“Gaper over for mye”
Anmeldelse av Khalles Corner

Khalles Corner
Vurdert som nr. 21 av 41 Restauranter i Gjøvik
Anmeldt 12. september 2021

Dette stedet har en hyggelig uteservering og en helt grei atmosfære inne, men maten kunne vært mye bedre. Maten var rett og slett skuffende. Det er noe som heter at dess større menyen er, dess dårligere blir kvaliteten. Her har kvantiteten definitivt gått foran kvaliteten. Her må de ha brukt mye halvfabrikata og frysevarer.

Vi var to personer som bestilte pizza og tapas. Pizzaen var helt gjennomsnittlig. Tapasen hadde kyllingvinger som var altfor mye stekt, noe som gjorde dem tørre. Aiolien smakte ikke et snev av hvitløk og ble servert oppå potetene, noe som gjorde at det hele ble veldig klissete. Den friterte scampien var rett og slett dårlig.
Hvorfor ikke ha en mindre meny og satse på noen signaturretter av god kvalitet som er laget fra bunnen av? Noe som skiller seg ut fra andre spisesteder i samme by? Det har Heim gjort med stor suksess. Dette blir for likt Egon, bare at menyen er enda større.

Aiolien må være hjemmelaget og smake hvitløk, ikke minst må den serveres i en skål for seg, kyllingen må være saftig og scampien hadde blitt mye bedre om den ikke var fritert. Ellers hadde det gjort seg med noen gode chorizo-pølser, serranoskinke og litt, god spansk ost, f. eks. manchego. Da er mye gjort med tapasen og jeg tror også at folk er villig til å betale for det.

En mindre meny vil trolig gjøre det mer effektivt på kjøkkenet også, slik at det blir mindre venting for gjestene og dermed bedre service (slik enkelte her påpeker). Maten kom for øvrig raskt da vi var der.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, aliel_ovr

Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Var på lunsj med familien. Skulle spise et enkelt måltid før vi tok Skibladner. Og ble positiv overrasket at alle ble meget fornøyd med maten både at det var rikelig med mat og godt mat til en billig penge. Fortsett med dette så har dette en gullgruve. Til sin tid med maten men verd det.

Takk, UnnS11
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Vi bestilte Cæsar-salat begge to. Maten var god, brødet var kjempegodt og litt «crispi». Porsjoner akkurat passe store. Kaffe bestilte vi også, den var fersk og god. Hyggelig og flink servitør. Rask servering.

Takk, annebP99MB
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Meget god beliggenhet. Var innom for lunsj. Maten kom raskt, og var så velsmakende at alle 6 av oss også kom tilbake for middag. Alle var meget fornøyde med alt fra pizza til pasta, biff og dessert. Drinkene smakte også fortreffelig. Hyggelige servitører bidro til å gi oss en finfin opplevelse

Takk, Journey62610188242
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Vi var 6 stk. som lot oss friste av fin beliggenhet. Dessuten var det få som hadde åpnet for lunsj denne fine julidagen. 6 ulike retter ble bestilt, 2 var middels fornøyd, 3 misfornøyde, 1 svært misfornøyd. Verst var pasta carbonara og pizza. De skulle ikke hatt lov å kalle de carbonara, helt grusomt! Og pizza; tror faktisk de jukser og bruker Big One fra fryser’n på Kiwi og fyller på det kunden bestiller. Helt grusom bunn, uspiselig! Eller de bruker Pizzabaker’n-metoden; ferdige halvstekte bunner. De lager garantert ikke bunner der i hvert fall! Overpriset var det også, så styr unna. Servitør var hyggelig, og uteplassen er hyggelig. De prøver nok å være Egon (som også er et spisested kvalitetsfolk styrer unna); allsidig meny, men Egon KAN alt de selger, men dette var amatørmessig.

Takk, 291_yvinda

Reisende som så på Khalles Corner, så også på

Gjøvik, Gjøvik kommune

Har du vært i Khalles Corner? Del dine erfaringer!