“Romantisk Weekendpakke anbefales!”

Beste priser for
Innsjekking dd/mm/åååå Utsjekking dd/mm/åååå
Prisene er for 1 rom, 2 voksne
Vis priser
Sammenlign beste priser fra populære reisesteder
og 2 sider til!
Nr. 4 av 5 hoteller i Sola
Anmeldt 16 februar 2016

Takk til ansatte i resepsjon som var var svært imøtekommende. Fikk stort rom (og stort bad med badekar) rett ved resepsjonen med fantastisk havutsikt. Etter en nydelig tur på stranden og deilig lunch ute i friluft, bar det rett i velværeavdeligen med bading, fotspa og sauna ( 3 forskjellige!). Etter solnedgang var det klart for 3 retters i restauranten, hvor vi ble hyggelig tatt imot av Georgios fra Kreta! Han vartet opp på aller beste måte, anbefalte gode viner og vi følte oss virkelig godt ivaretatt. Maten (Historisk meny) var aldeles nydelig, smakfull og kreativt anrettet. Neste dag var det frokost, med passe utvalg i både varm og kaldmat, deretter utsjekk. Alt i alt et meget hyggelig opphold som kan anbefales på det varmeste, spesielt om man ønsker et lite avbrekk i hverdagen.

Romtips: Vi bodde på rom 50
Se flere romtips
  • Opphold: februar 2016, reiste som et par
Takk, Beritml
SolaStrandHotel, Marketing Manager på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22 februar 2016

Hei,

Tusen takk for besøket, og ikke minst for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding på oppholdet deres hos oss.
Det er veldig hyggelig å lese at både fasilitetene som hotellrommet og velværeavdelingen, og våre ansatte bidro til at dere fikk en så fin opplevelse.

Vi håper at vi får gleden av å ønske dere velkommnen hit også ved en senere anledning!

Skriv en anmeldelse

Anmeldt 7 februar 2016

Sjekket inn hos en hyggelig dame i resepsjonen. Fikk rom i den nye delen. Rommet var helt ordinært. Ikke noe minneverdig. Besøkte velværeavdelingen. Hyggelig område, men bassenget var noen grader for kaldt . Det var mange gjester i avdelingen så da er det lite med en dusj i hver garderobe. Hadde bestilt bord i restauranten på kvelden. Maten var god, men ikke minneverdig den heller. Fiskesuppe med kun laks som fisk er for kjipt. Hovedrettene var bedre. Strandbaren var en perfekt avslutning etter middag. En hyggelig bartender som var flink til å mikse drinker. Høydepunktet på oppholdet var frokosten. Mye å velge i og god lokale produkter, hyggelig betjening. Veldig bra !!!

• Opphold: februar 2016, reiste som et par
Takk, Lena K
SolaStrandHotel, Marketing Manager på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9 februar 2016

Hei,

Mange takk for besøket, og takk for at du gir oss en tilbakemelding på hvordan du opplevde å være gjest hos oss.
Vi er glade for å høre at dere ble tatt godt i mot ved innsjekk og at dere var fornøyde med rommet dere fikk tildelt.
Vi har forståelse for at dere påpeker behovet for mer enn en dusj i garderoben. Gjester som overnatter ved hotellet benytter gjerne også badeværelset på hotellrommet etter besøk i velværeavdelingen.
Vi synes det er veldig hyggelig å høre at dere har blitt servert god mat under oppholdet hos oss og at dere satte pris på å avslutte kvelden i Strandbaren.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake til Sola Strand Hotel ganske snart!

Anmeldt 17 januar 2016 via mobile enheter

Kanskje var forventningene for høye, har jo vært her og spist mange ganger, men det var en stund siden sist. Fra tidligere å ha femstjerners buffet, så var dette bare et ordinært koldtbord pluss noen varmretter. Ikke noe av det jeg spiste smakte mer enn ordinært.

Opphold: januar 2016, reiste som et par
2  Takk, Metteturisten
SolaStrandHotel, Marketing Manager på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 26 januar 2016

Hei,

Takk for besøket og for at du gir oss en kommentar i ettertid.

Vi beklager virkelig at dine forventninger ikke ble innfridd ved ditt besøk hos oss.
Vi får mange gode tilbakemeldinger på buffeten som serveres på søndagene og synes det er trist å høre at dere ikke hadde en like god opplevelse som ved tidligere besøk.

Vi håper vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake ved en annen anledning.

