Utrolig flott plass og gode vafler

Kjeåsen er en «verdens mest utilgjengelige gård», men nå tilgjengelig med en liten vei opp. Utrolig... les mer

Anmeldt 18. juli 2018
Alf F
Bergen, Norge
Opplevelse

Har lest om og sett dette stedet på TV. tidligere, men nå tok vi turen. Bor fortsatt folk her, men... les mer

Anmeldt 11. september 2017
perolavbjerkeli
Mandal, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Eidfjord
Anmeldt 21. februar 2017

Verdt et besøk, enten ved å kjøre opp, eller å gå opp langs fjellsidene på oppmerket sti. Utsikt som tar pusten fra deg på en solskinnsdag.

1  Takk, Camilla Maria T
Anmeldt 31. juli 2016

Det er vakkert her oppe! Men det aller mest imponerende er at det har bodd folk her lenge før det i det hele tatt var påtenkt noen vei opp. Her har folk slitt, dratt og båret opp materialer og alt annet de har trengt, og unger har gått opp og ned de 550 høydemeterene hver dag for å gå på skole. Å føle på det gir inntrykk. Jeg skulle gjerne ha følt på å gå opp også, men heldigvis er det mulig å kjøre opp for dem som av ulike grunner ikke kan gå. Veien er så smal at det er timeskjøring, det hørtes nesten litt skummelt ut, og tunnelen ble beskrevet som helt mørk. Så smalt var det ikke og tunnelen var ikke så mørk heller. Jeg anbefaler virkelig Kjeåsen, men ikke bruk tiden kun på utsikten, kjenn på historien også.

2  Takk, Berit H
Anmeldt 21. juli 2016 via mobile enheter

Fantastisk opplevelse å besøke Kjeåsen. Det er et sted jeg har ønsket å se i flere år,
anbefales til alle som ønsker å oppleve noe helt annerledes.
Spektakulær natur og utsikt, og vi var heldig med været som viste seg fra sin beste side.

Ekstra spesielt å besøke stedet når man vet litt om gårdens og stedets historie.
Vi var på Kjeåsen med 2 barn under 10 år. Valgte derfor å kjøre opp med bil, istedenfor å gå stien opp og ned..

Takk, Helén H
Anmeldt 7. juli 2016

Vi var på treningsleir på flotte Quality Hotel Vøringfoss med 30 13-åringer fra Bjarg Fotball. Lørdagen hadde vi en super tur til Kjeåsen hvor samtlige gutter gjennomførte turen begge veier. Noen måtte ut av komfortsonen, men mestret oppgaven.

Dato for opplevelse: november 2015
Takk, torf577
Anmeldt 6. september 2015 via mobile enheter

Spektakulært å gå fra fjorden og opp til Kjeåsen, det blir helt feil å ta bilen. Er fu heldig er bringebærene modne når du kommer opp.
Panoramautsikten må bare oppleves.

Dato for opplevelse: september 2015
1  Takk, morthena