Anmeldt 30. juli 2015

Flott og stort hotell med ypperlig beliggenhet. Meget god service fra et hyggelig personale. Flotte rom med fin havutsikt. Vårt rom hadde dessverre en meget ubehagelig og rå lukt som kom fra airconditionanlegget. Etter å ha klaget på dette var hotellpersonalet raskt ute med å gi oss ett nytt rom vi var fornøyd med.
Er litt usikker på om dette er ett 5 stjernes hotell(kanskje 4 og en "halv" stjerne.)
Men vi trivdes veldig godt på hotellet og kan godt tenke oss å bo der flere ganger

Dato for oppholdet: juli 2015
Takk, Torito52
Anmeldt 14. mai 2015

Ble litt skuffet over dette 5 stjerners hotellet. Ser fint ut utvendig, bra bassengområde og stor flott lobby. Rommene var store, men gamle og litt møkkete. Spesielt badet var slitt, fugene i flisene burde vært skrubbet. Badet var i tillegg lite, dårlig lys, ingen dokost.
Dobbeltsengen hadde groper der hvor man ligger, madrass kunne vært bedre. Bra utvalg i minibaren. Shampo og såpe på badet.
Det står at hotellet har 9 spisesteder, vi fant 4. På grillrestauranten satt vi 1 time før vi fikk mat, det samme skjedde til lunch - ikke akseptabelt. Ingen barservice ved nedre basseng, måtte låse oss inn gjennom port og gå opp til annet basseng for å få kjøpt drikke. Vil derimot anbefale restauranten Caviar&Bull, utrolig godt og super service.

Kun iskaldt vann i dusjene ved bassengtoalettene. Positivt med strandhåndkle, bare å hente hvor mange man ville. Ønsker man å bade i havet var det klipper og vanskelig å komme opp igjen uten å skrape seg opp. Stranda innerst i bukta så ikke veldig trivelig ut.

Likte ikke at rengjøringspersonell låste seg inn for å vaske 0845. Nøkkelkortene måtte vi omprogrammere flere ganger da de sluttet å virke. Liten vannlekkasje i taket, dette ble ordnet.

Wifi fungerte utmerket både på rommet og ved basseng. Det må sies at det var lavsesong og lite folk på hotellet.

God frokost med bra utvalg av mat. Egen kokk som stekte omeletter. Gratis prosecco til frokost.

Vi hadde noen deilige dager ved bassenget så alt i alt ett hotell jeg kunne reist tilbake til. Kort gangavstand til uteliv og butikker.

Romtips: jo høyere opp jo bedre.
Dato for oppholdet: mai 2015
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, Ann-Lisbeth
Anmeldt 8. november 2013

2 vennepar hadde en fantastisk fin uke på hotellet! Sentral men rolig beliggenhet med fantastisk utsikt fra balkongen. Betjeningen var hyggelige og ga rask og god service. Variert og god frokost. Vi synes vi fikk mye igjen for pengene. Anbefales!

Romtips: Busstopp med hyppige avganger rett utenfor hotellet. Spander litt ekstra for å få balkong med sjøutsikt
Dato for oppholdet: oktober 2013
  • Reisetype: Reiste med venner
3  Takk, Ole H
Anmeldt 18. august 2013

