“Kjappt måltid nær Thon”
Anmeldelse av Restaurant Bambus

Restaurant Bambus
Vurdert som nr. 20 av 21 Restauranter i Førde
Anmeldt 2. august 2021

Vi var sultne etter kjøretur og tok det første og beste. Maten var helt ok, men ingen kulinarisk opplevelse akkurat. Vertskapet kunne gjerne vært mer oppmerksomme.

Takk, andreassalbu

Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Det første som møtte oss var kokken som hadde matpause og satt i restauranten, med kokkelue på. Han spiste høylytt med slurping (Har de ikke personalrom?)
Det var full restaurant, men vi ble henvist til et bord med menyer, uten å få informasjon om at vi måtte vente minst 45 min på mat, og servitøren skyldte når vi fikk vite dette på at det burde vi forstå da kl var 15:00 og det var sommer, og at hun derfor ikke ville prate. (Da burde kanskje kokken heller stå på kjøkkenet når det var midt i middagstiden??)
Vi følte oss overhodet ikke velkomne, og forlot restauranten til fordel for Peppes, som hadde like lang ventetid totalt, men betraktelig hyggeligere stemning.
informasjon og kommunikasjon (som ikke trenger være lenger enn noen sekunders forklaring om at det vil ta lang tid) - er nøkkelen til fornøyde kunder som da gidder vente så lenge på mat.

1  Takk, 594leneh
Anmeldt 27. juli 2021

Med unntak av litt svartbrente vårruller, som vi klagde på, så var maten nydelig. Men den kvinnelige servitøren burde ha fått opplæring I service!! Sur og tverr, fikk oss til å føle oss lite velkomne. Da vi skulle betale og samtidig ba om å få bestille en take away sprakk det tydelig for henne. Hun lurte på hvorfor vi ikke hadde bestillt det tidligere. Vi prøvde å forklare henne at det var nettopp bestemt at vi skulle bestille det ettersom en av oss hadde en datter hjemme som hadde ringt og ønsket seg det. Vi kunne ikke skjønne hva som var problemet ettersom kl.ikke var mer enn 20:45 og lenge til stengetid. Det var en del mennesker der så vi skjønte at det var litt travelt. Men å få et så surt svar overrasket og skuffet oss. Moren sier da at nei bare la det være. Når vi så skal betale for maten og vi står skuffet å snakker om hva i all verden slags oppførsel dette var fra servitøren, så slenger hun ut på gebrokkent norsk at siden vi bare klager så trenger vi ikke å komme igjen. Ja, vi klagde på at vårrullene var litt brente og det var vel også vår fulle rett som betalende gjester. Men vi skrøt også over resten av maten!!! Vi ber om å få snakke med hennes sjef og det får vi. En fåmeldt mann som beklager og sier at han skal snakke med henne etter å ha hørt hva vi har å fortelle. Han sier samtidig at det ikke er lett å få tak i folk til restauranten. Ergo, hun får nok fortsette slik hun vil.
Dette var en veldig ubehagelig opplevelse å ha med en høyrøstet sint servitør midt blant andre spisende gjester.
Denne servitøren har vi også lagt merke til tidliger nettopp fordi hun er så sur og ikke akkurat får en til å føle seg velkommen der nede.
Dette var siste gangen vi oppsøkte Bambus.
God service er like viktig for oss som velsmakende mat!!

3  Takk, T8495DOastridm
Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Relativ grei, men av uklar grunn klarte de ikke servere kald brus. Vi fikk to pepsi max som både var varme (til tross for at de hadde isbiter i) og uten kullsyre. Vi ba om ny og da fikk vi varm, men med kullsyre. Av uklar grunn sa servitøren at den kanskje ble kaldere _uten_ isbiter?
Vi ga opp.

Hamburgertallerken var god.
Crispy duck var grei, men litt tørr.
Saltbakt and var god.
Dumpling anbefales ikke. Det viste seg å være en svær deigklump, ca nok til 2-3 dumplings egentlig, med ca en spiseskje svinekjøtt (ukrydret?) i midten.

En høylytt og amper ung mann kom og forlangte pengene tilbake etter at broren ble matforgiftet av sushi, så den er kanskje tryggest å ligge unna.

1  Takk, Ingunn E
Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Vi var innom på gjennomreise med to familier (7 pers). Grei service og akseptabel ventetid. Maten var helt på det jevne, ingen stor opplevelse, men heller ikke dårlig. Det anbefales å holde seg til kinamat-klassikerne (stekt ris, szechuan-kylling, sursøt svinekjøtt). Hvem bestiller sushi på en kina-restaurant?!?

1  Takk, TCLech

Reisende som så på Restaurant Bambus, så også på

Førde, Sogn og Fjordane

Har du vært i Restaurant Bambus? Del dine erfaringer!