Vi støtter følgende nettlesere:

Anmeldelse av Børsen Spiseri

Børsen Spiseri
Vurdert som nr. 1 av 20 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Sjømat, Europeisk, Skandinavisk, Norsk
God for: Store grupper, Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken, Romantisk, Vakker utsikt, Forretningsmøter, Familier med barn
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Aksepterer American Express, Aksepterer MasterCard, Aksepterer Visa, Digital betaling, Gratis Wi-Fi, Full bar, Barnestoler tilgjengelig, Uteservering, Parkering tilgjengelig, Reservasjoner, Sitteplasser, Serverer alkohol, Servitørpersonell, Tilpasset rullestolbrukere
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Sandnes, Norge
128 anmeldelser
69 anmeldelser av restaurant
common_n_restaurant_reviews_1bd8 24 nyttige stemmer
“Ingen over ingen ved siden”
5 av 5 bobler Anmeldt 16 august 2016 via mobile enheter

Bestillte bord via hjemmesiden og fikk straks bekreftelse. Maten og lokalene er helt fantastiske. Liten utvalg av melkefrie retter, men det ordnet kjøkkenet uten problemer. Jeg spiste Royal tørrfisk som var særdeles velsmakende. Min kone spiste lam som kjøkkenet ordnet melkefritt. Kjøttet var serdeles mørt og smeltet i munnen. Også dessert ordnet kjøkkenet på sparket med et alternativ som ikke sto på meny. Jordbær is laget på rismelk med skogsbær - kjempegodt. All honnør til servitører og kokker. Lokalene er utrolig koselig som oser av historie. Børsen Spiseri er Svinøya Rorbuers restaurant som har tørrfisk som spesialitet. Restauranten er innredet i et gamelt fiskemottak, bryggen er fra 1828 og er den eldste bryggen som er igjen i Svolvær.

Takk, Kjell G

Norsk først
1 anmeldelse
“Gniene servitører ”
3 av 5 bobler Anmeldt 16 august 2016 via mobile enheter

Svært god mat og spennede retter å velge mellom. En flott opplevelse i et svært gammelt og flott lokale. Bra. Det som ødela litt var dårlig service og gniene servitører. Fikk så vidt noen slurker med vin i glasset.

Takk, Kausar J
1 anmeldelse
“God mat, men småting ødelegger”
3 av 5 bobler Anmeldt 16 august 2016 via mobile enheter

Maten var god, men man får et inntrykk av at det skal spares inn både her og der. Lite smør til brødet, lite vin i glasset, servitører som prøver, men som faller litt igjennom som gjør at man sitter igjen med en mindre god følelse.

Takk, Geir-Ove B
114 anmeldelser
45 anmeldelser av restaurant
common_n_restaurant_reviews_1bd8 7 nyttige stemmer
“Nydelig mat”
4 av 5 bobler Anmeldt 9 august 2016

Intim og koselig restaurant med fantastisk god mat. Øvre prisklasse, men definitivt verdt et besøk. Ligger flott til på/ved en brygge med koselig utsikt mot byen.

Besøkte april 2016
Takk, Jannecke J
Lier, Norge
5 anmeldelser
common_n_restaurant_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“MiddG”
1 av 5 bobler Anmeldt 8 august 2016 via mobile enheter

Feriens nedtur! Vi gledet oss til Bakalao, men nei det var bare til forhåndsbestilte lag. Vi ble anbefalt smørstekt tørrfisk med en masse gode smaker. Dessverre var det ingen av oss som syntes det var i nærheten av godt! Ikke klarte vi å kjenne alle smakene heller! Min sambo klarte ikke å spise maten, ble tilbudt noe annet og måtte betale for en og enhalv middag - hvor ingen smakte Det var trist for stedet var magisk! Dårligste service på vår 200 mil lange reise!!!

Takk, Maryblue50
LofotenIslands, Eier på Børsen Spiseri, svarte på denne anmeldelsen, 13 august 2016
Først vil vi takke for at at dere likte våre lokaler i Svolværs eldste handelshus fra 1828 og at Dere valgte å komme til oss. Vi har registrert at Dere opplevde besøket hos oss som forferdelig. Dette tar vi på største alvor. Vi har gått igjennom Deres anmeldelse med servitøren som hadde ansvaret for bordet og vår kjøkkensjef. Vår servitør er svært lei seg for at Dere opplevde besøket som forferdelig. Hun sier hun gjorde sitt beste og var oppmerksom mot dere. Kjøkkensjefen smakte på på den ene retten som ble sendt ut og han vurderte konsistensen på tørrfisken som god. Vår servitør har informert om at alle spiste opp all maten og at hun ikke fikk til tilbakemelding om at maten smakte forferdelig, men at det smakte godt. Hun har informert oss om at hun ved flere anledninger var å skjenket i glassene og gjorde så godt hun kunne. Gjesten som ikke likte tørrfisk ble tilbudt Lofotlam som alternativ. I følge vår servitør fikk hun tilbakemelding om at lammet smakte godt.
Vi beklager at vi ikke har Bacalao på vår A la Carte. Det er et valg vi har tatt da dette serveres på de fleste andre steder. Vi har valgt å fokusere på Tørrfisk fra Svinøya.
Vi håper dere vil besøke oss igjen og at vi kan få sjansen til å gi dere en god matopplevelse.
Børsen Spiseri er blant de mest anmeldte spisesteder i Lofoten og er vurdert blant de høyest på TripAdvisor i Lofoten.
Igjen vi beklager at Dere fikk en dårlig opplevelse.

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!