“Krigsminner”

Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Anmeldt 23 juli 2016 via mobile enheter

Fantastisk flott samling av krigsminner. Vi kommer tilbake, for her var det utrolig mye interessant.
For en samling. Anbefales på det sterkeste!!

Takk, Hanne U
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 18 juni 2016 via mobile enheter

Først og fremst; gode åpningstider og en inngangspris som er studentvennlig.

Videre ble vi møtt av en hyggelig betjening som tilbydde seg å svare på de spørsmål vi måtte ha. Utstillingen er en av de største vi har sett, enormt med ting samlet på en plass! Det var også informasjonsskilt på det aller meste, slik at man fikk med seg historien rundt tingene og "fun facts".

Anbefales virkelig for alle som er interessert i andre verdenskrig. Ikke like aktuelt for små barn, da mye av utstillingen er ubeskyttet.

1  Takk, Ida Sofie Mienn... O
Anmeldt 26 mars 2016

Krigsminnemuseet i Svolvær er en av europas største samling av gjenstander fra 2. Verdenskrig. Man oppdager tidlig at museet eies og drives av en ekstremt kompetent ildsjel som virkelig brenner for prosjektet. Man kan lese utfyllende om gjenstandene som står utstilt, og jeg tviler på at man klarer å gå igjennom museet uten å lære noe nytt om krigen. En fantastisk opplevelse!

1  Takk, Jwfarstad
Anmeldt 2 januar 2016

Meget verdt å se for den som vil forstå og lære mer om krigen i Norge 1940 - 45. En utrolig privat samling, samt en eier som kunne fortelle en masse.

1  Takk, Terje Ruud J
Anmeldt 19 juli 2015

Et museum tettpakket med historie, dog et lite lokale. Engasjert og pratsom eier, som vet alt det er å vite om andre verdenskrig og alle gjenstandene han har der. Selv Hitlers malerier er der.
Gestapo rommet annbefales, får frysninger bare av å tenke på det..

Takk, Ariel S

Reisende som så på Lofoten War Museum, så også på

Har du vært i Lofoten War Museum? Del dine erfaringer!