“Lunsj i Haugesund ”

Lothes Mat & Vinhus
Vurdert som nr. 3 av 62 Restauranter i Haugesund
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Restauranten med trivelig atmosfære og gode matopplevelser fra både hav og land. Flott utsikt over Smedasundet. Bar med peis og en moderne café, og med kanskje byens beste kjøkken... Restauranthuset har også egne rom tilrettelagt for events, konferanser og andre arrangement. Hva med matteater eller kokkekurs?
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Det er mange steder å få i seg noe mat i Haugesund. Vi valgte Dattera til Lothe og angrer ikke på det. Vi bestilte en salat og en burger. Aldeles nydelig mat. Anbefales. Betjeningen var hyggelig og det var rent og pent.

Takk, Arne Gunnar H

Anmeldt 8. juli 2020

Koselig restaurant med fin utsikt. Jeg har ikke tatt bilder av mat men må si at hver rett var presentert med sjarm på tallerken. bestilte 7 retters, vinn/øl var bra tilpasset fra hyggelig servitøren. Jeg vil anbefale denne plassen

Takk, NataliaR726
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Bestilte 6 retters og hadde øl paring til denne.
Maten var meget god, litt tørt kalvekjøtt, øl parring var meget god og passet maten perfekt.

Anbefales.

Takk, bjarter2018
Anmeldt 7. juli 2020

Litt tilfeldig havnet vi (familie på 4, m 14-åring/17-åring) på denne sjarmerende og litt annerledes restauranten. Med varierte spiseplasser inne i lokalene, både lunsj-ishe’ og mer middagske, fikk vi et bord som var perfekt for en god middag. Bestilte Kokkens biff, Sommer-burger, blåskjell og kyllingsalaten Fuggel. Burgeren var grei, med spekeskinke og en ost, som var godt. Blåskjell beskrives som «kjempegodt» av 17-åringen, og hadde en spicy touch som var spesielt godt, synes vi andre som smakte. Ifølge 14-åringen var kyllingsalaten god, og kyllingen ikke tørr, og det er visstnok det viktigste. Biffen var et fryd for øyet, servert med rotgrønnsaker, neper, sukkererter og asparges i en smaksrik saus. Mør var den og. Nam!. Med god rødvin ble det kveldens vinner.
Vi gikk gode og mette, glade og fornøyde hjem, og besøker mer enn gjerne Dattera til Lothe neste gang vi er i Haugesund. «Her var det skikkelig koselig!» var 14-åringens oppsummering. Da blir det dagens Fisk, som denne dagen var kveite, og som knepent mistet sin plass på middagsbordet denne kvelden. Det gleder jeg meg til!

Takk, linnheidih2016
Anmeldt 2. juli 2020

Kom innom for lunsj og bestilte kyllingsalaten Fuggel. Det var en god blanding av mørt kyllingkjøtt, bacon og en herlig salat med romslige mengder dressing. Tilhørende brød kom med påstrødd salt, som var prikken over i-en for min del.

Prisene var nok litt over gjennomsnittet, men kvaliteten rettferdiggjorde det, og dessuten var dette en solid porsjon jeg ble god og mett av.

Hyggelig betjening og koselige lokaler. Dette stedet kommer jeg til å anbefale til venner som tar turen til Haugesund.

Takk, hhstrand

Reisende som så på Lothes Mat & Vinhus, så også på

Haugesund, Rogaland
Haugesund, Rogaland

Har du vært i Lothes Mat & Vinhus? Del dine erfaringer!