“Verdt en egen tur til Larvik”
Anmeldelse av Sjøslag

Sjøslag
Vurdert som nr. 2 av 48 Restauranter i Larvik
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Dette var vårt andre besøk til denne perlen i Larvik, og forventningene var skyhøye etter en fantastisk opplevelse høsten 2020. Besøket var enda bedre denne gangen og restaurant Sjøslag viser tydelig at de også over tid har stål kontroll på kjøkkenet og i vinkjelleren.

Vi lot som sist kjøkkensjefen ta kontroll og han serverte oss et fantastisk måltid med utmerket vin til. Det hele startet med en meget god champagne (Bereche et flis) som fikk følge av en herlig appetittvekker med estiske aner. Så ble det server løyrom på en surdeigsvaffel med en herlig riesling fra Alsace (Domaine Weinbach). Breiflabb med spekeskinke ble nydelig presenter fulgt av en italiensk Manincor Reserve delta Contessa. Kalvebrissel og ytrefilet var de neste to rettene, hvorpå ytrefileten ble presentert på en elegant måte med tomater ved siden av. Rhone vin fra Pierre Gaillard fungert fint til ytrefileten.

Måltidet ble avsluttet med en fin vri. To oster, comte og petit reblochon akkompagnert av en aprikoslikør fra Roulot & Savagnin og Domaine de la Borde fra Jura. Herlig sammensetning med to gode oster og to gode dessertviner. Helt til slutt lakriskiskrem, bringebær og en liten kake. Til kaffen ble det også servert makroner.

Hele måltidet bærer preg av ekte matglede og kokkekunst på høyt nivå. Servitøren og ikke minst vinsammensetningen er på et slikt nivå at mange servitører og vinkelnere fra hovedstaden bør ta seg en studietur til Larvik.

Maten, vinen, servitøren og lokalet er verdt sin egen tur til Larvik. Hvis du er på Farris bad så er du rett og slett dum hvis du spiser på hotellet når det er en slik perle rett ved siden av.

Ta turen og la restaurant Sjøslag forføre deg igjennom en virkelig god mat og vinopplevelse.
Vi kommer i alle fall tilbake!

Takk, riisogrosa

Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

FOR en blåskjellopplevelse! Pamsløkoljen var selvprodusert og plukket i nærområdet. Fantastisk service fra personalet. Dette var en smaksopplevelse! Anbefales på det sterkeste.

Takk, MrsCecilie
Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Vi forhåndsbestilte en 5-retters meny og viste ingenting om hva den kom til å inneholde . Vi fikk god hjelp til å velge drikke selv om vi avslo tilpasset vinmeny. Vi var meget fornøyd med 4 av 5 retter. Den som falt dårlig i smak besto av to oster med tilbehør. Vanskelig å velge den beste blant de andre, men fritert østers var nydelig og annerledes og topper nok måltidet. Fiskesuppa og jordbærdesserten var også nydelig mens storfekjøttet var mer «alminnelig».
Vi drar gjerne hit igjen!

Takk, ingseke
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk mat og glimrende service. Alle 8 i vennergjengen var strålende fornøyde. For vinelskere har de et utvalg vi aldri har sett maken til. Tusen takk for oss. Vi kommer gjerne tilbake.

Takk, Relax16500354362
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Vi fikk servert en kalvebrissel som både var krispy utvendig og saftig og mør. Med et følge av ertestuing, sukkererter og en vidunderlig comtesaus
Blåskjell med hvitløk og sjarlottløk var de beste blåskjellene vi har spist i år på ulike restauranter. Alt ble fulgt opp av en ypperlig og velbalansert vinfølge. Service og betjening på topp, med topp timeing og oppmerksomhet fra servitør. En diskret men avgjørende oppfølging av lærling/ rekrutter som imponerte. Dette er en restaurant som Larvik kan være stolt, og som byen trenger. Glemte jeg å nevne et spennende og fyldig vinliste? Meget bra. Vi gleder oss til å ta med venner neste gang.

Takk, otraad

Reisende som så på Sjøslag, så også på

Larvik, Larvik kommune

Har du vært i Sjøslag? Del dine erfaringer!