beolsen
5.1 km fra Kronen Gaard Hotel
Restaurant
Se flere hoteller i Sandnes
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Da jeg bestilte rom via Hotels.com, var jeg ikke klar over at dette sjarmerende overnattingsstedet tilhørte «De Historiske hoteller». Den hyggelige velkomsten og møtet med «Kronen suiten», bekreftet at vi ikke hadde tatt inn på et ordinært «kjede-hotell». En tre retters middag basert på råvarer fra Rogaland, en koselig bar med spennende lokalt øl og en nydelig frokost bekreftet førsteinntrykket: Kronen Gaard Hotel er med sitt elskverdige personell en verdig representant for norske hotell på sitt beste !

Takk, janegila2015
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

En natt på gjennomreise. Hadde bestilt rom i god tid før oppholdet. Når vi kom fikk vi ikke det rommet vi hadde bestilt, et rom med dobbeltseng og sofa. Sa ifra i resepsjonen og de fant et nytt rom etter veldig lang venting, men på dette rommet var det to enkle senger, men; det var sofa. Siden vi var slitne etter lang kjøretur orket vi ikke en ny runde i resepsjonen.

Rommet var forholdsvis stort og luftig. Men det er litt triste farger. Sengene er slitte og knirker, greit nok sengetøy. Badet har det man trenger, men dusjen er et dusjhode fastmontert til vegg og med stråle som går til alle kanter. Kjipt med vifte som går på så fort man slår på lyset, forstyrrende om man er på do på natta. Taket i vårt bad kunne trengt en vask. Mye trafikkstøy fra veien.

Middagen: forrett var lakserullade. Den var god men iskald og litt frossen konsistens, så vi måtte vente en stund med å spise mens den «tinte» på tallerken. Spurte servitør om det var riktig at den skulle være sånn, noe hun bekreftet. Vi fikk entrecoté av kalv til hovedrett. Veldig bra stekt og gode grønnsaker, men kunne trengt en god saus. Til dessert fikk vi en vaniljeparfait med bær som var helt ok. Utvalget av vin var greit nok, men litt mer kompetanse fra personalet hadde gjort seg.

Selve lokalene er hyggelige, det samme er hagen.
Hotellet ligger tett inntil ganske trafikkert hovedvei så det er mye støy fra veien natten gjennom om man har vinduet åpent.

1  Takk, MElisabeth
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

I år har vi valgt overnattinger på "De Historiske". I natt var det Kronen som var booket. Middagen i går kveld var god og jeg spurte om de hadde lokalt og det hadde de. "KRØL" var navnet. Brygget med kvekk. Det var godt. Rommet var enkelt, men helt ok. Frokosten var helt og, men serveringspersonellet virket veldig usikre.

Takk, Arne Gunnar H
Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

3 netter på Kronen gaard med hund ble en hyggelig opplevelse. Flotte, naturskjønne omgivelser og selve hotellet ligger i en nydelig beplantet hage. Hyggelige og serviceminded personalet, nydelig frokost og deilig 3 retters middag. Hotellet er del av De historiske hotellene og anbefales virkelig ❤ Ulempe med reisevei til alt, må ha egen bil.

1  Takk, 110hanneg
Anmeldt 10. november 2019

Hadde en av suitene med egen inngang; meget gammelt og slitt. Bla hang sengehimmel på halv 8, grunnet mangel på fester.

Veldig god tre retters middag på kvelden, men servitør glemte oss litt da hun hadde andre kjentfolk som var innom og var opptatt der. Så vi ventet en del og fikk bestikk etter vi fikk mat, brødet kom når suppen nesten var spist opp;) I forhold til prisen vi betalte for denne natta så var ikke oppholdet verdt pengene. Kom direkte ifra ett annet hotell i samme kjeden (songdalstrand) og det var noe HELT annet.

Frokosten var god, men denne gode ripssaften som jeg mener huske skulle være lokal; smakte vann og det hørte jeg andre også snakke om.

Dato for oppholdet: august 2019
1  Takk, astriveronica