“Koselig spiseplass. ”

Vurdert som nr. 2 av 22 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Norsk
God for: Romantisk, Lokalt kjøkken, Store grupper
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Anmeldt 4 desember 2016 via mobile enheter

Nydelig julemiddag og trivelig og flink betjening. Anbefales på det sterkeste. Koselig gammel brygge med helt spesiell atmosfære.

Takk, Longbeach1962

Anmeldt 18 september 2016

Flere spennende fiskeretter. Flinke kelnere og bra service. Potetene smakte som om de var kokt dagen før og varmet opp, det gir ikke bra smak.

Takk, Vigdis S
Anmeldt 3 september 2016 via mobile enheter

Restauranten ligger som navnet tilsier i historiske lokaler fra varebørsen. Veldig hyggelige lokaler i gangavstand fra Svolvær sentrum. Dette er en fiskerestaurant og menyen bestod bl.a tørrfisk. Bra mat, god vin og hyggelig betjening.

Takk, Eva H
Anmeldt 30 august 2016 via mobile enheter

Vi ga Børsen en 3 anledning til å imponere oss. Lokalene er fantastisk hyggelig og betjeningen er imøtekommende, høflig og hyggelig. Maten er helt ok, men for 3 gang serverer de dårlige poteter. Den ene fikk oppvarmede amadinepoteter fra mikrobølgeovn og den andre fikk total smakløse hvite poteter fra hermetikkboks. Gulrøttene kom fra frysedisken og var ihjelkokt. Dette var i slutten av august og mulighetene for å få tak i verdens beste lokale poteter og grønnsaker var Store! Kelneren bekreftet at de slet med å få til poteter. Når dette er sakt har vi fått samme elendige poteter på andre populære restauranter i Svolvær. Thon hotell og Mormors kjøkken på Anker Brygge. Vi er klare for å teste ut helt nye restauranter ved neste besøk i Svolvær om noen mnd.

1  Takk, 676hildem
Anmeldt 30 august 2016

Børsen Spiseri ligger på Svinøya, en spasertur fra Svolvær sentrum. Den har fine lokaler og i tilknytnng til restauranten er det et lite, fint kolonialmuseum. Det er også resepsjon for Svinøya Rorbuer.
Til forrett valgte vi "En smak av Lofoten" som er nettopp det, små smaksprøver med forskjellige retter fra området. Her var litt hval, tørrfiskbrandade og mye annet . Smakte helt nydelig.
Som hovedrett valgte vi henholdsvis kveite og tørrfisk. Jeg ble en smule overrasket av fargen på kveiten da den kom på bordet den var nærmest burgunderrød og ikke kritthvit slik den pleier. På spørsmål om årsaken fikk vi til svar at den var marinert i rødvin. Dette burde stått på menyen eller blitt opplyst om av personalet. Selv tåler jeg ikke rødvin og reagerer på selv en svært liten mengde. Så jeg spiste ikke opp mer enn 1/3 av fisken. Merkelig smak synes jeg. Hvorfor skal man marinere en fisk som smaker så fantastisk av hav når den er fersk? Var den kanskje ikke fersk?
Mannen min spiste tørrfisk som han synes smakte godt.
Børsen er regnet som en av de beste restaurantene i Svolvær så jeg vil absolutt anbefale andre å besøke den. Flotte lokaler og morsomt museum.

2  Takk, Torill Anita R

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!