“Blåskjell-lunsj”

Vurdert som nr. 2 av 59 Restauranter i Sandefjord
Kjøkken: Europeisk, Sjømat, Norsk
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Vinner av Bocuse d.Or 2009, Geir Skeie, åpnet november 2010 den nye restauranten Brygga 11 i Sandefjord. Med beliggenhet i sjøkanten i Sandefjord, er omgivelsene ypperlig for å nyte et måltid med god og enkel sjømat - eller et glass med god drikke. På Brygga 11 kan du smake havets skatter, i en uformell atmosfære og med hyggelige priser. MENY RETT FRA HAVET Brygga 11 fokuserer på det enkle, óg de gode smakene fra havets fantastiske råvarer. Kanskje frisk østers med sitron? Eller nykokte Skagerrak-reker med majones? Blåskjell, dagens fangst med sesongens grønnsaker, hjemmelagde silderetter, røkelaks – eller lutefisk til jul? Her er det råvarene som står i sentrum, og menyen varierer alt etter hva fiskerne kommer inn med. Dessertmenyen følger den samme filosofien: De jakter sesongens beste frukter og bær når de komponerer sine desserter – i tillegg til klassikere som riskrem til jul og jordbær med krem om sommeren. I glasset kan du velge alt fra en enkel og god riesling fra Tyskland, til noen av verdens mest eksklusive og sjeldne viner. Eller kanskje du syns det er spennende å utforske nye ølsorter? På Brygga 11 er det noe for enhver smak og lommebok. BORDBESTILLING Dersom du ønsker å bestille til mer en 8 gjester, ring eller send mail til: post@brygga11.no. Ellers kan bestilling av opp til 8 gjester gjøres direkte på nettsiden www.brygga11.no.
Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Restauranten ligger bokstavelig talt på brygga og er nabo med en nydelig fiskeforretning. Går fint å sitte ute selv om været er dårlig. Der er det lunt, tørt og varmt. Vi spiste fra lunsj menyen - blåskjell med pommes frites og aioli. Man kan velge mellom to størrelser og vi gikk for den minste og det var nok for å bli mett på formiddagen. Det smakte veldig godt. Veldig hyggelig og serviceinnstilt personalet. Lurt å bestille bord, det er enkelt på nett. Deilig is til dessert. Vi har vært her før og kommer igjen.

1  Takk, solveigaroed
HanneF266, Marketing på Brygga 11, Geir Skeie, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. august 2020

Hei.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Velkommen tilbake til oss på brygga 11.

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk kveld fra vi kom til vi gikk. Nydelig mat og drikke, hyggelig betjening og god stemning. Et lute minus til bordplassering «under» trappen. Ellers helt perfekt. Dette må gjentas...

Takk, tralars
GeirSkeie, Owner på Brygga 11, Geir Skeie, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2020

Hei og tusen takk for god tilbakemelding. Dessverre har vi helt stappfullt for tiden og da brukes alle bordene vi har i restauranten. Velkommen tilbake

Anmeldt 26. juli 2020

Nydelig mat med godt tilpasset vin. Restauranten er ypperlige for sjømat men leverer god kvalitet på alle retter. Ikke billig men veldig bra

Takk, 700erika

Tusen takk for flott anmeldelse. Prismessig er eg ganske sikker på att vi ikke er dyrere en våre konkurrenter på brygga i Sandefjord. Velkommen tilbake.

Anmeldt 26. juli 2020

Vi spiste en nydelig ørretceviche til forrett og en fantastisk dagens fisk. Service var upåklagelig og glassene ble aldri tomme. Brygga 11 skuffer aldri! Anbefales på det varmeste!

1  Takk, ingerellingsen

Tusen takk for veldig god anbefaling, velkommen tilbake!

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

I juli bestilte vi bord på denne restauranten en lørdagskveld. Jeg og husbonden hadde lyst til å avslutte vår Norgesferie med middag på en bedre restaurant. Vi tittet på menyen da vi skulle bestille bord, og valgte å forhåndsbestille det store skalldyrfatet.

Brygga 11 ligger som navnet tilsier helt ute på bryggekanten. Vi fikk bord ute, og selv om været ikke var helt topp, fungerte det fint så lenge vi hadde en varmelampe over oss. Stilen er maritim, holdt litt enkel med fine detaljer.

Skalldyrfatet bestod av østers, reker, hummer, sjøkreps og blåskjell. Blåskjellene ble servert med kraft og som en egen rett. Servert til fikk vi brød med to typer sauser. Spesielt østersen var fantastisk, med sitron og sjalottløksvinaigrette. Så smakfulle og ferske. Til dessert valgte jeg mørk sjokoladekrem med lakris. Denne var også nydelig.

Vi hadde en servitør som var på grensen til over-entusiastisk, men samtidig veldig hyggelig og fulgte med på bordet vårt hele kvelden. Dette ble topp score, og vi kommer garantert tilbake.

1  Takk, LineH79

Tusen takk for det detaljert og veldig fin anmeldelse. Velkommen tilbake!!

Reisende som så på Brygga 11, Geir Skeie, så også på

Sandefjord, Sandefjord kommune

Har du vært i Brygga 11, Geir Skeie? Del dine erfaringer!