“Anbefales på dager kjøkkenet har god tid.”
Anmeldelse av Pikant Mat - Og Vinhus

Pikant Mat - Og Vinhus
Vurdert som nr. 1 av 22 Restauranter i Førde
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Pikant mat- og vinhus opna med nytt konsept og nye eigarar i 2020. Prøv vår à la carte, tre- eller seksrettar, eller nyt noko godt å drikke, med utsyn over lakseelva Jølstra. Velkomen!
Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

Vi var her klokken 19 og det var masse folk her. Antagelig et selskap eller sommerfest fra en bedrift. Vi bestilte og fikk drikke på minuttet utmerket service. Forretten min var kamskjell, en ok rett om noe smakløs. Kamskjellene var gjennomstekt og pureen var tam og dro retten ned. Overraskende fikk jeg forrett og middag samtidig så anden mistet varmen svært raskt. Anden var forøvrig saftig og svært god. Her var jordskokk pureen fantastisk. Sausen var ok, men kan forbedres. Soppen var derimot himmelsk. Diverre var en av potetene ikke helt ferdig bakt, men de andre kan varmt anbefales.

Takk, HenningStrauss
arnybo, Eier på Pikant Mat - Og Vinhus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. august 2021

Tusen takk for konstruktiv og detaljert tilbakemelding, Henning. Slikt er viktig i vårt kontinuerlige arbeid med å forbedre oss. Tilbakemeldingene på maten er overlevert kjøkkensjefen, og vi noterer oss også feilen med at du fikk forrett og hovedrett samtidig. Vi beklager dette. Igjen, takk for besøket, og vi håper å se dere hos oss igjen.

Anmeldt 24. juli 2021

Vi bestilte via nettet og fikk en bekreftelse som virkelig varmet - og vi tenkte: her blir vi tatt hånd om. Det stemte.

Fornuftig tenkt av restauranten fikk vi valg mellom 2 bord inne( kl. 19 var solen i ferd med å gå ned - risiko for at det ville bli kjølig ute selvom utebord vender mot vest).

Menyen er av naturlige årsaker redusert i omfang sommerstid, men vi valgte blåskjell med pommes frites og ramsløkmajones.
Innmari godt - og vi spiste rent. En bra hvitvin;Pfaff riesling grand cru - fungerte for oss perfekt.
Dessert er særlig jeg glad i, men dessverre - jeg ble mett.

Tusen takk for en bra middag - vi kommer gjerne innom en annen gang.

1  Takk, guideOslo
arnybo, Eier på Pikant Mat - Og Vinhus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 26. juli 2021

Så bra at dere fikk en god opplevelse hos oss, fra start til slutt, Jørgen K. Godt å høre at både mat og service falt i smak. Hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning.

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Besøket vårt på Pikant var en veldig god opplevelse. Det var mye for betjeningen å gjøre da vi kom og vi hadde ikke bestilt bord, så vi måtte vente litt for å få bord, men dette er å forvente på et så populært sted i høysesong. Betjeningen var usedvanlig hyggelig, og vi følte oss så velkommen at det nesten ble hjemmekoslig. Menyen besto av litt forskjellig interessant sjømat, men for oss ble det burger. Denne oste av hjemmelaget med god kvalitet, friesen var veldig god, husk ta med dipp, aiolien her er en av de beste jeg har smakt. Desserten holdt og samme standarden, både pent og godt. Et flott sted for en hyggelig aften.
Kommer tilbake hit om jeg skal innom Førde igjen, og kommer til av anbefale stedet til kjente og kjære.

Takk, FreddyFriky

Så gøy å høre at dere hadde en så fin opplevelse hos oss, Fredrik, og tusen takk for gode ord og at du vil anbefale oss til dine kjente og kjære. Vi håper å se deg hos oss igjen ved en senere anledning.

Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Veldig hyggelig mottakelse selv om vi ikke hadde bestilt bord. Hovmesteren fant like vel et bord til oss. Vi spiste kamskjell og dagens fangst; torsk med blomkål og ramsløkhollandaise. Veldig bra. Dessert; mousse av røde bær og bringebær fra Gloppen. Veldig bra alt sammen. Dette må være stedet for en hyggelig aften i Førde.

1  Takk, GrandTour168225

Tusen takk for den fine anmeldelsen, GrandTour168225. Velkommen tilbake.

Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Med en meget begrenset meny tenkte vi at dette ville være et bra sted, men vi kunne fått bedre mat på enhver bensinstasjon.
Vi kjørte gjennom Føre og ville ha noe bedre enn ‘veimat’. Da menyen var såpass begrenset valgte vi burgere. Kjøttet smakte mer medisterdeig enn noe annet. Chips ble servert uten noen form for tilbehør.
Tatt i betraktning at maten var vesentlig dyrere enn på Tjuvholmen var både pris og mat langt fra forventningen.

2  Takk, Camper781044
arnybo, Eier på Pikant Mat - Og Vinhus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2021

Dette var trist å høre, Camper781044, og tilbakemeldingen er overlevert til kjøkkensjefen. Vi håper dere også gav tilbakemelding til våre ansatte der og da slik at de kunne overbringe beskjeden til kokkene som var på jobb den dagen. Til chipsen serverer vi aioli eller ketsjup, og vi beklager at dere etter det vi forstår ikke fikk tilbud om dette. Hvis dere var hos oss på en søndag hadde vi en begrenset meny med en kjøttrett (nå street food), en fiskerett, hamburger og dessert for de voksne, med valg i tillegg mellom pasta bolognese og pølse med pommes frites til barna. På Pikant-menyen fra onsdag til lørdag (à la carte) har vi to forretter, sju hovedretter, og fem desserter, pluss to retter på Barmenyen.

Reisende som så på Pikant Mat - Og Vinhus, så også på

Førde, Sogn og Fjordane

Førde, Sogn og Fjordane

Har du vært i Pikant Mat - Og Vinhus? Del dine erfaringer!