Vi støtter følgende nettlesere:
Vil du ha de laveste hotellprisene? Du er på riktig sted. Vi undersøker over 200 nettsteder for deg.

“Historie, frå alle sider.” 5 av 5 bobler

Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Bergen, Norge
5 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Historie, frå alle sider.”
5 av 5 bobler Anmeldt 20 september 2016

på so små rom, fagkunnskapen til dei ansatte, også tenker eg det å dokumentere andre verdenskrig, også dei russiske fangane, deira lidelse
og motstandarar til Hitler Tyskland,har også ein plass her,
Andre museum viser berre dei alierte,
dette museumet viser komplett historie, over alle folk som har kjemp mot Hitler fasismen.
Dette museumet er spesielt, det er ikkje einsidig utstilling, du kan sjå kor alle var.
All utstilling var flott.
Har du spørsmål på det, eller, det, eller det. kan dei ansatte svare deg på det meste, med fagleg fin forklaring.

Peter Muldsvor

41 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 21 nyttige stemmer
“En imponerende samling”
5 av 5 bobler Anmeldt 19 august 2016 via mobile enheter

Her finner man alt av gjenstander fra krigens dager. Her er en akvarell malt av Hitler og Eva Brauns håndveske samt tusenvis av andre interesante ting. Helt imponerende. Var der i to timer , men kunne vært der enda flere timer. Oppdaget stadig nye gjenstander når jeg gikk rundt. Det oser av historie i lokalene. Kommer nok innom en annen gang og da skal jeg ha god tid. Ønsker dere lykke til i jakten på nye gjenstander. (Hvis det i det hele tatt mangler noe) tusen takk

Takk, Kjell G
Roros
7 anmeldelser
“Imponerende!!!!”
5 av 5 bobler Anmeldt 14 august 2016 via mobile enheter

En utrolig imponerende samling fra krigen. Og en meget kunnskapsrik mann som jobbet der. Et sted som må besøkes når man er i Lofoten!

Takk, MerthiIndia
Oslo, Norge
22 anmeldelser
3 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 8 nyttige stemmer
“Sjarmerende, men overfylt ”
4 av 5 bobler Anmeldt 10 august 2016 via mobile enheter

Jeg har besøkt mange museer i livet mitt og dette museet har et enormt mengde gjenstander. Mange av disse er enestående og veldig fasinerende. Dessverre er ikke museet så flink på å formidle en gjennomgående historie og føles til tider veldig rotete. Men samtidig er en del av sjarmen, å finne gjenstander som er litt gjemt.
Jeg vet ikke hvor mye midler museet har og hvor mange årsverk de har til rådighet, noe som selvfølgelig påvirker dette.
Uansett er museet vel verdt et besøk og jeg angrer ikke på at jeg var innom. Anbefales, men kanskje ikke om du har små barn.

Takk, Nechered
Lier, Norge
5 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Ferie”
4 av 5 bobler Anmeldt 8 august 2016 via mobile enheter

Innholdsrikt museum! Spennende å se så mange effekter samlet. Gode forklaringer og variasjon i utstilling. Absolutt vært ett besøk.

Takk, Maryblue50

Reisende som så på Lofoten War Museum, så også på

Har du vært i Lofoten War Museum? Del dine erfaringer!