“Nydelig mat og spennende meny”
Anmeldelse av Børsen Spiseri

Børsen Spiseri
Vurdert som nr. 2 av 22 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Norsk
God for: Lokalt kjøkken, Romantisk, Store grupper
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Anmeldt 30 august 2016 via mobile enheter

Smakfulle retter basert på tradisjon og nyskaping. Hyggelig lokale og smilende personale. Vi kommer gjerne tilbake neste gang vi er i Svolvær.

Takk, Trude B

Anmeldt 24 august 2016

Har en fantatisk flott atmosfære i restauranten og god service. Her henger historie i veggene. Maten var god. Spesielt vil jeg anbefale Rullade med røkt hval. Var bare himmelsk.

Takk, birthe2016
Anmeldt 20 august 2016

Atmosfæren skulle vært den beste. Et gammelt naust, godt tatt vare på skaper det beste anslaget for et minnerikt måltid. Og maten glitrer, både i smak og presentasjon. Men opplevelsen ble litt blandet pga servitøren vår. Hun virket delvis uprofesjonell og uvennlig. Det ble etter hvert slik at vi bare ville bli ferdige. Vi fikk nok kvelden ødelagt. Snakket med selskapet mitt i dag. En av dem fortalte at servitøren vår to ganger dunket ham i skulderen mens han spiste, uten å beklage seg. Han fikk følelsen av at han var i vegen. For meg var det første gang jeg har opplevd at en servitør prøver å rydde vinglassene til gjesten til venstre for meg, ved å komme inn fra min høyre side. To ganger måtte jeg legge gaffelen ned og vente til hun var ferdig. To andre kommenterte så uvennlig hun var. Dessuten manglet hun kunnskap. Hun hadde hverken hørt om brennevinstypene Ricard eller Pastis 51. Hun bad meg uttale dem på engelsk for å se om det hjalp. Ironien i å uttale franske brennevinsmerker på engelsk forsvant nok for henne. For oss var det som sagt bare om å gjøre å bli ferdige med måltidet.

Takk, mikalen
Anmeldt 16 august 2016

Bestillte bord via hjemmesiden og fikk straks bekreftelse. Maten og lokalene er helt fantastiske. Liten utvalg av melkefrie retter, men det ordnet kjøkkenet uten problemer. Jeg spiste Royal tørrfisk som var særdeles velsmakende. Min kone spiste lam som kjøkkenet ordnet melkefritt. Kjøttet var serdeles mørt og smeltet i munnen. Også dessert ordnet kjøkkenet på sparket med et alternativ som ikke sto på meny. Jordbær is laget på rismelk med skogsbær - kjempegodt. All honnør til servitører og kokker. Lokalene er utrolig koselig som oser av historie. Børsen Spiseri er Svinøya Rorbuers restaurant som har tørrfisk som spesialitet. Restauranten er innredet i et gamelt fiskemottak, bryggen er fra 1828 og er den eldste bryggen som er igjen i Svolvær.

Takk, Kjell G
Anmeldt 16 august 2016 via mobile enheter

Svært god mat og spennede retter å velge mellom. En flott opplevelse i et svært gammelt og flott lokale. Bra. Det som ødela litt var dårlig service og gniene servitører. Fikk så vidt noen slurker med vin i glasset.

Takk, Kausar J

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!