“Tragikomisk”
Anmeldelse av Dr. Holms Restaurant

Dr. Holms Restaurant
Vurdert som nr. 22 av 24 Restauranter i Geilo
Beskrivelse: Gode mat- og vinopplevelser danner grunnlag for god trivel og velvære. Dr. Holms Hotel har nå enda flere restauranter og spisesteder og velge mellom. Her skulle være noe for enhver smak og enhver anledning. Hovedrestauranten: Frokost, lunch og middag serveres i vår store hovedrestaurant. Denne kan forøvrig deles opp med glassvegger, slik at grupper som ønsker det kan sitte skjermet under måltidet. Lokalene er smakfullt innredet og med en eleganse som danner en fin ramme til selskaper og jubileer av alle slag. Christian: Dette koselige lokalet er oppkalt etter Dr. I. C. Holm, der C'en nettop står for Christian. Her kan vi bespise opp til 50 personer, og er ideelt for mindre selskaper og feiringer av ulike slag. Vinstuene: Hotellets spesielle vinstue danner en festlig ramme om alt fra uformelle måltider til stilfulle seremonier. Hva med et vinsmakingskurs i korrekte omgivelser? Bankett og selskapslokaler: Under de praktfulle lysekkronene i Gullvågsalen, vår nyeste bankettsal, kan vi dekke på til 160 personer ved runde bord, langbord eller i hestesko. Den lekre foajeen passer utmerket til aperitiffer og til bar etterpå. Alle tekniske hjelpemidler er på plass, slik at det er mulig å presentere bilder, lyd og film på en enkel og profesjonell måte.
Anmeldt 20. september 2021

"Kokkens anbefaling" viste seg å være "kokkens befaling", ettersom lørdagsmenyen besto av kun én rett - oksekjøtt. (Vårt følge måtte brått finne et annet spisested.) Og buffeen kvelden før var latterlig dyr.

Dato for besøk: september 2021
Takk, handir2017

Anmeldt 19. september 2021 via mobile enheter

Menyen var stusselig og maten var smakløs og ble servert lunken. Ingen valgmuligheter ei heller på tilbehør. Vår klage på maten ble feid under bordet med en kommentar om at de ikke hadde fått andre klager. Vi hørte ikke annet en klager fra de andre gjestene !

Dato for besøk: september 2021
Takk, Liss G
Anmeldt 11. august 2021

Helt ærlig så ble jeg i grunn ganske skuffet. Det ble dyrt i forhold til hva du fikk. 1500 kr for to voksne (buffet og 3 øl).

De kalde rettene er bra. Godt utvalg og god kvalitet.

Deretter svikter det. Varmrettene bestod av fløtegratinerte poteter (god), potetmos (helt grei), viltgryte (god på smak), og kyllingnuggets. Thats it. Ikke noe mer å velge i.

Dessertbordet er også greit. Noen gode smaker her og der. Men å tilby is som har krystallisert seg er IKKE akseptabelt.

1  Takk, torbernhards
Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Vi bestilte bord uten å sjekke kveldens meny og priser på forhånd - noe som viste seg å være en kostbar tabbe.

600 kroner pr person for en høyst middelmådig buffet (kan sammenlignes med et kantinemåltid på en gjennomsnittlig norsk arbeidsplass) var feriens desidert mest overprisede måltid.

Med gjester på under 10 bord i restauranten burde man også kunne forvente at servitørene stakk innom bordet en gang i blant for å rydde litt, men de var mer opptatt av hverandre. Dette er amatørfeil som burde vært ryddet opp i etter første dags opplæring.

Skal du bo på hotellet, så ta heller noen minutter og spaser til et annet sted i nabolaget.

2  Takk, Dag Ivar R
Anmeldt 15. november 2020

Har kjøpt halvpensjon. Den første kvelden kunne vi velge mellom den ferdige menyen eller plukke selv fra al a carte menyen til restauranten. Den andre kvelden fikk vi ikke velge selv om vi spurte. Så spiser du ikke kjøtt så er ikke dette noe for deg.
Første retten vi fikk Blinier med røkt laks (liten pannekake med lakserose på toppen) som var iskald. Denne var i tillegg veldig tørr. Ingen tvil om at de hadde laget denne tidligere på dagen og puttet den inn i kjøleskapet. Det hadde kostet lite å gi disse små plettene 30 sekunder i panna for å gi retten et mer eksklusivt preg.
Hovedretten var Hjortebiff servert med søtpotetmos, rotgrønnsaker og viltsaus. Her manglet bade krydder og saus. Måtte be om «ekstra» saus da vi kun fant spor av dråper på tallerken.
Desserten var en Creme Brulee laget av pasjonsfrukt som veldig bitter. Sukkertoppen var for tjukk og brent for lenge slik at det ble en bitter smak.
Dag2: Denne dagen greide vi oss med 2 retter da gresskarsuppe ikke fristet. Vi fikk reinsdyrbiff som hovedrett. Denne ble servert med rosenkål, romanesco, gulrot og potetpure. I dag fikk vi litt saus som skulle være en viltsaus. Det var nok samme saus som i går. (smakte klassisk rødvinssaus) Selveste hovedretten var bedre i dag. Kjøttet smakte godt og godt tilbehør. Til dessert fikk vi en Panna Cotta med havtorn og friske bær. En pure laget av havtorn er ikke min favoritt. Veldig spesiell stram smak. Selve panna cottan var helt grei.
Det som er trist med denne restauranten er at det er veldig ujevn service. Vi ble servert av en utenlandsk mann første kvelden som var hyggelig. Må si at alle de andre som jobbet der kunne fint ha vært på et kurs eller hatt med seg grunnleggende høflighet hjemme i fra. De er 20 personer i restauranten og vi følte over hode ikke at vi var verdsatt som gjester. Det er mange små ting som gjør at besøket ikke blir bra; søle rødvin på tallerken uten å bytte den ut, måtte be om brød flere ganger osv.) I tillegg så klarte de å legge på 200kr ekstra på regningen siste dagen uten å be om unnskyldning for dette. Det skal mye til at jeg hadde spist på dette stedet igjen.

Dato for besøk: november 2020
2  Takk, KentN626

Reisende som så på Dr. Holms Restaurant, så også på

Har du vært i Dr. Holms Restaurant? Del dine erfaringer!