Behagelig og billig tur i fint skip

Anmeldt 31. januar 2020
TomHarald
Skien, Norge
Sent påfyll

Anmeldt 24. juli 2019
Tor W
Oslo, Norge

Anmeldt 31. januar 2020

2,5 timers tur fra Sandefjord til Strømstad i et moderne og fint skip. Om bord finnes absolutt det du forventer av fasiliteter. Stor Tax free butikk, restaurant, kafe, bar og masse sitteplasser. Litt dyr mat om bord, det er vel det eneste negative jeg kan komme på. Tips: Meld deg inn i Fjord Club (gratis), så reiser du gratis, med eller uten bil

Dato for opplevelse: januar 2020
2  Takk, TomHarald
Anmeldt 6. august 2019 via mobile enheter

Kun 2,5 timers tur, men veldig hyggelig. Gjennom flott skjærgård både ved Strømstad og Sandefjord, en buffet restaurant med nydelig mat, lav pris og uten kjas og mas. Dessuten en enorm taxfree og marmarked med masse bra til lave priser. Noe av det beste jeg har opplevd på norsk skip.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, erikamollen
Anmeldt 24. juli 2019

Vi valgte buffet-servering på en dag med svært mange gjester. Derfor hadde de også gjort om kafeteriaen til buffet-restaurant. Maten var god, med et godt utvalg av både kalde og varne retter, grønnsaker, sauser og tilbehør og både kjøtt- og fiskeretter. Stort pluss for nydelig lammekølle med potetgrateng og saus og grønnsaker. Meget gode oster også trekker opp (blant annet manchego!). Synd at det tok veldig lang tid å få fylt opp tomme fat. Det betyr bare at der var for få mennesker til å betjene to buffeter samtidig. Men kvaliteten var verdt prisen. Og båten føles bekvem med en enorm taxfree over to etasjer.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Tor W
Anmeldt 10. juni 2019 via mobile enheter

Vi seilte med MS Oslofjord til Strømstad på handletur. Maten var ok, taxfree var veldig bra. Vi besøkte også casinoet ombord.
Her hadde vi det veldig kjekt,masse slots, roulette, BlackJack og UTH. Hyggelig betjening.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, OnAir449983
Anmeldt 12. april 2019

Tur over fjorden til Strømstad med Fjordline var en herlig opplevelse. Været var flott og solen skinte. Hadde forhåndbooket en lunch buffee og det anbefales, du sparer en god del kroner på det. Jeg spiser veldig sjelden varm mat på disse turene og bruker heller mer tid på de kalde rettene som laks, sild i forskjellige utvalg og reker og kreps. Må være litt enig i Elling56 at rekene kunne vært bedre, selv når jeg kjøper frosne reker hjemme tiner jeg de i litt varm vann med salt i og det gjør smaken mye bedre og de er ikke iskalde når de skal skrelles. Det er kun et lite dypp i det varme vannet toppen et par minutter, men vannet må saltes godt.

Ellers synes jeg båten i selv er mye mer behagelig å reise med enn Colorline sine båter. Her er det lyse og stor rom, behagelige farver er valgt på vegger og gulv. Får litt cruise båt følelse når jeg går rundt omkring. De to andre båtene i fjorden synes jeg er mer som en lastebil ferje. Nok om det.

Best av alt, når du er medlem av Fjordline, får du reise gratis med båten inkl bilen og en må heller ikke betale for medlemskapet. Dette er noe konkurrenten ikke kan stille med og jeg er kjempefornøyd og anbefaler alle å ta Fjordline når de skal over fjorden.

Dato for opplevelse: april 2019
1  Takk, Frank J