“Nydelig 5-retters overraskelse meny”
Anmeldelse av Sjøslag

Sjøslag
Vurdert som nr. 2 av 48 Restauranter i Larvik
Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Vi forhåndsbestilte en 5-retters meny og viste ingenting om hva den kom til å inneholde . Vi fikk god hjelp til å velge drikke selv om vi avslo tilpasset vinmeny. Vi var meget fornøyd med 4 av 5 retter. Den som falt dårlig i smak besto av to oster med tilbehør. Vanskelig å velge den beste blant de andre, men fritert østers var nydelig og annerledes og topper nok måltidet. Fiskesuppa og jordbærdesserten var også nydelig mens storfekjøttet var mer «alminnelig».
Vi drar gjerne hit igjen!

Takk, ingseke

Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk mat og glimrende service. Alle 8 i vennergjengen var strålende fornøyde. For vinelskere har de et utvalg vi aldri har sett maken til. Tusen takk for oss. Vi kommer gjerne tilbake.

Takk, Relax16500354362
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Vi fikk servert en kalvebrissel som både var krispy utvendig og saftig og mør. Med et følge av ertestuing, sukkererter og en vidunderlig comtesaus
Blåskjell med hvitløk og sjarlottløk var de beste blåskjellene vi har spist i år på ulike restauranter. Alt ble fulgt opp av en ypperlig og velbalansert vinfølge. Service og betjening på topp, med topp timeing og oppmerksomhet fra servitør. En diskret men avgjørende oppfølging av lærling/ rekrutter som imponerte. Dette er en restaurant som Larvik kan være stolt, og som byen trenger. Glemte jeg å nevne et spennende og fyldig vinliste? Meget bra. Vi gleder oss til å ta med venner neste gang.

Takk, otraad
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Vi var 4 vennepar på middag. Nydelig mat og en service du ikke finner noe annet sted i Larvik. I tillegg så har restauranten et meget velfylt vin kart. Den kan anbefales på det varmeste. Har kanskje en av Larvik beste beliggenheter.

Takk, 695andersr
Anmeldt 14. juli 2021

Vi har besøkt Sjøslag flere ganger denne sommeren og hadde nok en flott matopplevelse i går; 3 personer i et nydelig sommervær.

Ved ankomst ble vi raskt tatt imot av hovmester og plassert langs sjøkanten. Her er virkelig en unik beliggenhet! I det vi fikk menykartene ble vi tilbudt en aperitif og takket ja til en forfriskende Moscow mule. Valget denne gang falt på hhv fersk sjøkreps og Sjøslagsplanke. Krepsen var gratinert med en urtemarinade som smakte utsøkt og ble servert med sprøstekte franske baguetter og en sitronmajones. Sjøslagsplanken består av ulike småretter / kanapeer og besto av mange spennende smaker - elegant anrettet.

Til hovedrett valgte vi hhv kveite og blåskjell. Som en ekstra service fikk vi velge ulike garnityr til kveiten. De ovnsbakte småpotetene og potetkompotten falt i smak; likeledes de smaksrike sausene og tilbehør for øvrig. Blåskjellene var også topp.

Vi fikk kyndig veiledning i det rikholdige vinkartet og valtet falt på en passende chablis.

Til dessert valgte vi alle den hjemmelagde isen, som avsluttet et utsøkt måltid.

Nok en gang topp levert av Sjøslag!

Takk, Lars M

Reisende som så på Sjøslag, så også på

Larvik, Larvik kommune

Har du vært i Sjøslag? Del dine erfaringer!