Gratis avbestilling frem til 10.10.21
Booking.comUSD 177
FindHotelUSD 177
eDreamsUSD 177
Anmeldt 20. juli 2020

Vi har bodd på mange Scandic-hoteller, både i Norge og Sverige, og vært svært fornøyd, men Scandic Maritim i Haugesund ga en helt annerledes opplevelse... Men vi begynner med det positive: En god og innholdsrik frokostbuffet, og superior plus-rommene er romslige (men det betaler man jo for...), god mat og service på Cafe Rene.
Men følgende får stryk-karakter:
1) Bestillingen:
Vi bestilte en golfpakke ved mailkommunikasjon direkte med hotellet, og fikk bekreftet datoene vi ønsket å bo, samt romkategori. Starttider for golf ordnet vi selv direkte med golfklubben. Fire dager før oppholdet kom en mail fra Scandic der vi ble ønsket velkommen, men til helt andre datoer enn vi hadde bestilt. Dette avstedkom telefoner til hotellet med anmodning om å rette på våre datoer. Som kompensasjon skulle vi få et riktig så bra rom. Vi begynte å glede oss....
2) Ankomst hotellet:
Hovedinngangen til Scandic Maritim Haugesund er ikke enkel å finne. Den befinner seg skjult under et slitt, billig partytelt, og er ikke mulig å nå med bil.
3) Parkering:
En web-side forteller om at det er null meter fra parkering til resepsjon, noe som vel antyder at det går en heis fra parkeringen til resepsjonen. I virkeligheten parkerer du i en trang garasje, går tre trapper opp (ingen heis), går to lange korridorer til heisen i selve hotellet og tar heisen tre etasjer ned. Da er du i resepsjonen. Vi hadde mye bagasje, og fikk en god treningsøkt med bæring i trapper, sleping i korridorer og buksering inn og ut av heis.
4) Mottakelse i resepsjon:
Vi var lovet et godt rom, og gledet oss til å få dette tildelt. Rommet vi fikk, lå like over taket til en av utendørsrestaurantene, og det evige regnet på denne tiden smalt lydhørt mot taket. Dette var definitivt ikke et godt rom. Tilbake i resepsjonen ble vi møtt med en lite samarbeidsvillig resepsjonist (som vi også hadde sjekket inn hos) med økende vrangvillig innstilling. Det var først da hennes kollega grep inn at vi fikk et rom høyere opp i etasjene. Vi måtte imidlertid vente ekstra på dette rommet, og fikk det ikke før 15.30, som er en halv time etter at de garanterer rommene klare for innsjekk.
5) Resepsjonen:
Et skittent, alge-begrodd akvarium er hoved-attraksjonen i resepsjonen. Men død fisk! Et lite hyggelig blikkfang......
6) Rommet:
Da var vi endelig på plass, etter mye bagasje-slep, og kunne vi nyte godt av et romslig rom, men renholdet er vel ikke helt på topp når man finner et brukt vannglass på nattbordet?
7) Hotellet for øvrig:
Stor slitasje, merkelig, kvalmende lukt i korridorene, mye søppel på vegg-til-vegg-teppene i korridorene. Huff, her trengs det renovering....
Vi kan ikke, men vår beste vilje, gi noe annet enn "terrible" for dette hotellet. Enten må dere legge ned, eller så må dere gi hotellet en skikkelig ansiktsløftning. For dette holder ikke for et hotell i Scandic-kjeden.

1  Takk, Ragge62
Astrid Helen Ove, Guest Services / Front Office på Scandic Maritim, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. februar 2021