Martine Førre,

Anmeldt 22 november 2015

Vi var som familie på Sola Strand Hotel for å kose oss med det vi på forhånd hadde store forventninger om skulle bli en ettermiddag med en riktig god matopplevelse. Vi har hatt et inntrykk av at hotellet har hatt et godt rykte, med god mat og hyggelig betjening, men de levde ikke opp til forventningene denne søndagen.
En stor del av maten holdt en grei standard, men et tørt og for salt pinnekjøtt, en kornete og smaksfattig kålrabistappe og overkokte rosenkål trekker ned. Ribben var god, men var ujevnt stekt, slik at kun ca halvparten av svoren var sprø. Dessertene var dessverre også skuffende, De smakte rett og slett litt "kunstig", som om det ikke var tilberedt med gode og naturlige råvarer?
Å servere en middels ok kaffe som var kokt eller traktet og plassert i en stor dunk med krane er ikke noe å rope hurra for hverken kvalitetsmessig eller estetisk, spesielt ikke i en tid da de fleste har avanserte kaffemaskiner hjemme, som brygger en langt bedre kaffe.
Betjeningen var trege med å ta bort brukte tallerkner, og virket litt slitne og lite opplagte.
Kannen med te-vann gikk tom, og ingen kom og etterfyltete den. Vi måtte også spør etter glutenfritt brød, da dette ikke var fremsatt.
En liten kuriøsitet til slutt: tallerknene var en slags underlig designtallerken, med flere "nedoverbakker" på, som gjorde at man hele tiden måtte passe på at sausen ikke rant ut på duken:-(
Dette kan vi ikke anbefale, og vi anser det dessverre som svært lite sannsynlig at vi kommer tilbake igjen til Sola Strand Hotel!

Opphold: november 2015, reiste med familie
1  Takk, Arnt A
SolaStrandHotel, Marketing Manager på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24 november 2015

Hei,

Mange takk for besøket, og for at du gir oss en tilbakemelding på hvordan du opplevde dette.

Vi beklager på det sterkeste at lunchbuffeten ikke svarte til forventningene deres.
Vi streber etter å holde en jevn, høy kvalitet både på mat og service og det er beklagelig om dere ikke opplevde det slik.

At garnityret til pinnekjøttet var overkokt og med lite smak, og at dessertene fremstod med kunstig smak tar vi svært alvorlig. Det skal ikke være slik å være gjest hos oss, og vi tar kommentarene dine opp internt i avdelingene for å unngå at lignende skjer i fremtiden.

Vi beklager igjen at dere ikke fikk oppleve Sola Strand Hotel slik det skal være, og håper å få mulighet til å ønske dere velkommen ved en annen anledning.

Anmeldt 11 november 2015

To dager konferanse på Sola, helt ute ved sjøen. En institusjon lokalt og et sted med både innslag av det moderne og det tradisjonelle. Frokostrommet er nesten et gammelt jaktslott, mens kursavdelingene er moderne og funksjonelle (selv om det å finne fram er til dels krevende). Rommet i den gamle hotelldelen trenger nok oppussing og modernisering, men totalt sett er stedet verdt en stopp, både for private eller forretningsmessige sysler. Vi spiste tre retters middag. Den var utmerket, spesielt jordskokksuppen, jeg tror den var "best ever". Lunchen er også meget bra. Vel blåst (for vinden hamret mot vinduene disse to dagene).

Romtips: Mot sjøen og stranden
Se flere romtips
  • Opphold: november 2015, reiste på forretningsreise
Takk, GiroNorway

Hei,

Tusen takk for besøket, og for at du gir oss en tilbakemelding i etterkant.

Vi gleder oss over at du satte pris på både det tradisjonelle og det moderne her hos oss.
Oppgradering av hotellrommene er en kontinuerlig prosess på et gammelt hotell som vårt, og vi håper du likevel trivdes i ditt.
Det er veldig hyggelig å høre at måltidene i restauranten var av utmerket kvalitet.

Hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning!

Sola Strand Hotel

Hoteller du kanskje også vil like ...
Vurder også disse overnattingsmulighetene i eller i nærheten av Sola
1.0 km unna
Hummeren Hotel
Nr. 5 av 5 i Sola
42 anmeldelser
Vis priser

Har du vært i Sola Strand Hotel? Del dine erfaringer!

Tilleggsinformasjon om Sola Strand Hotel

Adresse: Axel Lundsvei 27, 4055, Norge
Beliggenhet: Norge > Vestlandet > Rogaland > Sola
Fasiliteter:
Bar/salong Strand Treningssenter/treningsrom Gratis frokost Gratis Internett-tilgang (WiFi) Gratis parkering Restaurant Spa Suiter Svømmebasseng Rullestoltilgang
Hotellstil:
Nr. 4 av 5 hoteller i Sola
Prisnivå: kr 1 136 - kr 1 672 (Basert på gjennomsnittspriser for et standardrom)
Hotellklasse:3 stjerne — Sola Strand Hotel 3*
Antall rom: 135
Offisiell beskrivelse (gitt av hotellet):
Sola Strand Hotel er et historisk og særeget hotell fra 1914 med idyllisk beliggenhet på Solastranden, kun 15 minutter fra Stavanger. Vi tilbyr 139 rom, moderne konferansesenter, et anerkjent kjøkken, førsteklasses restaurant, unike selskapslokaler og Nordsjøbadet Spa. Nordsjøbadet Spa tilbyr et bredt utvalg av spabehandlinger, basseng med motstrøm, kaldtvannskulp, tre forskjellige badstuer og behagelige avslapningsområder. Sola Strand Hotel er medlem av De Historiske Hotel & Spisesteder. ... mer   mindre
Alternativer for reservasjon:
TripAdvisor er stolt av å være partner med Booking.com og TripOnline SA slik at du trygt kan bestille fra Sola Strand Hotel. Vi hjelper millioner av reisende hver måned med å finne det perfekte hotellet for både ferie- og forretningsreiser, med de beste rabattene og spesialtilbudene.

Er dette din oppføring på TripAdvisor?