HKONC
0.4 km fra Hotel Kong Carl
Svømmebasseng
2.3 km fra Hotel Kong Carl
1.9 km fra Hotel Kong Carl
"Gratis sykler" & bordtennis.
kr 3 270
    kr 3 270
6.2 km fra Hotel Kong Carl
    kr 1 624
    kr 1 312
    kr 1 575
5.4 km fra Hotel Kong Carl
kr 11 150
Ingen gebyrer, bare gode tilbud
    0.6 km fra Hotel Kong Carl
    12.2 km fra Hotel Kong Carl
    Ved stranden
    Se flere hoteller i Sandefjord
    Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Så veldig bra ut på nett, levde ikke helt opp til det i virkeligheten. Hadde et enkeltrom som var veldig lite og rart inndelt.
    Sølvkre på badet, lang tid før vannet ble varmt og håndkle med store sorte flekker på.
    Rommet var nok i gamle delen/huset, vindu kunne åpnes for lufting men ikke festes så det blåste lett igjen. Turte ikke å ha det åpent på natten da taket var rett utenfor og kun i lav 2 etg. Var mot bakgården så ved åpent vindu merket man godt når personalet tok en røyk.
    Utrolig lytt fra gangen!! Hørte allt av naboer som kom hjem fra en sein kveld på byen.
    Frokost var grei for å være i "corona-tider". Men kvelden før tenkte jeg spise middag der men etter flere minutters venting uten å se en sjel, hverken i restauranten eller resepsjonen så gav jeg opp og hentet take away istedenfor.

Reisetype: Reiste alene
    2  Takk, malina492
    Anmeldt 15. juni 2020 via mobile enheter

Et sjarmerende hotell, gammelt men stilig. Gode rom. Men, utvalget i øl er mangelfullt. Det eneste som finnes på fat er utenlandsk og fra Nederland . Det kan best nytes i sitt hjemland. Sandefjord har et bryggeri med lange tradisjoner, så det burde selvsagt vært i hotellets sortiment , men nei da! Skjerp dere på Kong Carl. I disse tider støtter vi selvsagt lokale produkter!

Dato for oppholdet: juni 2020
    1  Takk, 772terjel
    Anmeldt 29. mai 2020

Me hadde siste natta på ein MC-tur rundt kysten på Kong Carl i mai 2020, midt i koronarestriksjonane. Likevel vart det eit framifrå opphald. Hotellet er heilt etter vår smak, gamalt, koseleg, lunt og med sjel. Og nærast like viktig, servicen me møtte var verkeleg av fyrste klasse. Ei nordnorsk jenta i resepsjonen var blid, morosam og veldig triveleg på alle vis. Og lukka var at det var ho som serverte frukosten dagen etter også!

Rommet vårt var ikkje veldig stort, men fint og stilig ifylgje kona som har greie på slikt. Badet var digert, og heilt nytt. Sengi var god. Det er nærast noko engelsk over å gå i gangar som krokar i alle retningar.

Av dei tre hotelli me budde på denne turen, var det Kong Carl som hadde den beste koronafrukosten. Med god margin! Det var både egg og bacon, kokt egg, rikeleg av anna pålegg, frukt og grønt, yogurt, og bakst. Veldig bra løyst når ein ikkje kan ha bufe.

Eit hotell eg verkeleg kan tenkja meg å koma attende til for litt god gamaldags luksus til ein overkomeleg pris.

Romtips: Rom nummer 19 er veldig fint
    Dato for oppholdet: mai 2020
    Takk, Knut P B
    Anmeldt 27. mai 2020

Hvis du ser etter et hotel i Sandefjord som har knirkende trapper og gulv, ingen rom er like, og plassert midt i sentrum, da er Kong Carl midt i blinken.
    Vi hadde et oppgradert rom men det var allikevel så lite at det ikke hadde plass til et skal til klærne våre. Badet var stort og godt, med varme i gulvet og litt hylleplass til toalettsakene våre, men dette kunne vært bedre. Senga var nydelig, stor og myk og absolutt førsteklasses. At det lå en skole/SFO rett på utsiden var jo litt dumt, da lekeplassen var full allerede fra kl.7.30, men til å holde ut. Heldigvis var det et rolig strøk med lite nattebråk.
    Koronafrokosten var god, litt dårligere mandag morgen for da har kokken fri, men helt ok. Og de sørget for et godt glutenfritt brød, noe som ikke er en selvfølge (at det er godt).
    Det var rent og pent over alt, og at man måtte vente en stund for å få varmt vann i krana gjorde ikke så mye, vi hadde jo ferie.

Dato for oppholdet: mai 2020
    Takk, JonMortenJ
    Anmeldt 9. mars 2020

Vi bestilte bryllupssuite, lurer på hva det er ifh til vanlig suite? Ingen hilsen, frukt, eller en liten blomst på rommet. Hadde totalt 10 rom til noen av våre gjester, di fleste syntes hotellet var ganske greit men dårlig standard på rommene. Noen måtte bytte. Dem som jobbet der var aldri å finne, tok kjempe lang tid før noen kom til baren selvom man ringte på klokka. Frokost enkelt å greit. Anbefales ikke til bryllupssuite

Dato for oppholdet: februar 2020
    Takk, FruKarlsen84