Kjære gjest.
Tusen takk for en detaljerende beskrivelse etter deres besøk hos oss. Dere har jo absolutt vært maks uheldige, og det gjør oss veldig lei oss. Slik skal jo selvsagt ingen gjester hos oss føle seg etterpå. Vi er kjent for å levere god standard både på service og renhold, så dette er veldig leit. Jeg vil derimot notere noen få poeng etter deres beskrivelse.
Parkering: Hotellet er bygget i fire omganger, så det er en liten labyrint. Det er null meter fra parkeringen som er i 2. etg og som en kan gå rett inn i hotellet fra. Nede i garasjen er det desverre litt mer kronglete, og det kan vi dessverre ikke få gjort noe med.
Teltet: For å ivareta gjestene sin sikkerhet best mulig gjenneom hele sommeren, satt vi opp et stort telt slik at alle kunne få spise og drikke med god avstand og ikke samle alle inne på restauranten. Selv om dette var mindre pent enn hva vi liker, så er det mye som ble gjort det siste året som vi ikke liker men som er med på å holde best mulig smittevern.
Akvariet: Det blir vasket og skrubbet to ganger i uken gjennom hele året. Det er et identisk bilde av Smedasundet med 5300 liter sjøvann. Når temperaturen i sjøen endrer seg og algevektsten vokser, så vokser den også inne i akvariet. Da kan det bli grønt på få timer. Det er "straffen" med å ha et sjøvannsakvariet, men det er også veldig unikt. Om en fisk dessverre døde så tar vi selvsagt den ut med engang vi ser det. Det er heldigvis sjeldent at dette skjer, og da har nok fisken vært syk før han kom inn til vårt akvarie.
Innsjekk: Vi beklager at deres første rom ble sjenert av regnet som trommet på telt-taket. Det er som dere sikkert vet ikke enkelt for resepsjonen og styre vær eller situasjon. Vi var fullbooket hver eneste dag i sommer, så det var nok vanskelig å flytte dere. At dere da måtte vente på nytt rom til etter garantert innsjekkstid kl. 15 må vi bare vise forståelse for. Våre renholdere hadde renholdt rom til dere, og dere var nok ikke de eneste som ønsket rom før kl. 15
Dette var en overraskende og veldig travel sommer for oss alle i hele bransjen. Vi tror av hele oss at samtlinge ansatte gjorde alt de kunne for å få gjort sitt beste arbeide hver eneste dag. Vi hentet inn ekstra personell fra andre hoteller som var stengt i perioden. Selv om de også er hotell mennesker så er de opplært i både andre hotellsystemer og måter å arbeide på, men du verden hva de stod på og jobbet.
Vi beklager at turen deres til oss ikke var som forventet, og vi setter pris på deres ærlige tilbakemelding.
Mvh Astrid - Resepsjonssjef

Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde familierom med to senger og to køyesenger. Gode senger. Smakfullt innredet og god plass på rommet. Rommet var rent og godt vedlikeholdt. Hotellet ligger i sentrum ved havet. Bar og restaurant på hotellet. Frokosten var nydelig! Bare frokosten i seg selv var verd besøket og får full score hos oss. Dersom jeg skal til Haugesund blir det definitivt Scandic Maritim igjen. Parkering rett utenfor hotellet for 170 kr døgnet. Det er også noen kommunale gratisparkeringer innen gitte tidsrom. Dette hotellet kan jeg anbefale på det varmeste.

Takk, AnnHavdalen
Anmeldt 20. juli 2020

Fremdeles vårt favoritthotell i Haugesund og vi bodde om vanlig på en junior-suite. Denne gangen må vi dog trekke for medium service. Vi ba om ekstra håndklær, men de kom aldri. Rommet var også kjemisk renset for glass, når man betaler for en suite forventer man noen vinglass i det minste. Hentet glass i resepsjonen, så det ordnet seg.

Rommet var ellers tipp/topp med egen stor terrasse mot brygge. Frokosten var prima. Ellers måtte vi betale 250,- for å ha rommet et par timer ekstra. På de fleste andre hoteller er dette "on the house".

På tross av noe "smårusk" er vi happy og kommer snart igjen.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
Takk, KorbenDallas2014
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Scandic Maritime flott hotell i hjerte av Smedasundet, kort vei til alt. God uteplass med og uten tak der en kan nyte rikelig utvalg av forfriskninger. Hyggelig betjening som strekker seg langt for å gi deg det beste.
Jon Olav Hesjedal

Takk, jool-hes
Anmeldt 16. juli 2020

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med ScandicHotels.com