Anmeldt 14. september 2013

Hotellet er ganske slitt, men har en viss gammeldags sjarm. Rommene er forholdsvis små og slitte. Uten minibar. Da vi kom, ville vi gjerne spise litt mat. Prøvde derfor å bestille mat opp på rommet, men fikk beskjed om at serveringen stengte klokken 10:00 - da var klokken 1 minutt over...
Det største problemet med oppholdet var at det var vanskelig å få sove der. Rommet vårt var ut mot bakgården. De ansatte brukte dette til "røykerom". Det er dermed konstant prating der, fra 7 om morgenen til langt på natt. Det anbefales dermed å ikke sove med vinduet åpent.
Prisen på drikke var også forholdsvis dyrt. 50 kroner for en liten cola light. 75 kroner for 0,4 liter øl og 225 kroner for et glass vin - er forholdsvis dyrt - til og med for å være i Norge...

Dato for oppholdet: september 2013
1  Takk, Plotti222
Anmeldt 3. september 2013

Hadde en natt på vei over fjellet til Bergen.
Dyre og små rom. Hotellet er sjarmerende, hyggelig betjening. Gjennomsnittlig frokost. Gratis parkering.
Har ikke testet restauranten, annet enn til frokost.
Alt i alt, bra sted, men overpriset.

Dato for oppholdet: juli 2013
Takk, boss099
Anmeldt 19. august 2013

Vi avsto fra halvpensjon ved booking da vi så at det da var buffet til middag. Hotellet har en a la carte restaurant som skal være kjent for god mat. Når vi ankommer hotellet får vi opplyst (gjennom brosjyrer) at a la carte restauranten er stengt for oppussing. Vi må derfor ta til takke med en helt ordinær middagsbuffet som vi nå betalte mer for enn nødvendig. Rommene i den historiske delen kan best beskrives som slitne og dårlige fremfor gamle og ærverdige. Badebasseng, garderober og boblebad ute/inne var av god kvalitet, selv om fellesbadstuen var "i ustand". Ekstra håndklær lett tilgjengelige. Frokosten var veldig bra. De ansatte service-minded og hyggelige.
Summa summarum: Det trekker ned at man ikke får opplyst om stengte restauranter og fasiliteter i ustand før et opphold man betaler såpass for. Rommet, som var i den historiske delen, skuffet oss. Hotellet i seg er vakkert og oser historie!

Romtips: Meget mulig vi var uheldige, men neste gang ville jeg valgt rommene i den nye fløyen.
2  Takk, Jarl-Magnus
Anmeldt 19. august 2013

Rommet var veldig enkelt og manglet minibar og shampo. Dårlig luft og ikke dobbeltseng. Toalettet rant hele tiden. Vi bestilte bord i restauranten om kvelden. I restauranten var det dekket til buffet. Maten var god til å være buffet, men vi fikk ikke opplyst at det var mulig å bestille a la carte (noe vi fikk vite etter at vi hadde spist). Kelneren prøvde å være morsom på en uheldig/pinlig måte. Vinen kelneren så varmt anbefalte passet ikke til maten. God frokost.

Romtips: Forsikre deg om at du får rom med dobbeltseng dersom du vil ha det. Husk å ta med kvitteringen på bestilingen som viser hva du har bestilt, antall personer osv.
1  Takk, 44Kuba
Anmeldt 9. august 2013

Vi hadde rom 320 og 321. Dette er jo rom med historie, så det gjorde oppholdet enda artigere.
Google Dr Holms rom 320.
Gratis parkering.
Hyggelig betjening. Flott, eldre hotell. Bærer noe preg av slitasje, men tar det igjen på sjarm.
Utrolig bra frokost.
Ekstremt dårlig buffet når vi var der.
Ett sted som kan anbefales, men spis middag ett annet sted hvis det er buffet. 400.- for maten inkl en mineralvann pr person, er alt for dyrt i forhold til hva du får.
Men hotellet var meget bra.

Romtips: Prøv å få rom 320, men les historien om det først.
1  Takk, Andersen668