting i historiske omgivelser
- Flott middag om kvelden med hjemmelaget mat

I realiteten er dette kun en liten del av hotellet som er historisk (salongen). Resten av hotellet er fra 80-tallet uten nevneverdig oppgraderinger.

I pakken var det inkludert «flott middag». Og etter gjennomgang av hjemmesiden (og gourmetmenyen som hang rundt på hotellet) var forventningen stor. Skuffelsen ble enda større når vi ble vist til et bord hvor det allerede satt andre gjester og til buffet. Ingenting er vel mindre romantisk enn å stå i kø sammen med 100-vis av andre bussturister for et romantisk måltid. Toppet av at det ikke kommer en eneste servitør for drikkebestilling ved bordet. Maten var heller ikke merket med hva som var på fatene eller allergener.

Vi leide kano fra hotellet, hvor de i tillegg tok ekstra betalt for flytevester.

Alt i alt gav opplevelsen inntrykk av å være på en (dyr) leirskole.

Markedsføringen som drives må sies å være svært misvisende og er klaget inn til Forbrukertilsynet.

Romtips: Avklar forventning mot bestilling i forkant. Forhøre hvordan type rom, plassering, hva som serveres mv.
Dato for oppholdet: august 2021
1  Takk, dagareh2016
Lars Arne Straand, General Manager på Straand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. juli 2022

Hei,
Takk for din tilbakemelding, det var synd å høre at vår leveranse ikke stod til deres forventning. Vi er et hotell fra 1864 med rom fra ulike tidsepoker, som innebærer en viss variasjon i standard. Vi er smertelig klar over at vi hadde flere dager i sommersesongen 2021 hvor vi hadde utfordringer med å levere slik vi ønsker å fremstå. 2021 var utfordrende på mange måter og det var gode og dårlige dager sett fra vår side. Vi har lært mye av dette som vi har tatt med oss videre.

Velkommen tilbake.

Anmeldt 7. august 2021

Pent og rent hotell men maten ved grillen var veldig dårlig. Lite mat og dårlig grillet samt ikke ryddet ved bord. Spurte om han kunne tørke og stoler men stoler måtte vi tørke/bytte selv. Måtte spørre etter drikke etter at maten var kommet på bordet.

Dato for oppholdet: august 2021
Takk, Stenjohansenragnar

Hei,
Etter erfaringene fra 2021 har vi i 2022 invester i nytt utekjøkken på terrassen, nå har vi forenklet logistikken på huset og mattilbudet er endret. Velkommen tilbake.

Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Har bodd på flere historiske hotell. Dessverre har ingen ikke til forventningene. Straand hotell hadde små rom. Innsjekking gikk greit. Hadde buffé og varmrettene var ikke varme! Var også lite utvalg av av retter. Dessert bordet ble ikke fylt opp. Grei frokost

1  Takk, 842st_leh

Hei,
Takk for din tilbakemelding, det var synd å høre at vi ikke stod til forventning. Vi er et hotell fra 1864 med rom fra ulike tidsepoker, som innebærer at hver tidsepoke har sin sjarm. Vi er smertelig klar over at vi hadde flere dager i sommersesongen 2021 hvor vi ikke leverte til forventning. Dette har vi lært av og tatt med oss videre i utviklingen av hotellet.

Anmeldt 28. juli 2021

Grei parkering rett utenfor hotellet uten trapper.
Fint for en på krykker.
Flnt rom med god utsikt.
Hyggelig uteplass i varmen.
Frokost med buffet med alt man trenger.
Sentralt plassering i Telemark.
Kommer gjerne igjen.

1  Takk, 476sverrev

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Anmeldt 24. juli 2021

Vi var på Straand Hotell som siste stopp på norgesferien. Vi booka rom i forveien og sa også i fra om laktoseintoleranse. Vi gleda oss veldig til oppholdet mye fordi hotellet er medlem i «De Historiske». Forrige erfaring med hotell som har vært medlem av «De Historiske» var Lysebu hotell i Holmenkollen i Oslo.

Da vi kom dit møtte vi et relativt slitent rom uten aircondition i 30grader. Det var heller ikke tilbud om vifte til rommet. Det var så varmt på rommet at samtlige i familien ikke fikk sove før 1-2tiden på natta. I tillegg var det en del fyllebråk på rommet over oss. Vi meldte i fra i 00-tiden, men det fortsatte utover de sene nattestimer. Hadde vi visst om at det var et slikt klientell, hadde vi valgt ett annet familievennlig hotell.

Middag og frokost var det ingenting å si på - hvis du ikke har noen allergener. Det vil si at det var et bredt utvalg i både middag og frokostbuffet men at det ikke var tatt hensyn til allergener.

Vi hadde meldt om allergener en uke i forveien, men på buffeten var det ikke merka noe allergener.

Til middagen virka det som om de ansatte hadde oversikt og var behjelpelig med å guide oss. Men når alle sauser og mye av maten inneholdt laktose var det veldig skuffende å betale så mye for så lite.

Til frokosten virka det som om spørsmål om det var noe som var laktosefritt var italiensk for de ansatte. Ett par trodde laktose og gluten var det samme og sa vi «sikkert» kunne spise noe.

Da merka jeg at jeg var ganske metta og vi pakka sammen og dro rett før halv ti.

Totalt betalte vi kroner 3200 for en natt for to voksne og ett barn på 3år.

Gitt at vi måtte stoppe å spise frokost et annet sted, at rommet var forferdelig varmt, og opplevde relativt dårlig service på oppholdet, syntes jeg vi betalte alt for mye ift hva vi fikk. Beliggenheten er helt magisk men da går det an å overnatte andre steder som er like fine i Telemark.

Alt i alt vil jeg si at Straand Hotell prøver å selge en vare de ikke har. Anbefaler ett annet hotell om dere har mulighet.

1  Takk, mathildegundersen90

Hei,
Takk for din tilbakemelding, det var synd å høre at vi ikke stod til forventning. Vi er smertelig klar over at vi hadde flere dager i sommersesongen 2021 hvor vi ikke leverte til forventing. Dette har vi lært av og tatt med oss videre i utviklingen av hotellet.

Velkommen tilbake.