“Flott hotell med meget bra mat”
Anmeldelse av Sola Strand Hotel

Beste priser for
Innsjekking dd/mm/åååå Utsjekking dd/mm/åååå
Prisene er for 1 rom, 2 voksne
Vis priser
Sammenlign beste priser fra populære reisesteder
og 2 sider til!
Nr. 4 av 5 hoteller i Sola
Anmeldt 3 mars 2017 via mobile enheter

Hotellet ligger jo helt i strandkanten. Nærmere kommer du ikke. Frokosten var meget bra og lunsjen enda bedre.

Her får du det beste av to verdener.. Du har fred og ro, strand og sjø nesten ved trappen og det er heller ikke veldig langt om du vil ta en tur til Stavanger sentrum.

Kan anbefales.

Opphold: februar 2017, reiste på forretningsreise
Takk, Raymond N
Solastrandhotel, Markedssjef på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6 mars 2017

Hei

Mange takk for besøket og for at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse.

Det er veldig hyggelig å høre at dere nøt vår beliggenhet på stranden og god mat.

Vi håper at vi kan få gleden av å ønske dere velkommen tilbake ved en senere anledning.

Skriv en anmeldelse
Det er nyere anmeldelser for Sola Strand Hotel
Se de nyligste anmeldelsene

Anmeldt 19 januar 2017

Søndagsbuffet med familien. Denne buffet er kjempegod. Du kan velge både varme og kalde retter og det er mye å velge i. Pålegg og salater, både fisk og kjøttpålegg, gode brød. Det er også flere varmretter med tilbehør. Dessertbordet er også mye godt å velge i. Puddinger og kaker, frukt og ost. Nam...

• Opphold: august 2016, reiste med familie
Takk, sirilf2016
Solastrandhotel, Markedssjef på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2 februar 2017

Hei

Mange takk for besøket og for at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse av deres besøk hos oss.

Det er veldig hyggelig å høre at dere nøt vår søndagsbuffet, og vi håper at vi får gleden av å ønske dere velkommen tilbake ved neste anledning.

Anmeldt 14 januar 2017

Vi gledet oss veldig til et opphold med spa og god mat i romjulen. Men, alt ble en gedigen skuffelse med kalde rom, utrolig dårlig mat og sengedyr som bet fra seg om natten. Hotellet har en koselig atmosfære med åpen peis i resepsjonen. Men, det hjelper liksom ikke når vi kommer til rommet og det er kaldt der. Vi fikk riktignok en varmluftsovn sendt opp. Det viste seg at hotellet hadde senket temperaturen på alle rommene via sentralstyringen. Dette er for dårlig når hotellet har valgt å holde åpen i romjulen. Etter dusj i et kaldt bad gledet vi oss til en tre-retters meny på kvelden. Det ble en stor skuffelse. Det tok lang tid å få maten (bare 4 andre gjester der). Suppen kom med snerk på toppen, og var for salt. Entrecoten som hovedrett var ikke skikkelig varm og utrolig salt. Måtte hive mesteparten. Sjokolademousse til dessert var en kompakt sak inni en slags sjokolade bolle. Dagen etter oppdaget den ene av oss masse kløende bitt på begge beina. Disse bittene er typisk for bedbugs, eller sengedyr. Vi gjorde selvsagt hotellet oppmerksom på dette men de var skeptisk til at vi hadde fått det hos dem. Etter en overfladisk sjekk fant de selvsagt ingenting. Sengedyr er vanskelig å finne og vanskelig å bli kvitt. Heldigvis har vi ikke fått dette med oss hjem i kofferten.

• Opphold: desember 2016, reiste som et par
Takk, Frode H

Hei

Mange takk for besøket og for at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse. Det var også fint å få prate med deg i etterkant slik at vi fikk en grundig gjennomgang av deres opplevelser, og fikk en mulighet til å beklage direkte.

Vi tar mistanke om såkalte bed bugs meget alvorlig. Vi har undersøkt rommet dere bodde på meget grundig, og finner ingen spor av eller antydning om at det har vært/er bed bugs der. Vi har heller ikke mottatt lignende kommentarer fra andre gjester, og konkluderer derfor med at vi ikke har bed bugs på hotellet.

Vi beklager at rommet var kaldt da dere ankom, det skulle naturligvis ha vært en behagelig temperatur der. Vi har sentralstyrt varme, og det tar derfor litt tid før det blir varmet opp når man øker temperaturen på denne. Vår midlertidige løsning på dette var ikke ideell, og det beklager vi.

Når det gjelder deres middag i restauranten beklager vi på det sterkeste at denne ikke falt i smak. Vi setter god mat av høy kvalitet i høysetet her på Sola Strand Hotel, og tar dine tilbakemeldinger alvorlig. Vi har tatt dine kommentarer opp internt for å påse at lignende ikke oppleves i fremtiden.

Anmeldt 18 desember 2016

På møte med jobb ble det en god julelunsj. I dag ble det ribbe, var for det meste bare fett på de stykkene jeg fikk, det ene stykket med kjøtt var tørt, men smaken god. Svoren var perfekt og dessertbordet trakk opp inntrykket.

• Opphold: desember 2016, reiste på forretningsreise
Takk, 258arild
Solastrandhotel, Markedssjef på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27 desember 2016

Hei

Mange takk for besøket og for at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse.

