“Familiemiddag”

Vurdert som nr. 2 av 59 Restauranter i Sandefjord
Kjøkken: Europeisk, Sjømat, Norsk
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Middag, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Vinner av Bocuse d.Or 2009, Geir Skeie, åpnet november 2010 den nye restauranten Brygga 11 i Sandefjord. Med beliggenhet i sjøkanten i Sandefjord, er omgivelsene ypperlig for å nyte et måltid med god og enkel sjømat - eller et glass med god drikke. På Brygga 11 kan du smake havets skatter, i en uformell atmosfære og med hyggelige priser. MENY RETT FRA HAVET Brygga 11 fokuserer på det enkle, óg de gode smakene fra havets fantastiske råvarer. Kanskje frisk østers med sitron? Eller nykokte Skagerrak-reker med majones? Blåskjell, dagens fangst med sesongens grønnsaker, hjemmelagde silderetter, røkelaks – eller lutefisk til jul? Her er det råvarene som står i sentrum, og menyen varierer alt etter hva fiskerne kommer inn med. Dessertmenyen følger den samme filosofien: De jakter sesongens beste frukter og bær når de komponerer sine desserter – i tillegg til klassikere som riskrem til jul og jordbær med krem om sommeren. I glasset kan du velge alt fra en enkel og god riesling fra Tyskland, til noen av verdens mest eksklusive og sjeldne viner. Eller kanskje du syns det er spennende å utforske nye ølsorter? På Brygga 11 er det noe for enhver smak og lommebok. BORDBESTILLING Dersom du ønsker å bestille til mer en 8 gjester, ring eller send mail til: post@brygga11.no. Ellers kan bestilling av opp til 8 gjester gjøres direkte på nettsiden www.brygga11.no.
Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Veldig god mat og drikke. Fint at det er anbefalt vin som passer til ulike retter skrevet i menyen. Servicen var upåklagelig. Gleder oss til neste besøk.

Takk, 404hildea
Hanne F, Marketing på Brygga 11, Geir Skeie, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. august 2021

Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding.
Slikt blir vi glad av å høre :)

Ønsker deg en fortsatt god sensommer :)

Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Vi fikk et bord med nydelig utsikt i 2 etg, denne gangen(vi er innom hver sommer).
Spiste blåskjell og bakt lysing, samt en panacotta til dessert.
Maten og servicen var upåklagelig så vi koste oss maksimalt.
Det som mangler på en toppkarakter: mottoet er fisk til folket, men tilbyr kun to fiskeretter, det er for dårlig ettersom man heller ikke vet hva den ene er før man sitter ved bordet.
Noe annet er også en opplevelse av at det var at maten var det samme som året før, og før det igjen. Kanskje litt fornyelse er på sin plass.
Og sist, når man serverer pappvin på vinkartet bør man informere gjestene om at det er det det er.
Vi kommer igjen neste sommer

Takk, Anders1Norway
GeirSkeie, Owner på Brygga 11, Geir Skeie, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. august 2021

Tusen takk for ærlig og go tilbakemelding, det setter vi stor pris på.

Tar med oss dette videre i planlegging av fremtidige menyer. Brygga 11 skal være folkelig og enkelt, vi har prøvd mye smaker og ting tidligere men får hele tiden tilbakemeldinger på att kundene ønsker det klassiske, spesielt på hovedretter, så vi kommer nok til å fortsette på den linjen.

Når det gjelder vin er vi opptatt av smak og kvalitet, ikke innpakking. Vinene vi serverer på karaffel er kvalitetsviner som også er på BIB. Norge er foregangsland på å få god vin på boks, for 15 år siden ville ingen chablisprodusent tappe på BIB, nå gjør veldig mangen gode produsenter det. Fremover vil nok også veldig mangen tappe vin på cans. Det er også en veldig bra måte å kunne servere fersk vin på glass, om en åpner en flaske og tar den stå en dag kan den være ødelagt, det skjer ikke med BIB. + miljøaspektet ved transport.

Velkommen tilbake neste sommer!!

Anmeldt 29. juli 2021

Fantastisk god mat, Øyvind ga hyggelig og kunnskapsrik service og atmosfæren er deilig sjønær. Vi var der på kvelden og restauranten var full, men service og servering gikk likevel på skinner.

Takk, jonaseQ9450XC
Hanne F, Marketing på Brygga 11, Geir Skeie, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. august 2021

Hei Jonas.
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss.
Ønsker deg en fortsatt fin sommer og håper vi sees snart igjen på Brygga 11 :)

Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Hyggelige og oppmerksomme servitører, og svært delikat og smakfull mat.
Lett å få kontakt med restauranten for bistand til å endre bookingen☺️

Takk, Birgit G

Hei Birgit.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Slikt blir vi glad av å høre.

Ønsker deg en fortsatt fin sommer og velkommen tilbake til oss.

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Flotte skalldyr servert på platå er en opplevelse å spise og ser flott ut på bordet. Maten og omgivelsene er førsteklasses, men service og høy pris trekker ned.

1  Takk, tork216
GeirSkeie, Owner på Brygga 11, Geir Skeie, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2021

Tusen takk for tilbakemelding, trist att dere ikke synes skalldyrenes kvalitet veier opp for prisen. Dessverre er skalldyr veldig dyrt på sommeren (dette er retten som gir mest value for money om en ser på råvarekost). Vi kan dessverre ikke selge denne billigere en den er.

Reisende som så på Brygga 11, Geir Skeie, så også på

Sandefjord, Sandefjord kommune

Har du vært i Brygga 11, Geir Skeie? Del dine erfaringer!