“God mat og service, slitne lokaler”
Anmeldelse av Hallingstuene

Hallingstuene
Vurdert som nr. 1 av 24 Restauranter i Geilo
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Restaurant Hallingstuene, ligger midt i Geilo sentrum. Drives til dagelig av Frode Aga og kona Berit Kongsvik. Restauranten er innredet som tre gamle hallingstuer med peisvarme og rosemalte vegger. Her kan du få hallingkost, lokale spesialiteter og utsøkt a la carte. Hallingstuene har spesialisert seg på viltretter som rype, rein og hjort. Men har også en egen gourmet meny for det som skulle ønske det. Restauranten har også en godt oppfylt vinkjeller med over 900 forskjellige viner på vinkartet. Noe som har gjordt at de har fått en utmerkelse i det amerikanske vinmagasinet Winespectator. Velkommen til en smakfull opplevelse på Restaurant Hallingstuene.
Anmeldt 26. juli 2020

Som så ofte før, fikk vi en god middagsopplevelse på Hallingstuene. Servicen er også upåklagelig. Vi spiste grillet ørret, kalvestek og hjort. Alle var fornøyde. Og vinkjelleren er meget god. Det som slår en nå (har vært der mange ganger siden åpningen i 1989), er at lokalene begynner å virke litt slitne. Spesielt merker en dette nede på toalettene. Her trengs oppussing. Men, takk igjen for en god mat/service opplevelse.
Bernhard O. Iversen

Takk, bolle115

Anmeldt 25. juli 2020

Vi har opplevd det bedre før, men heier på dere! Denne gangen var dessverre ikke maten lagd med det lille ekstra vi forventet. En av kelnerne hadde det for travelt til å være hyggelig, rypen var for mye stekt, rødvinene for varme, tilbehøret var ikke veldig spennende til lammeskanken. Stå på - vi håper dere kommer dere opp igjen!

Takk, 827_ses
Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Nydelig mat og hyggelig service. Vi kommer tilbake ved neste Geilo besøk. Anbefales på det varmeste.

Takk, thoybakk
Anmeldt 20. juli 2020

Forstår forsåvidt at man prøver å få inn så mye som mulig etter Covid19 nedstengning, men synes nivået på både mat og service led under dette.
Ventetid på over 1 time for å få hovedrett etter forrett, og når vi spør servitøren hvor maten blir av, så får vi bare surt at det er andre gjester her også. Med det prisnivået man har lagt seg på her bør man kunne forvente seg kvalitet foran kvantitet, og det var ikke tilfelle denne gangen. Rypebrystet vi fikk var omtrent som en skosåle, og det var nesten ikke råd å få kontakt med servitør. Skuffende.

3  Takk, SkierBergen
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Vi ankom restauranten halvannen time før stengetid (etter å ha kjørt bil hele dagen), men fikk likevel en restaurantopplevelse av ypperste sort. Forrett ble levert svært raskt (dette er rutinerte folk som kjenner- og brenner for faget sitt), det samme med hovedrett og dessert. Alle delene var nydelige på smak, velkomponerte og ga oss en følelse av kvalitet, ekslusivitet og en åpenbar kjærlighet til mat. Sånn sett en overraskelse, for Hallingstuene har stor kapasitet og ser ved første øyekast ut til å være en forfinet, lokal Egon-restaurant. Det var den definitivt ikke. Betjeningen holdt også et svært høyt nivå og ga oss god underholdning (og således valuta for pengene). Såpass bra var restauranten at vi bestilte bord her også den påfølgende dagen. Vi forsøkte nye for- og hovedretter, men desserten, kompott med hardangerplomme, kunne vi ikke unngå å bestille igjen.

1  Takk, olemj2018

Reisende som så på Hallingstuene, så også på

Har du vært i Hallingstuene? Del dine erfaringer!