“Dansk kroferie”

Kjøkken: Dansk
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Anmeldt 13. desember 2018

Dette er en av de eldste kroene i Danmark og bygninger og innredning er helt spesiell .
Lave murbyggninger med stråtak og smårutete vinduer ,lavt under taket og gulv som gynger men rent og pent.Hyggelig betjening og god mat og drikke.Spisesalene er små og hyggelig men nærmest overmøblert med gamle ting,bøker og bilder. En kan også overnatte her og Hvidsten familien har et eget museum som viser motstanskampen under 2.verdenskrig.Dette er absolutt en plass jeg kan anbefale og et sted jeg vil besøke igjen

Takk, perb803

Anmeldt 10. august 2018 via mobile enheter

Besøkte kroen for er par år siden med på gruppereise. Var veldig fornøyd da og tok nå med familien til lunch der. Alle var superfornøyde

Dato for besøk: august 2018
Takk, Ingrid B
Anmeldt 4. september 2017 via mobile enheter

Her satt historien i veggene. Skulle gjerne blitt her en stund.
Maten var ypperlig. Anbefaler en stopp her.

Dato for besøk: august 2017
Takk, Ingrid B
Anmeldt 6. juli 2014

Hvidsten Kro er kjent for sin historie og for sin eggekake. Dessverre falt ikke eggekaken i smak ved vårt besøk. Den var svidd i bunnen og uferdig oppå. Flesket syntes vi heller ikke noe om. Det var mange mennesker på besøk og det strømmet stadig flere til. Vi vil tro at dette var årsaken til den altfor hurtig stekte eggekaken. Flere har tydeligvis opplevd det samme som oss.

Sennepen, som var laget på stedet, var for søt og smakte ikke godt. Brødet derimot smakte utmerket.

Servitøren var svært hyggelig og blid.

Lokalene vi ble tilvist i sidebygningen var koselig de, men det var ikke helt det samme som å sitte i en av stuene mot gaten og hovedinngangen.

Vurderingen "dårlig" er gitt på bakgrunn av eggekaken kjøkkenet ikke tok seg tid til å tilberede godt nok.

Dato for besøk: juli 2014
    • Atmosfære
Takk, MulleEllum
Anmeldt 10. februar 2013

Jeg har vært svært nysjrig på å se Hvidsten Kro, etter at jeg i mange år har deltat på konsertene til Lars Lilholt konserter på byfest i Hornsyld. Lars Lilhols synger om Hvidsten Kro, i en nydelig sang som tydelig rører en hel befolkning, og som handler om motstandsbevegelsen som hold til på denne kroen under krigen. En sensommer søndag besøkte jeg kroen, og det var en svært hyggelig opplevelse. Selve kroen og krohaven er ett museum, verd et besøk bare for å se den. Kroen har en historie som strekker seg helt fra 1634, så ikke rart det er flott. Men også krohaven og området var en hyggelig opplevelse. Vi hadde også hørt om maten her, og valgte å kjøpe Gudruns 1/2 resept. Som besto av den berømte fleske omelett, brød, diverse sild og snadder. Bortsett fra at det hele tok lit tid, så var det en utrolig god mat. Skal du besøke kroen, kan det være smart å bestille maten. for så å vandre litt rundt i kroen og krohaven å se på de flotte utstillingene mens du venter på maten. Kroen er virkelig verd et besøk, både som museum, men også som kro. Søk opp sangen "Hvidsten Kro" av Lars Lilholt på Youtub, så får du også historien som sang.

Dato for besøk: august 2012
    • Atmosfære
1  Takk, BjornB538

Reisende som så på Hvidsten Kro, så også på

Randers, East Jutland

Har du vært i Hvidsten Kro? Del dine erfaringer!