Hyggetreff hver måned hele året !

Anmeldt 22. august 2018
elisabeth n
gjøvik
Et møtested i Gjøvik sentrum

Anmeldt 11. juli 2018
85mons
Gjøvik, Norge

Anmeldt 22. august 2018 via mobile enheter

Vi er en gjeng damer som møtes på Gjøvik gård 1 gang i måneden. Om sommeren sitter vi ute i sola og nyter atmosfæren her.Hele vinteren gjennom sitter vi i Drengestua.Her koser vi oss med salat, karbonade ,rekesmørbrød/og kaffe og kaker .Praten går livlig, og tiden flyr fort i godt selskap.Vi alle ser fram til neste treff i disse trivelige omgivelser !

Dato for opplevelse: august 2018
2  Takk, elisabeth n
Anmeldt 11. juli 2018

På Gjøvik Gård kan man besøke den hyggelige lille kafeen og få en vaffel, kake eller rundstykke, noen ganger også suppe eller salat. Du kan sitte inne eller om sommeren ute under trærne. I samme bygning er det også galleri med skiftende utstillinger og en butikk med lokalt produsert håndarbeid og husflid.
På lørdager i juni og juli er det gratis konsert på tunet ved ulike lokale artister, svært populært arrangement. I den gamle hovedbygningen på gården, fra ca. 1810, er det omvisninger i helgene i sommerhalvåret. I vinterhalvåret er det konserter og foredrag i Gjøvikhallen, som er det gamle hønsehuset. Stor parkeringsplass. Lekeplass med apparater.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, 85mons
Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Er du i nærheten av Gjøvik er en omvisning på Gjøvik gård en av de beste opplevelsene byen kan by på. Den ligger i byens sentrum, med en grønn park omkring. I hovedbygningen er det bevart interiør fra tidlig 1900-tall som viser hvordan familiene der har levet. Fortellinger om deres liv - særlig familien Mjøen, og de kjente vennene deres bl.a. Bjørnstjerne Bjørnson og Johan Castberg er spennende å få høre.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, flangb
Anmeldt 24. mai 2018 via mobile enheter

Et besøk på Gjøvik gård burde være «et must» for alle by- og historieinteresserte. Men ikke bare det en praktfull bypark, en koselig kafe og flott stemning gjør at jeg trygt kan anbefale det et besøk for folk i alle aldre. Her kan barna boltre seg også!

Dato for opplevelse: mai 2018
1  Takk, Tom Arild C
Anmeldt 5. mars 2018 via mobile enheter

Gikk bl a tre ganger gjennom denne sentrale byparken på en dag og det er jo da liksom et historisk landemerke som har vært et gardsbruk siden iallefall 1400-tallet med bygg fra omtrent 1800 aktig. Det er en messehall der. Området har parkering for kommunens funksjonærer o l. I det ene andre hjørnet grenser parken mot gamle Slurpen hvor det nå er moské hvilket er interessant. Ved det bygget er det dessverre litt vel knuggete i gresset og slik. Om man skulle bruke hypotenus så er det siste hjørnet plassen til ei nyere friscene men den brukes dessverre nesten aldri særlig nyttig. Husker en gang for mange år siden under høstens tivoli. Da var det Åge. Den yngre altså. Det var et praktfullt show. Blir nesten rørt av å mimre. Like i nærheten der er det ei vakker hvit trebru som leder over til rådhuset og biblioteket i italiensk marmor. Gjøvik er ålreit.

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, BlueAsGreen