eDreams
Agoda.comUSD 177
Anmeldt 2. august 2020

Scandic Maritim har vært et bra hotell som i sin tid var byens beste og med flott beliggenhet. Helgen opp mot 1. august var vi på overnatting i to netter. Det første som møter en er fulle parkeringsplasser rundt hotellet. Så er det fulle og utagerende gjester langs hele fasaden til hotellet frem mot inngangen til resepsjonen. Ved inngangen er det gjort stor plass til røykere som sitter og damper med tilhørende stank av fulle askebegre. I resepsjonen er det forholdsvis greit, men preges av utdatert interiør og slitte overflater. Sprit for håndvask er på plass, det er det pluss for. Vi hadde bestilt superior rom, med balkong og utsikt på sjøsiden. Vi fikk rom på hjørnet av bygget, rommet var sparsommelig utstyrt med to enkel senge-madrasser adskilt fra hverandre, et skrivebord, to enkel stoler og et lite glassbord. Ellers ikke mye å skryte av ingen kaffemaskin, tom minibar og balkongen fremsto som et lappeteppe av paneler som er reparert og forsøkt satt i stand. Merkbart med rust og betong som burde ha blitt vedlikeholdt for lenge siden. Ikke en balkong som innbyr til å sitte å hygge seg på, glassfasaden preges av noe dekor som hindrer utsikt.

Frokosten var ok, men slit at vi på ferie måtte stå opp til 07.00 da advarsler rundt på hele hotellet ga klart uttrykk at det etter 08.00 var for fullt i matsalen. Utdatert interiør i frokostsalen, men mye god mat og fint pådekket.

Fra rommet så vi ned på to store terrasser med bord og stoler for konferanse/restauranten der bordene var fulle av brukte kaffekopper og glass, vinflasker lå strødd rundt og stoler og bord veltet. I løpet av våre tre dager var det ikke noen som hadde ryddet opp i dette.

Mye skitt og sneiper rundt hotellets fasade, ett av inngangspartiet som ikke benyttes luktet urinal og var tydelig stedet der gjester fra ymse steder benyttet for å urinere på vei hjem.

Hotellet burde nok tatt noen grep mht å ha røykekrok i inngangspartiet og ølservering langs inn og utgangen til resepsjonen, men skjer vel neppe.

Romtips: Rom med balkong er et must for å få noe ut av hotellet, andre rom ligger inn mot parkeringsplass eller utested med fest og fart
Dato for oppholdet: august 2020
1  Takk, nyborghansolav
Astrid Helen Ove, Guest Services / Front Office på Scandic Maritim, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. august 2020

Kjære gjest
Tusen takk for at du tok deg tiden med å gi oss en real reisebeskrivelse fra deres besøk hos oss. Så hyggelig at dere fikk tiden til å nyte frokosten vår. Vi har gjort flere koronavennlige tiltak hos oss, og det er ikke alt vi skriver plakater om, som når vi informerer om når det lite og mye folk til frokost. Ute at har vi satt opp et stort telt. Dette for at gjestene kan få spise ute i fri luft og slippe å sitte inne på cafeen, da flere ikke liker det i disse dager. Vi har da også en poppulær uteplass hvor gjestene kan sitte og kose seg uten å føle trengsel fra andre. Våre lokale gjester er selvsagt også velkommen til å benytte våre restauranter. Urinalet som du f.eks. nevner, forstår jeg hva du mener og kan betrygge deg med at det er utluftingen av avfettingen etter frityren. Vi har bestilt lengre rør på denne, men det er dessverre ikke kommet på plass. Vi har veldig mange parkeringsplasser tilgjengelig rundt hotellet mot mange andre hoteller, og til vanlig er ikke dette noe problem. Vi har 311 rom på hotellet, men jeg kan garantere deg at vi aldri hadde fått plass til 311 parkeringsplasser rundt hotellet. Det har vært en utfordring i sommer, at ingen flyr men alle kjører bil. Heldigvis har vi Markedet kjøpesenter to kvartaler bak oss med over 300 tilgjengelige parkeringsplasser, så vi har fått alle gjestene våre parkert hver natt i hele sommer.

Vi beklager om dere ikke synes oppholdet deres stod til forventning, og håper dere tester oss på nytt når hverdagen er kommet tilbake igjen til oss nå.

Mvh
Astrid - Resepsjonssjef

Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Verste hotellet jeg har vært på. Møkkete og shabby, hengelåsen var ødelagt, lukta spy i rommet Og brannalarmen gikk 5:30 og hele hotellet evakuerte men fikk ikke vite grunnen da alle fikk gå inn igjen.

Takk, Klokturist12371

Kjære gjest
Vi forstår at å bli vekket av en brannalarm ikke er noe koselig i det hele tatt, og dette vil for mange ikke være en natt hvor en vil gi god anmeldelse. Vi skal alle være glad for at brannalarmen går, for det vil si at systemet virker og varsler om at det er fare på ferde. Her var det noen gjester som tok seg den frihet med å røyke på rommet sitt. Da skal alarmen gå, samme om den er 05:30 på natta eller 17:30 på kvelden. Noe av det du nevner forstår jeg dessverre ikke; hengelås ødelagt - hvor er det vi har hengelåser? Møkkete og shabby - hvor? Om det skulle lukte spy på rommet så håper jeg virkelig du sa i fra til resepsjonen så de fikk sjekket opp det? Er det mulig at du blander to ulike hotellopphold mon tro?

Mvh Astrid - Resepsjonssjef

Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Måtte vaske over alle flater selv da renholdet var slett. Måtte kalle renholder tilbake da det ikke var gjort ferdig ved innsjekk. Virker som det var dårlig kommunikasjon mlm resepsjon og renholdere. Frokosten var åpnet for vanlig buffet - ikke noe å si på utvalget, men det føltes utrygt med så mange folk i kø rundt en buffet, avstand ble ikke overholdt og altfor mange hender på serveringsbestikk etc.

Reisetype: Reiste alene
2  Takk, Pjusken
Anmeldt 29. juli 2020

Tusen takk for Scandic Maritim og spesielt til Martin Ingolf Doyle for en fantastisk opplevelse på Gallionen restaurant. God mat, fine priser og god service! Var der med en gruppe pensjonister 28.06.20, og kommer tilbake garantert!! Mvh, Silje og Ingvar Landa Ingvars reiser as

Romtips: Beste service - Gallionen Restaurant
Takk, Silje L

Hei Silje
Tusen takk for veldig hyggelig anmeldelse etter deres besøk hos oss på Scandic Maritim. Det er alltid stas å høre at våre gjester har hatt en god opplevelse under oppholdet og ikke minst møtt våre fantastiske ansatte, som f.eks. vår eminente salgsdirektør Martin. Vi gleder oss allerede til dere kommer tilbake igjen til oss!
Mvh Astrid - Resepsjonssjef

Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Flott hotell som ligg sentralt ved sjøen i sentrum av Haugesund.Det var ein imponerande frokost med mye god lokalmat. Det var veldig hyggelig betjening over alt på hotellet.kommer garantert tilbake til dette flotte hotellet.

Takk, Jens8411