Åpen i dag: 10:00 - 16:00, 18:30 - 22:00
10/10

Innholdsrikt museum med hyggelig personell som kunne fortelle mye fra WW2. Mye å se på. Veldig bra..

Anmeldt 2 uker siden
juliesofief
En opplevelse av de sjeldne

Fantastisk samling av små og større gjenstander fra krigen som er behørig beskrevet i tekst... les mer

Anmeldt 3 uker siden
Explore771103

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Svolvær
Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

Dette museet var verdt en besøk! En imponerende samling av uniformer og andre gjenstander fra krigen.

Takk, heidiaab
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Dette minner mer om privatsamling enn museum, og det er hovedattraksjonen! For de av oss som har aldri sett krigsuniformer på nær hold er dette en mulighet. Mye interessant info, og ukjente fakta om hvorfor tyske soldater ikke fikk lov å danse sving, sjokolade og julepynt med SS logo, kirurgisk utstyr fra 40-tallet (forskjellen er ikke så stor fra dagens instrumenter). Dette er attraksjonen som passer i en by som Svolvær. Jeg håper at nyoppførte leiligheter med glassfronter ikke dominerer snart i de ne sjarmerende lille byen.

2  Takk, THREOslo
Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Dette lille museet er allikevel stort når det kommer til utstilte gjenstander. Mye spennende og de fleste gjenstander er beskrevet med et regionalt fokus. Her er mye for enhver smak. Må besøkes dersom du er interessert i 2. verdenskrig.

2  Takk, Rune1973
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Hver gang jeg besøker Svolvær i de siste tre årene tar jeg en tur inn på Krigsmuseet. Jeg kan bruke flere timer der. Tusen takk til William Hakvaag for et fantastisk museum! Besøket anbefales!

Takk, Vlad_Mor
Anmeldt 3. juli 2020

VELDIG flink vert. Han kan masse og forteller gjerne historier. Kunnskapsrik mann. Forteller fine historier fra krigen.

Takk, Anita1991Sofie