“Flott plass med god mat”
Anmeldelse av Brasserie Brakstad

Brasserie Brakstad
Vurdert som nr. 5 av 65 Restauranter i Haugesund
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservater
Beskrivelse: Brasserie er på fransk folkemunne en avslappet og folkelig resturant, hvor du kan spise en rett, og gjerne tre. Hos oss har vi fokus på det gode og enkle måltidet, med den herlige atmosfæren du skal få på et brasserie. Vår meny er sesongbasert, og råvarene vi bruker er alltid de beste.
Anmeldt 5. september 2019 via mobile enheter

Brakstad brasserie fant vi på byens restaurantstripe. Fra utsiden ser resturantene veldig like ut med sine kjekke glassinnrammede uteplasser. Min erfaring er at disse plassene er svært ulike bak fasaden.
Brakstad ble en positiv overraskelse. Var der en onsdag ettermiddag. Menyen har retter med stort spenn. Her er det klassiske burger, asiatisk inspirert kylling, wraps, salater, fiskeretter mv så de fleste vill finne seg et alternativ

Vi valgte en spicy fransk boullabaisse og moules frites. Det ble servert fyldige porsjoner. Godt brød på siden. Sjømaten var flott tilberedt, smaksrik og fint balansert.

På nettsiden til restauranten leste jeg før vi ankom at: «På fransk folkemunne er Brasserien avslappet og folkelig.»
Det leverer de på. Atmosfæren er lett. Her kan en bare ta seg et glass vin eller spise et enkelt måltid eller ta full middag.
Kjekt og flink betjening.
Anbefales (vi kommer tilbake)

Dato for besøk: september 2019
Takk, Tengs

Anmeldt 3. september 2019 via mobile enheter

På en dag hvor sol og regn skifter hvert 5.minutt er det godt å sitte ute på kaia, og likevel bak glass og med tak, en utmerket plassering! Ølen er kald, service ok, og maten er helt grei - bortsett fra at jeg fikk en Club Sandwich med masse sennep. Prisnivået i Haugesund er relativt høyt, dette stedet er ikke noe unntak fra det.

Dato for besøk: august 2019
Takk, 12_geh
Anmeldt 18. august 2019

Hadde håpet på en god fiskesuppe og sjømat (som restauranten reklamerte for. Fikk beskjed da at fuske suppe var spicy. Spurte om det kunne gjøres mildere. Nei det jan de ikke da kraft til suppen var laget i forkant, og det var spicy.
Pasta med sjømat hadde vært bedre ned litt saus. Retten ble på det tørreste laget.

Dato for besøk: august 2019
Takk, Gaularfjell
Anmeldt 11. august 2019

Støyende atmosfære. Dårlig service . Bordet var bestilt i god tid , men var ikke klart før 20 minutter etter avtalt tidspunkt. Vi hadde skriftlig bekreftelse på at vi disponerte bordet fra klokka 20 til 23. På tross av dette -og forsinket tilgang til bordet -ble vi bedt om å gå klokka 22. Maten var OK- dog med relativt prisnivå.
Skuffende opplevelse for mine utenbys gjester og undertegnede. Går et annet sted neste gang.

Takk, Kompiser
Anmeldt 14. april 2019 via mobile enheter

Vi var to par som tok turen til Haugesund og Brakstad for å spise denne søndagen. Lite folk i lokalet men ble hurtig vist oss bord av hyggelig betjening. Ble anbefalt lammeskank noe alle 4 ville ha. Lammeskanken viste seg å være veldig god og ikke minst stor porsjon. Vi avsluttet med en creme brulee som var himmelsk god. Alt i alt en veldig hyggelig opplevelse og hyggelig betjening.

Dato for besøk: april 2019
1  Takk, tor56Haugesund

Reisende som så på Brasserie Brakstad, så også på

Haugesund, Rogaland

Har du vært i Brasserie Brakstad? Del dine erfaringer!