Historisk båttur på Mjøsa

Hyggelig historisk tur med Norges eldste dampbåt. Ble godt tatt imot av ansatte, som virkelig løp... les mer

Anmeldt 12. august 2020
Grethe L
Lillestrøm, Norge
Ypperlig

Opplevelsen med å reise med båten var helt fantastisk vi spiste laks og elgkarbonader... les mer

Anmeldt 31. juli 2020
Hans A
Stavern, Norge

Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Har i mange år tenkt at det hadde vært moro å seile en tur med Mjøsas hvite svane, og endelig klaffet det. Det var en opplevelse å se henne komme seilende. Virkelig en båt med sjel. Spiste laks og jordbær. Nydelig mat og selvsagt måtte vi ha Skibladners egen hvitvin til. Kan på det varmeste anbefale en tur og det passer for alle aldre. Bare husk å ha nok tøy med. Det kan bli litt kaldt ute på Mjøsa

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, Bodil19572014
Anmeldt 4. september 2019

Det var en opplevelse å reise med Skibladner, som er verdens eldste rutegående Hjuldamper. Restauranten ombord er tidsmessig stilren, og maten som serveres kan anbefales. Laksen som ble servert til middag var utsøkt.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, h0gnep
Anmeldt 10. august 2019 via mobile enheter

Er du på besøk i en av Mjøsbyene i rutesesongen til Skibladner er en tur ombord et uforglemmelig minne. I finværet er det helt greit å bare oppholde seg på dekk under overfarten. Men middag ombord i salongen er virkelig en opplevelse. Og får du sitte i baugen en fin sommerdag har du alt. Jeg anbefaler start fra Skibladnerbrygga på Gjøvik. Gjerne lørdag formiddag tur/retur Hamar. Da kan du besøke Gjøvik Gård eller vitensenteret bare noen steinkast unna brygga når båtturen er over. Torsdags ettermiddag er også en fin ettemiddagstur til Hamar.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Malida65
Anmeldt 31. juli 2019 via mobile enheter

Tok med mine to barn på 7 og 10 år, og hadde en fin tur i solen tur/ retur Gjøvik- Hamar. Barna kjørte gratis, så det ble ikke så dyrt heller.
De koste seg om bord med is.
Vi var ekstra heldige som fikk se nærmere på motorrommet, da en av de snille kara om bord lurte på om vi hadde lyst til å ta en kikk. Det er litt av noen dimensjoner!
Båten er vakker, majestetisk og godt ivaretatt. Takk for opplevelsen, Skibladner. Vi kommer gjerne igjen.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 447iren_
Anmeldt 8. mai 2019 via mobile enheter

Skibladnertur på Mjøsa kan være vindfull, men majestetisk båt med dyktige kapteiner gjør reisen trygg. Fantastisk landskap langs Mjøsas omland.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, wekr