Vi beklager at ditt ribbestykke skuffet litt. Vi synes for øvrig at det er veldig hyggelig å høre at det var en god lunsj alt i alt.

Hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 11 desember 2016 via mobile enheter

Jeg og min mann reiste hit for å unne oss en romantisk helg med SPA og god mat. Lokasjonen er fantastisk og rommet var fint og stort.

SPA: Vi startet med SPA, men ble sendt ned på rommet for å hente morgenkåper. Her var det kun lagt frem til 1 person. Tilbake igjen på SPAen viser det seg at de hadde morgenkåper. ( litt irriterende start å bruke 15 min på å få ordnet morgenkåpe, men OK). Flotte fasiliteter, men servicen dro litt ned.

Rommet: Stort og fint rom. Sengene var litt harde. Rengjøringen var ikke bra. Hår i dusjen, støv og skit i kroker. Her burde det vært tatt en skikkelig nedvask.

Mat: nydelig middag. Serveringspersonellet virket litt uerfarne. (Feks ved bestilling av en flaske vin fikk ingen av oss smake, men fikk fulle glass med en gang). Vi ble også feil informert ang tider for frokost serveringen, som er frem til kl 10 på lørdager og ikke kl 11 slik vi ble fortalt. (Heldigvis ordet en snill dame et par skiver til oss slik at vi fikk frokost)

Bar; Etter middagen gikk vi i baren for å ta et par glass vin. Baren har et stort potensiale, men var tom for gjester. Her hadde det hjulpet masse med dempet belysning, påtente lys på bordene og ikke minst litt rolig musikk ( som kunne dempet lysen fra oppvaskmaskinen)

Utsjekk: personellet i resepsjonen var veldig service innstilte og hjalp oss bla med senere utsjekk. Et stort pluss!

Totalt sett hadde vi en fin helg på sola strand hotell. Med enkle grep kunne helgen blitt fantastisk...

Opphold: november 2016, reiste som et par
Takk, TobbitobbiT124
Solastrandhotel, Markedssjef på Sola Strand Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14 desember 2016

Hei

Mange takk for besøket og for at du tok deg tid til å gi oss tilbakemeldinger på deres velværeweekend hos oss.

Vi beklager at det kun var lagt frem en badekåpe på rommet, og at det da ble en bomtur dit da dere var på vei inn i spaet.

Vi holder en høy kvalitet på rengjøringen av våre rom og ellers på hotellet, og er forferdet over tilbakemeldingen din rundt dette. Vi beklager så mye og kan informere om at vi har tatt tak i dette og vil påse at lignende ikke gjentas i fremtiden.

Vi beklager at dere ble feilinformert om tidspunktet for frokost, men er veldig glade for at dere likevel fikk frokost. Vi skal også ta dine tips om å gjøre det litt koseligere i Strandbaren med oss videre.

Det er for øvrig veldig hyggelig å se at dere nøt vår beliggenhet på Solastranden, stort og fint hotellrom, Nordsjøbadet Spa sine fasiliteter, nydelig middag og god service i vår resepsjon.

Sola Strand Hotel

Hoteller du kanskje også vil like ...
Vurder også disse overnattingsmulighetene i eller i nærheten av Sola
1.3 km unna
Clarion Hotel Energy
Nr. 2 av 27 i Stavanger
610 anmeldelser
Vis priser

Har du vært i Sola Strand Hotel? Del dine erfaringer!

Tilleggsinformasjon om Sola Strand Hotel

Adresse: Axel Lundsvei 27, 4055, Norge
Beliggenhet: Norge > Vestlandet > Rogaland > Sola
Fasiliteter:
Bar/salong Strand Treningssenter/treningsrom Gratis frokost Gratis Internett-tilgang (WiFi) Gratis parkering Restaurant Spa Suiter Svømmebasseng Rullestoltilgang Transport til flyplass
Hotellstil:
Nr. 4 av 5 hoteller i Sola
Prisnivå: kr 1 120 - kr 1 630 (Basert på gjennomsnittspriser for et standardrom)
Hotellklasse:3 stjerne — Sola Strand Hotel 3*
Antall rom: 139
Offisiell beskrivelse (gitt av hotellet):
Sola Strand Hotel er et historisk og særeget hotell fra 1914 med idyllisk beliggenhet på Solastranden, kun 15 minutter fra Stavanger. Vi tilbyr 139 rom, moderne konferansesenter, et anerkjent kjøkken, førsteklasses restaurant, unike selskapslokaler og Nordsjøbadet Spa. Nordsjøbadet Spa tilbyr et bredt utvalg av spabehandlinger, basseng med motstrøm, kaldtvannskulp, tre forskjellige badstuer og behagelige avslapningsområder. Sola Strand Hotel er medlem av De Historiske Hotel & Spisesteder. ... mer   mindre
Alternativer for reservasjon:
TripAdvisor er stolt av å være partner med Booking.com og TripOnline SA slik at du trygt kan bestille fra Sola Strand Hotel. Vi hjelper millioner av reisende hver måned med å finne det perfekte hotellet for både ferie- og forretningsreiser, med de beste rabattene og spesialtilbudene.

Er dette din oppføring på TripAdvisor?