Anmeldt 28. august 2018 via mobile enheter

Vi var en gruppe fagfolk - ca 12- som hadde valgt Nythun som sted for en workshop i et døgn.........og kunne ikke hatt det bedre! Alt supert og fleksibelt tilrettelagt og tilpasset våre behov. Omgivelser, kulinariske opplevelser og varm velkomst la den rette rammen rundt vår arbeide - og vi reiser nå tilbake med sekken full av inspirasjon, pågangsmot, ideer...Dette var så bra! Tilbake igjen neste år- gull verdt på alle måter!

Dato for oppholdet: august 2018
Takk, HBENice
Jørn U, Eier på Nythun AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. august 2018

Takk for en fantastisk inspirerende tilbakemelding på vårt arbeide! Det varmer våre hjerter at noen ser og gleder seg over alt vi gjør for at det skal bli et godt og vel fungerende opphold for dere som kommer hit i jobbsammenheng og bruker av deres tid og budsjetter for å utvikle egen organisasjon!

Hjertelig velkommen tilbake neste gang!

Beste hilsen Marit og Jørn

Anmeldt 9. august 2018 via mobile enheter

I dag tok vi turen fra Tisleidalen til Nythun Høyfjellstue, hvor vi inntok en kulinarisk opplevelse av et måltid. Stedet er å anbefale for de som liker god mat som er tilberedt med sjel og hjerte. Hit skal vi igjen.

Dato for oppholdet: august 2018
Takk, Jon F
Jørn U, Eier på Nythun AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. august 2018

Takk for hyggelig besøk, dere er hjertelig velkommen!

Beste hilsen vertskapet på Nythun

Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Vi var flere som var samlet til møte hvor startet i loven med velkomst mat og lite foredrag. Deretter var det en fantastisk middag bygget på lokale råvarer. Fikk presentert rettene og forklaring hvor råvarene var fra og perfekt tilpasset vin.

Dato for oppholdet: juni 2018
1  Takk, steinhelget
Jørn U, Eier på Nythun AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. juli 2018

Tusen takk for ditt siste besøk og hyggelig omtale her på TripAdvisor! Låven er god å ha for en utvidet opplevelse av Nythun og kommer spesielt til nytte ved Kurs og Konferanse og til brylluper som vi har 10-20 ganger i året. Hjertelig velkommen tilbake til oss ved neste anledning!

Anmeldt 16. juni 2018 via mobile enheter

Denne fjellstua er ikke langt unna «alfarvei» med lett turterreng og fine, lune skogs og fjellområder rundt!

Rom og hytter har en hyggelig nostalgisk, men oppusset og moderne standard.

Høydepunktet er dog maten, her er det svært høy standard. Det oser av kunnskap, erfaring og tradisjon. Kokk og innehaver bidrar sterkt til en avslappet stemning der en føler seg svært velkommen.

Gleder meg til neste gang!

Dato for oppholdet: juni 2018
Takk, LormStorm
Jørn U, Eier på Nythun AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juni 2018

Nei så hyggelig tilbakemelding, hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning!

Anmeldt 3. mars 2018 via mobile enheter

Min datter hadde roset denne fjellstua opp i skyene... - hva var da mer naturlig enn å besøke den sammen med henne? Å Herre, som den innfridde! Familiedrevet idyll, og ett av de ytterst få steder jeg har besøkt der du føler deg som vertskapets velkomne GJEST - ikke bare som «betalende kunde»! Og maten? Det sies om Michelin-guiden at en 2-stjerners restaurant er verdt en omvei, mens en 3-stjerners er verdt en egen reise. Vel, jeg har spist på en del slike i årenes løp, men aldri tenkt dem verdt en egen reise... Nythun derimot ER verdt en egen reise, og potensialet - spesielt på utenlandsmarkedet - må være formidabelt, med litt kløktig markedsføring? Maten delikat... - helt ujålete, just «perfect cooking»! Frokostbordet kan ved første øyekast se ut som en vanlig hotell-frokost...? Vel, se bedre etter! Her finner du hjemmelagde delikate brød, og et titalls hjemmelagde syltetøy/marmelader som bugner av frukt og aroma! Kortreiste kjøttretter og hjemmelagde pateer som herjer med smaksløkene! Pluss alle de «faste» ingrediensene som hører en hotell-frokost til - bare uendelig mye bedre utført enn storkjøkken-middelmådigheten du ellers opplever. Legg til «Brudebuas» folkelige bonderomantiske sjarm - og jeg står igjen med et opphold jeg er uendelig takknemlig for å ha fått oppleve!
Takk for maten, takk for gjestfriheten - takk til dere som gjennom entusiasme og selv-oppofrelse sørger for at slike steder faktisk finnes!

Dato for oppholdet: februar 2018
1  Takk, 759steinarj
Jørn U, Eier på Nythun AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. mars 2018

Marit og jeg er målløse over dine ord og formuleringer, vi kan bare si som en tidligere forsvarsminister sa: Takk for takken :-)