Vi støtter følgende nettlesere:

Anmeldelse av Børsen Spiseri

Børsen Spiseri
Vurdert som nr. 1 av 20 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Sjømat, Europeisk, Skandinavisk, Norsk
God for: Vakker utsikt, Familier med barn, Store grupper, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger, Forretningsmøter, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Aksepterer American Express, Aksepterer MasterCard, Aksepterer Visa, Digital betaling, Gratis Wi-Fi, Full bar, Barnestoler tilgjengelig, Uteservering, Parkering tilgjengelig, Reservasjoner, Sitteplasser, Serverer alkohol, Servitørpersonell, Tilpasset rullestolbrukere
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Moss, Norge
75 anmeldelser
55 anmeldelser av restaurant
common_n_restaurant_reviews_1bd8 36 nyttige stemmer
“Fine lokaler, grei mat”
3 av 5 bobler Anmeldt 30 august 2016

Børsen Spiseri ligger på Svinøya, en spasertur fra Svolvær sentrum. Den har fine lokaler og i tilknytnng til restauranten er det et lite, fint kolonialmuseum. Det er også resepsjon for Svinøya Rorbuer.
Til forrett valgte vi "En smak av Lofoten" som er nettopp det, små smaksprøver med forskjellige retter fra området. Her var litt hval, tørrfiskbrandade og mye annet . Smakte helt nydelig.
Som hovedrett valgte vi henholdsvis kveite og tørrfisk. Jeg ble en smule overrasket av fargen på kveiten da den kom på bordet den var nærmest burgunderrød og ikke kritthvit slik den pleier. På spørsmål om årsaken fikk vi til svar at den var marinert i rødvin. Dette burde stått på menyen eller blitt opplyst om av personalet. Selv tåler jeg ikke rødvin og reagerer på selv en svært liten mengde. Så jeg spiste ikke opp mer enn 1/3 av fisken. Merkelig smak synes jeg. Hvorfor skal man marinere en fisk som smaker så fantastisk av hav når den er fersk? Var den kanskje ikke fersk?
Mannen min spiste tørrfisk som han synes smakte godt.
Børsen er regnet som en av de beste restaurantene i Svolvær så jeg vil absolutt anbefale andre å besøke den. Flotte lokaler og morsomt museum.

• Besøkte august 2016

Norsk først
Oslo, Norge
5 anmeldelser
4 anmeldelser av restaurant
“Nydelig mat og spennende meny”
5 av 5 bobler Anmeldt 30 august 2016 via mobile enheter

Smakfulle retter basert på tradisjon og nyskaping. Hyggelig lokale og smilende personale. Vi kommer gjerne tilbake neste gang vi er i Svolvær.

Besøkte juli 2016
Takk, Trude B
Bergen, Norge
10 anmeldelser
3 anmeldelser av restaurant
“Et annerledes spisested.”
4 av 5 bobler Anmeldt 24 august 2016

Har en fantatisk flott atmosfære i restauranten og god service. Her henger historie i veggene. Maten var god. Spesielt vil jeg anbefale Rullade med røkt hval. Var bare himmelsk.

• Besøkte juli 2016
    • 5 av 5 bobler
Takk, birthe2016
Norway
70 anmeldelser
25 anmeldelser av restaurant
common_n_restaurant_reviews_1bd8 55 nyttige stemmer
“Vi ville bare bli ferdige.”
2 av 5 bobler Anmeldt 20 august 2016

Atmosfæren skulle vært den beste. Et gammelt naust, godt tatt vare på skaper det beste anslaget for et minnerikt måltid. Og maten glitrer, både i smak og presentasjon. Men opplevelsen ble litt blandet pga servitøren vår. Hun virket delvis uprofesjonell og uvennlig. Det ble etter hvert slik at vi bare ville bli ferdige. Vi fikk nok kvelden ødelagt. Snakket med selskapet mitt i dag. En av dem fortalte at servitøren vår to ganger dunket ham i skulderen mens han spiste, uten å beklage seg. Han fikk følelsen av at han var i vegen. For meg var det første gang jeg har opplevd at en servitør prøver å rydde vinglassene til gjesten til venstre for meg, ved å komme inn fra min høyre side. To ganger måtte jeg legge gaffelen ned og vente til hun var ferdig. To andre kommenterte så uvennlig hun var. Dessuten manglet hun kunnskap. Hun hadde hverken hørt om brennevinstypene Ricard eller Pastis 51. Hun bad meg uttale dem på engelsk for å se om det hjalp. Ironien i å uttale franske brennevinsmerker på engelsk forsvant nok for henne. For oss var det som sagt bare om å gjøre å bli ferdige med måltidet.

• Besøkte juli 2016
    • 2 av 5 bobler
    • 1 av 5 bobler
Takk, mikalen
Sandnes, Norge
128 anmeldelser
69 anmeldelser av restaurant
common_n_restaurant_reviews_1bd8 24 nyttige stemmer
“Ingen over ingen ved siden”
5 av 5 bobler Anmeldt 16 august 2016 via mobile enheter

Bestillte bord via hjemmesiden og fikk straks bekreftelse. Maten og lokalene er helt fantastiske. Liten utvalg av melkefrie retter, men det ordnet kjøkkenet uten problemer. Jeg spiste Royal tørrfisk som var særdeles velsmakende. Min kone spiste lam som kjøkkenet ordnet melkefritt. Kjøttet var serdeles mørt og smeltet i munnen. Også dessert ordnet kjøkkenet på sparket med et alternativ som ikke sto på meny. Jordbær is laget på rismelk med skogsbær - kjempegodt. All honnør til servitører og kokker. Lokalene er utrolig koselig som oser av historie. Børsen Spiseri er Svinøya Rorbuers restaurant som har tørrfisk som spesialitet. Restauranten er innredet i et gamelt fiskemottak, bryggen er fra 1828 og er den eldste bryggen som er igjen i Svolvær.

Besøkte august 2016
Takk, Kjell G

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!