“Vennemiddag”

Hallingstuene
Vurdert som nr. 1 av 25 Restauranter i Geilo
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Restaurant Hallingstuene, ligger midt i Geilo sentrum. Drives til dagelig av Frode Aga og kona Berit Kongsvik. Restauranten er innredet som tre gamle hallingstuer med peisvarme og rosemalte vegger. Her kan du få hallingkost, lokale spesialiteter og utsøkt a la carte. Hallingstuene har spesialisert seg på viltretter som rype, rein og hjort. Men har også en egen gourmet meny for det som skulle ønske det. Restauranten har også en godt oppfylt vinkjeller med over 900 forskjellige viner på vinkartet. Noe som har gjordt at de har fått en utmerkelse i det amerikanske vinmagasinet Winespectator. Velkommen til en smakfull opplevelse på Restaurant Hallingstuene.
Anmeldt 31. desember 2018

Nok en meget godt besøkt kveld i denne gode restauranten . Vi hadde vært lur og forhåndsbestilt meny a'la carte og en tok seg av vinvalget ved ankomst. Dermed kunne vi kose oss med hyggelig prat rundt bordet fra start. Veldig dyktige servitører sørget raskt for at alle fikk noe godt i glassene og fulgte opp i samme stil ut hele kvelden. Alle fikk sine valgte forretter som var lekkert anrettet . Senere kom hovedrettene på bordet. De fleste hadde valgt fisk. En bitte liten kritisk ting å bemerke var at piggvaren og fjellørreten skulle i noen tilfeller hatt et øyeblikk til på grill eller i ovn. Alle kjøttretter var perfekt stekt. Vi hadde en super aften.

Takk, Tom K

Anmeldt 4. desember 2018

Å komme inn i varmen til trivelig mottagelse og forslag om et glass champagne mens vi studerte menyen. Sjelden at 4 stykker ender med samme forrett og hovedrett, men denne dagen valgte vi å følge en anbefaling om 4 ulike "fjell" smaker av fisk og en rypepate. En frisk varierende og særdeles velsmakende start. Hovedretten var hjort! Sjelden har jeg vel smaker et så perfekt mørt og medium stekt stykke viltkjøtt. Varierende gode desserter som avslutning. Vinanbefaling av en engasjert kelner satt som et skudd! Og når verten selv bevilget oss en stund med gode historier var kvelden en sikke suksess. Her er det sikkert vi kommer igjen - og anbefaler

Takk, Rune N
Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Med en restaurant som opererer i toppsjiktet prismessig hva mat angår, så kan man også forvente tilsvarende mat og service.

Maten var veldig god, men når ikke kelneren virker overhodet interessert i deg som gjest, og ikke engang gidder å presentere hva du får servert på fatet ditt, så faller dessverre karakteren tilsvarende.

Når man er de eneste betalende gjestene på hele restauranten synes jeg også det er merkelig at man må spørre etter vinkartet selv, og at etter at en av oss hadde bestilt dessert så «løp» kelneren avgårde uten å spørre hva jeg ville ha.

Jeg ser denne karakteristikken går igjen blant flere av anmelderne her, så kanskje det er på tide at eierne tar en titt på hva folk skriver her inne, og får skikk på serveringen.

Hadde servicen vært like god som maten, hadde jeg ikke hatt noe problem med å gitt full score, men ettersom denne var langt under forventningen kan jeg ikke gi mer enn 2/5 da dette ødela hele opplevelsen.

1  Takk, 638tommyb
Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Forventningene var på topp ifm dette besøket. På papiret Geilo sin beste restaurant. Dessverre er det vanskelig og gi dette stedet toppkarakter, når service er «totalt» fraværende. Vi var to personer som spiste en 3 - retters 6/11-2018 ink vin/drikke til rett oppunder 2500,-. Vi var forøvrig de eneste besøkende denne kvelden.

Jeg vil trekke frem følgende punkter vedr service:
- Jeg måtte selv spørre om hva innholdet i maten var.
- Jeg måtte selv be om vinkart, mer drikke, dessert kart mm.
- Kelner virket uinteressert og var sjeldent innom bordet vårt.
- Vi fikk inntrykk av at vi helst ikke var ønsket denne dagen.
- Kelner, restaurant og miljø må være på topp, skal man kunne forvare priser på oppunder 400-500,- for en hovedrett.

Det som redder dette stedet er ene og alene matopplevelsen. Jeg gir maten 4/5 og service 2/5. Samlet score under tvil - 3/5.

1  Takk, FredrikNorge
Anmeldt 3. oktober 2018 via mobile enheter

Fantastisk opplevelse i både mat og service. Sider fra Hardanger som velkomst, fjellørret til forrett, reinsdyrfilet til hovedrett og plommer fra Hardanger til dessert.

Takk, Sigbjørn Ø

Reisende som så på Hallingstuene, så også på

Har du vært i Hallingstuene? Del dine erfaringer!