Gratis avbestilling frem til 06.10.22
Priceline
Trip.comUSD 135
Anmeldt 10. september 2021

Etter en lang dags reise ble det nødvendig å ta en overnatting på Geilo. Så hvorfor da ikke bo på Dr. Holms, et hotell som i sin tid ble karakterisert som "Norges beste hotell" og som jeg har gode opplevelser fra tidligere?

Men det begynner å bli en stund siden. Det var tydelig.

Lokalene er jo praktfulle med mye historisk minner på veggene. Alt er meget elegant, men bærer nå preg av å ha vært i bruk veldig lenge. Det var som å komme tilbake til 1970-tallet. Trekket på stolene og sofaene var nedslitt, nesten slitt inn til stoppen, flere av bordene hadde merker og hakk, dører og vegger hadde merker og skader. Det hele var rett og slett ganske så nedslitt.

Damen i resepsjonen var hyggelig nok. Ikke noe å bemerke der.

Men rommet var en skuffelse. Det var god plass og gode senger. Det kommer på plussiden. Det var forsøkt oppgradert med en moderne innredning, som imidlertid ikke passet inn i det hele tatt og som ga en skarp kontrast til det som IKKE var oppgradert. Badet var knøttlite og slett ikke ordentlig. Det var svart-sopp i hjørner i flisene og det var hengt opp et dusjforheng som ikke var rengjort på uker, kanskje år. Svart i kantene og helt uelegant. En knøttliten vask og ingen plass til toalettmappe. Da hjelper det lite at det står Villeroy og Boch på innredningen.

Verst av alt var imidlertid at det rett og slett luktet innestengt og vondt på rommet. En intens utlufting ordnet heldigvis det. Men hele hotellet bar preg av et slurvete og veldig dårlig renhold. På Dr. Holms er det sparekniven som dominerer.

Middagen var begrenset til en meny. Hovedretten, svin, kunne erstattes med laks, noe vi gjorde. Ellers var det ingen valgmuligheter. Suppen var neppe laget på kjøkkenet. Den så ut som og smakte som Toro. Dessuten var det veldig oversaltet. Hovedretten skapte forvirring. For det var ingen andre den dagen som hadde bestilt laks. Vel, laksen kom på plass til slutt. Men det tok tid. Spesielt velsmakende var den heller ikke. Den ville vært helt grei på et gatekjøkken. Men ikke på Dr. Holms.

Den unge damen som serverte oss hadde nok ingen god dag. Om noen hadde kjeftet på henne på kjøkkenet eller hun privat hadde hatt en vanskelig dag, vet jeg ikke. Men jeg så at det sto en streng mann fra betjeningen i bakgrunnen og voktet henne. Ingen liker slikt og det medfører usikkerhet. Mot oss var hun veldig blid og hyggelig og ble tydelig helt fortvilet når hun gjorde feil. Hun rettet de opp umiddelbart og gjorde sitt beste. Vi fikk sympati med henne. At noen har en krevende dag kan skje hvem som helst. Feil gjør vi alle.

Et liten en til kaffen etter middagen, ga vi opp. Baren var åpen. Men det var ingen bartender der!

Frokosten var veldig opp og ned. Bordet var rikt nok på mat. Men det meste var plastpakkede ferdigprodukter, skinke fra Gilde, Mills majones, kaviar på tube osv. Ingenting var særlig godt. Det sto en paté der som ingen tok av. Det forstår jeg godt. Hvor mange ganger den var båret inn og ut, vet jeg selvsagt ikke. Men det må ha vært mange ganger. Den var inntørket og så alt annet enn innbydende ut. Et pluss for at man kunne steke sine egne vafler. Men det manglet rømme.

Dr. Holms har et rykte å ta vare på. For oss var det tydelig at hotellet nå er for full fart nedadgående. Det skal spares på alt, renhold, innredning, service, mat osv. En av mine beste venner, et anerkjent hotelldirektør, sa alltid: "Det viktigste når man driver hotell er å kunne spare utgifter, UTEN av gjestene merker noe til det." Det burde Dr. Holms lære av.

For nå fremstår Dr. Holms som et budget-hotell med gedigne, men utdaterte og nedslitte lokaler. Med slik drift som dette overlever ikke dette hotellet lenge.

Dato for oppholdet: september 2021
1  Takk, GourmetPAF
Anmeldt 12. august 2021

Lite utvalg, maten var halvvarm og bar preg av å ha ligget lenge. Blåskjellene var uapetittelige. Og dette til stive 495 NOK!

Ellers veldig spartansk rom uten vannkoker, badekar uten sklibunn for å forhindre fall.

Dato for oppholdet: august 2021
1  Takk, jonroart
Anmeldt 9. august 2021 via mobile enheter

Hadde en overnatting her. Fikk et fint rom med utsikt. God seng, rent rom. Frokosten var god men litt lite fokus på smittevern i frokostsalen, det var antiback og engangshansker men det var ikke så lett å få øye på det så mange gikk forbi. Pga en feil gikk brannalarmen gjentatte ganger den kvelden vi var der og det var litt kaotisk. Alt i alt et helt greit opphold og vi kommer gjerne igjen.

Takk, lindahC2457LH
Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Slitent hotell, dårlig smittevern, feil med betaling, veldig sparsommelig, ikke spesielt rent.
Veldig sentral beliggenhet
Rimelig

Kunne med enkle grep som større tv på rommet, bedre senger som ikke sklir fra hverandre, bedre frokost, bedre renhold og hyggeligere betjening vært et helt ok billig alternativ

Dato for oppholdet: august 2021
1  Takk, Anne Cathrine G
Anmeldt 31. juli 2021

Dårlig buffet til 600 kr pr person.
"Spa-hotell" uten spa. Kun et basseng. Ingen behandlere.
Dusjhodet på rommet feilmontert.
Hårføner på badet virket ikke.
Stiv pris for dårlig hotell.

Hyggelig personale.

Takk, julihallaien