“Rett og slett dårlig mat(!)”
Anmeldelse av Restaurant Bambus

Restaurant Bambus
Vurdert som nr. 20 av 21 Restauranter i Førde
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Var innom her en julikveld (14.juli) med familien for å kose oss med kinamat etter en lang brevandringstur på Haugabreen.

Aller først bestilte vi drikke og vi observerte at bak baren helte de brus fra 1 1/2 liters plastflasker,(!) og dette tok de 49,- per glass for. Kona fikk dog brusen sin fra en vanlig restaurant-flaske.

Kona bestilte sesongens rett med biffig grønnsaker men fikk i realiteten servert bankekjøtt(!) som i tillegg var seigt.

Eldste barn bestilte sushi (nigiri og maki). Hun fikk servert ikke-spiselig-tang (seigt og smakte ikke bra) på maki’en sin og nigiri på størrelse med laksefileter. Hun forsøkte etter beste evne å spise maten (så godt oppdratt som hun er spiser hun maten sin) men jeg skjønte at noe var galt. Jeg smakte selv på maki’en og den var virkelig ikke god. I tillegg klarte de å servere risen på sushien smakløs og vannete.

Min yngste jentunge synes maten var helt OK, innbakt kylling med sursøt saus. Men hun synes at det for lite kylling og for mye deig rundt kyllingen. Jeg smakte på en bit og det var såvidt kylling inni. Det var for det meste deig som i tillegg var fritert altfor lenge.

Min rett var helt grei. Faktisk OK+.
Det var crispi kylling med appelsinsaus.

Men at beste rett var OK+ og en OK( etter barnets skjønn) og to retter som ikke var spiselige er ikke godt nok, selv for nordmenn(!)

Vi er sikkert som nordmenn flest og sier ikke ifra. Det er flaut. Men i dette tilfellet syntes vi at det var på sin plass i si ifra. Aller mest av hensyn til andre kunder og at de kanskje tok til seg en konstruktiv tilbakemelding.

Det første servitøren klarer i si er at «Vi har aldri fått klage på disse rettene før!»

Etter mye om og men så forlot vi restauranten, med «noe» rabatt, to familiemedlemmer fortsatt sultne og 750,-mindre.

De klarte faktisk å lire av seg at vi måtte betale for de sushi-bitene jentungen hadde forsøkt å spise(!)

I tillegg ble det observert at en av servitørene som serverte oss himlet med øynene og lo bak ryggen vår til eier!) Altså en skikkelig hyggelig opplevelse.

Nå sitter kone og eldste barn på Burger King og spiser hver sin meny.

Vi reiser videre til Loen...

(Dette er første gangen jeg noensinne har lagt ut en anmeldelse. Normalt gidder jeg ikke, Restaurant Bambus ble unntaket.(

1  Takk, Kim Henrik F

1923 av 102 anmeldelser

Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Den dårligste Kinarestaurant vi har vært på. Treg servering og likegyldig personale, maten var smakløs og kjøttet seigt.
Personale satt og spiste ute i lokale, slurpet og spiste, udelikat.
Dette stedet kan ikke anbefales.

3  Takk, 476knutr
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Innafor dette. Spiste kylling i karri og stekte nudler med kylling. Kunne vært litt mer Spice i sistnevnte. Karrien var dog godt krydret! Se bilde. Kommer sikkert tilbake!

2  Takk, 161niklasj
Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

En fornærmelse mot betalende gjester! Vi ventet en og en halv time på maten, og da forretten endelig kom (sammen med hovedretten ) var det som skulle vært kinesisk steam bun helt tørr og smakløs, med en liten kjøttkake som smakte vann i midten. Suppen var ok, men hovedrettene var rett og slett nesten uspiselige. Ihjelkokte grønnsaker, saus uten smak og seigt kjøtt. Sure, uerfarne servitører som helt sikkert er ungdom som har fått sommerjobb. Dropp dette stedet. Rett og slett den verste kinarestauranten jeg har vært på.

1  Takk, Andrine70
Anmeldt 6. juli 2020

Vi var her med 3 familier og bestilte mange retter, men det var en som utmerket seg spesielt for min del. Og det var Sushi maki rullene deres. De har eg tenkt på hele sommeren etterpå. Og måten de var dandert på, med alt tilbehøret. Dette er nok ingen typisk Sushi restaurant, men det de serverte var fantastisk godt :-) Kommer gjerne igjen. Har vert her ved flere anledninger og de lager alltid god mat og er veldig service innstilt.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, Terje B

Reisende som så på Restaurant Bambus, så også på

Førde, Sogn og Fjordane

Har du vært i Restaurant Bambus? Del dine erfaringer!