Interessant og lærerikt

Vi besøkte dette museet helt uten forkunnskaper om Sandefjords og Norges historie innen hvalfangst... les mer

Anmeldt 2. november 2020
VinterIda
Norge
Gode utstillinger i klassisk museum

Mange ulike utstillinger som gir en fin beskrivelse av hvalfangstens historie i Vestfold. I tillegg... les mer

Anmeldt 1. oktober 2020
maestroaamann
Oslo, Norge

Anmeldt 2. september 2018 via mobile enheter

Dette museet var mitt yndling sted som barn. Jeg vokste opp i Stavern, og «tvang» mine foreldre på søndagstur hit. Men jeg må si at museet i dag ikke svarte til de enorme forventningene jeg hadde. Men slik er det ofte. Nå skal det sies at museet var under oppussingshjelpen reorganisering. Men stedet vil alltid ha en egen plass hos meg. Takk for besøket.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Dag S
Anmeldt 7. august 2018

Kommer man til Sandefjord , engang verdens største hvalfangerby, må man se hvalfangstmuseet. Et sted som dokumenterer den virkelige hvalfangsten.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, 398yngved
Anmeldt 6. august 2018 via mobile enheter

Spennede museum og gode utstilling. Dessverre er dyrene relativt slitt. Blir spennende når oppussing står ferdig.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, larstotland
Anmeldt 10. juli 2018 via mobile enheter

Ett fantastisk sted for å oppleve den ekte hvalfanger historie. Det er verdt å ta turen hit for å oppleve dette museet.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, stenes2018
Anmeldt 3. mars 2018

Jeg har ofte hatt med meg gjester til Hvalfangstmuseet i Sandefjord. Dette er en unik plass for å vise fram arktiske dyr og fugler og selvsagt dyr og fisker som lever i havet. Det er en rikholdig meny dette museet byr på, med mange og detaljerte gjenskapelser av fauna og mennesker som i tidligere tider fartet der og drev hvalfangst og fiske. Man blir bl.a. imponert over den blåhvalen som henger i taket inne i museet. Den har omtrent full størrelse, og gir et klart bile av hvorfor dette dyret er regnet som verdens største pattedyr. Er man først i Sandefjord, og har interesse av hva dette museet byr på, kommer man ikke unna et besøk.

Dato for opplevelse: oktober 2017
Takk, kprivat