Vi er en fammilie på 4. 2 voksne og 2 barn på 7 og 9 år. Hotellet ble valgt ut i fra beliggenhet og at det var 5 stjernes hotel. Det som møtte oss først var en hyggelig ansatt som bar koffertene våres inn til resepsjonen. Der ble vi møtt av en hyggelig resepsjonist som fulgte oss opp til 4 etasje hvor vi ble møtt av Yvonne som hjalp oss med alt det vi måtte lure på, utrolig hjelpsom og flink. Dette var en egen resepsjon for dem som hadde valgt "executive club". Vi fikk beskjed om at rommet dessverre ikke var klart, men til gjengjeld så ble vi oppgradert til junior suite som plaster på såret. Etter en times venting så ble vi vist til rommet og bagasjen ble sendt opp. Rommet var på ca 45 m2 med eget soverom og to balkonger med utsikt over basseng område og bukta. Veldig bra!
Renholdet er veldig bra. De bytter håndkle 2 ganger om dagen hvis en velger "executive club" og der er alltid nye vannflasker på rommet.
I "executive club" så har de alltid forfriskninger som en kan benytte seg av og ta med seg på rommet uten kostnad.
Ungene var jo helt klar for bading så det ble til at vi kom oss ned til bassenget hvor der aldri var noe problem å få solsenger. Solsengene er ikke av den billige typen. De er solide og gode å ligge på. Bassengene er helt ok, men kan bli litt kjedelige for unger siden det ikke er lov å ha flyte madrasser i. Servicen ved bassenget er helt upåklagelig. De som jobber der er alltid hyggelige og service innstilte. Flerne ganger til dagen går de rundt med gratis drikke, agurk ringer for å kjøle ned øynene, kalde kluter så du kan kjøle deg ned med, snacks og de spørr om de skal pusse solbrillene. Vi valgte ikke å bade i sjøen for vi syntes det ikke virket serlig innbydene. Vannet var ikke serlig klart og stranden var overfylt med lokale og turister.
Maten ved bassengbaren er veldig dyr så vi spiste der kun et par ganger. Kvaliteten på maten var bra. Kvaliteten på maten i restauranten i hotellet på morningen og kvelden var veldig bra. Servicen var helt topp. Restauranten Henry J bean som ligger ved hotellet hadde helt ok mat. Litt dyr syntes vi.
Siden vi liker å trene så hadde vi litt for håpninger til treningsrommet som var på hotellet. Det var helt ok utstyrt med trede møller, elipse maskin og diverse trenings apparater og løsvekter. Hvis en vil så kan en fint klare seg med dette en ferie. De har også egne sal timer for de som ønsker å gå på det.
Prøvde noen spa behandlinger. De var helt ok og kostet ikke mye ca 55 euro for en 55 min massasje. Selve bassenget og boble badet i spa avdelingen er noe slitt og skulle hatt en renovering. Selve personalet her er veldig hyggelige. Når en sjekker inn så får en utdelt bade håndkle kort som en bytter inn i spa avdelinge og så får man bade håndkle som man kan ha med ned til solsengene. Et tips er å bytte disse når en er ferdig for dagen slik at man har nye for vær kveld når en er ferdig å bade. Dette for å slippe å bytte de på morningen før en går til bassenget.
Kveldene ble brukt til å gå i det lokale sentrum og hovedstaden Valletta. Vi benyttet oss av buss som er helt greit til byen da var det lite folk, MEN tilbake igjen tok bussen dobbel så lang tid. Bussene var av bra standard og de var billige. Dags pass for barn 0,5 euro og 2,6 euro for voksne. Taxi er jo et alternativ og koster ca 15 euro en vei fra hotellet til Vallette.
Hovedstaden i seg selv var helt ok å gå i. Liker du merke klær så var der nok av shopping muligheter uten det der typiske syden livet der folk prøver å hive deg inn over alt og selge deg mye "fake" klær. Her var alt ekte og prisene litt lavere enn i Norge.
Restaurant utvalget utenfor hotellet er enormt. Vi prøvde et par forskjellige plasser før vi endte opp med å bruke "hard rock kafe Malta" en del ganger. Der hva maten veldig bra og prisene helt ok. Vil du ha typisk Maltesisk sjømat så kan en prøve "La pirata" Her hadde de den beste sjømaten jeg har smakt.
Kveldsunderholdningen var som regel noen som sang eller spilte piano. Ikke det helt store etter våres smak.
Alt i alt så er vi veldig fornøyd med hotellet. Kommer vi tilbake til Malta så er dette hotellet vi kommer til å velge.

Familien Lande fra Stavanger

Romtips: Hvis du er velger dette hotellet så velg "executive club". det gir deg flere valg muligheter. Det koster litt mer men er verd det. Rommene ligger i 4 og 5 etasje og det er mye mer roligere.
Dato for oppholdet: juli 2013
3  Takk, Wavekid
Anmeldt 24. oktober 2011

Hotellet levde ikke opp til forventningene. Det var oppgitt å være et 5 stjerners hotell. Bygget og lobbyen var fin, rommene var store, men enkle og ganske slitt. Servicen var imidlertid dårlig, særlig gjaldt det for personalet i resepsjonen. Fikk ikke rommet som jeg hadde bestilt. Tok det opp med resepsjonen uten å få annet enn et skuldertrekk til svar. Fikk senere byttet, men ved utsjekk ville de ha full pris. Snakket med flere i resepsjonen og alle var like lite opptatt av å rette feilen. Frokostbuffeten var imidlertid veldig bra. Det blir alt i alt en dårlig anmeldelsen fra min side. Dette er et hotell som gir seg ut for å være 5 stjerners og er maks en god treer.

Dato for oppholdet: oktober 2011
2  Takk, Esp1J