Booking.comUSD 193
FindHotel
eDreamsUSD 193
Trip.comUSD 203
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

På vår Norgesferie booket vi siste natt i Sandefjord, og valgte da Clarion Collection Hotel Atlantic. Hotellet ligger i sentrum, ca. 10 minutters gåtur fra Brygga. Hotellet er i klassisk stil, og møblene i resepsjonsområdet er innbydende og fine. På vei opp til rommet vårt så vi også at det var en fin terrasse med møbler ute, for de som ville sitte litt i sola. Rommet var stort og interiøret pent.

Det som trekker ned på dette oppholdet er frokosten. Dette med korona og retningslinjer har nok gjort dette litt vanskelig for hotellet, da frokostområdet er delt inn i flere små rom, og det er ganske smalt mange steder. Men allikevel føler jeg at organiseringa var veldig dårlig. Det startet med kø inn til frokosten, og man kom etter hvert frem til et bord hvor all maten var samlet, og man måtte gi beskjed om hva man ønsket. Problemet var at det var umulig å se hva som befant seg bak de som serverte. I tillegg var asjettene veldig små, så det ble en salig røre av alt mulig rart. Man hadde jo ikke akkurat lyst til å stå i den køen flere ganger. Jeg observerte senere at det hang oppe noen skriv hvor det sto hva som ble servert ved frokosten, men hva om det kunne vært lagt synlig inn på rommene også. Ellers var det vi fikk servert helt ok. Men generelt mye kaos, og vanskelig å finne rene bord og sitteplasser.

Takk, LineH79
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Bra plassering av hotellet i byen, fint dekorert med hvalfangstmemerobilia i koselig gammelt hus. Hyggelig og proff betjening. God kveldsmat. Men rommene har gamle, slitte vegg til veggtepper som virker skitne og gir veldig dårlig luft. Koronatiltak er bra, men virker litt tilfeldige. De gjør blant annet at hotellet ikke vasker rommene for gjester som bor der flere dager, se fjerner ikke søppel og tilbyr ikke muligheter for å tømme selv, tar ikke gamle hånkler eller eller annet. Med familie på tur blir rommet fort ganske ekkelt og hotellfølelsen forsvinner når det tårner seg opp med brukte håndkler og man må ta ut søppel og forsøke finne offentlige søppelkasser gatelangs, eventuelt legge poser med brukte bleier i resepsjonen. Kanskje man burde vurdert å utstyre rommene med kost og rengjøringsutstyr slik at gjestene selv kan ordne litt? Påfyll av søppelposer slik at man ikke må ut å or e slikt? Hotellet blir nemlig vel dyrt for pensjonatstandard.

1  Takk, ellen1532018
Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Greit og fint hotell midt i byen. Hyggelig betjening. Frokost var delikat og god, men litt enkel. Middag var imponerende med flere retter å velge i. Ingen a/c eller friskluftanlegg, eneste alternativ er derfor åpent vindu . Med en del trafikk rett utenfor ble det et valg mellom to onder....pluss for gratis kaffe hele døgnet.

Takk, Oddie99
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Bra resepsjon med gratis kaffe og te. Ikke alltid melk tilgjengelig

Ingen mat på ettermiddagen, dårlig utvalg på frokost. Elendig kveldsmat: ingenting tilbehør utover ferdigsalat og Thousand Island-dressing.

Takk, sivertlie
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Ifm familieferie. Har alltid hatt gode opplelvelse med Clarion Collection, spes ifm kveldsmat. Dette skuffet denne gangen. De hadde ingen glutenfrie eller melkefrie alternativer, dette har det alltid vært tidligere uten at man måtte informere før innsjekking. Vi ga dessverre ikke beskjed om dette og måtte gå et annet sted å spise. Mulig vi ikke leste alt med liten skrift, men de burde kunne klart og komme opp med et enkelt alternativ da vi reise med et barn på 4 år med allergi. Frokosten var heller ingen høydare, lite utvalg. Dårlig på mat, gjennomsnitt for hotell generelt. Kunne godt pusset opp litt snart.

Takk, dortef766