Ulike måter å oppleve Voringsfossen på
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Vøringsfossen var utrolig flott! Det var gode parkeringsforhold og toalettene var fine. Det er også fine stier og utsiktsposter, så denne er et must hvis man er i området.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, hermboy
Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Noe av det som gjør Vøringsfossen så magisk, er omgivelsen og at du kan betrakte den både ovenfra og nedenfra.

Vi begynte nedenfra og fulgte merket, historisk tursti som starter fra øvre tunnelåpning i Måbøtunnelen. En tur som er kort i distanse, men likevel krevende terreng. Men belønningen er fantastisk. Et nydelig skue.

Etter turen drog vi til toppen og fikk nyte utsikten derfra. Det gav skikkelig sug i magen. Her er det godt tilrettelagt for å kunne få se fossen fra flere utsiktspunkter. Vi så også fossetrappen som snart åpner. Den vil nok gi enda mer spennende kriblinger i magen.

Utsiktspunktet er oppgradert de senere år og har god parkeringsplass og toalettanlegg.

Takk, Jan F
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Går turen over Hardangervidda, så er Vøringsfossen et MUST! Så vakkert, og allikevel så ekstremt. Suget i magen når man går ut på de (helt trygge) plattformene utenfor kanten og man ser flere hundre meter rett ned i fossen. En høydare mellom Oslo og Bergen! Enkel cafe med ekstremt høye priser. Fine nyere toaletter. Stellebord, handicap og vanlig.

1  Takk, 5bj_rnars
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Vi stoppet innom denne fossen og var kjempe heldig med været! Kjempefin foss og jeg anbefaler alle å stoppe her

Takk, AST81
Anmeldt 13. juli 2020

Vøringfossen er er verdt et besøk enten du er på vei ned fra Hardangervidda eller er på dagstur til Eidfjord. Måbødalen er flott med spennende tunneler i spiral. Den siste tunnelen fører deg direkte til det første stoppestedet for å ta bilder av Vøringsfossen. Pass på manglende sikring! Neste stopp er oppe ved hotellet. Her er det sikring og mye tryggere for folk flest. Her får du enda bedre utsikt.

1  Takk, Jarle T