“For en opplevelse!”

Vurdert som nr. 2 av 20 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Norsk
God for: Store grupper, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Anmeldt 23. juli 2020

Jeg var å spiste på børsen spiseri, med et ord kan jeg oppsummere kvelden: FANTASTISK! Servicen var noe av det beste jeg har opplevd, og maten var utsøkt!

Dette var virkelig en opptur i dette dystre 2020.

1  Takk, Henningpederseen

Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Vi bodde 4 netter i Svolvær og valgte å spise her 2 kvelder - nydelig mat som presenteres på en svært delikat måte- verdt hver krone!

2  Takk, 460ainan
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Vi var 10 personer som spiste både tørrfisk royal, marinert tørrfisk, dagens fangst (som var kveite) og hvalbiff. Alle, unge og eldre, var veldig enige om at alt var knallgodt. Alle tok Sjokolade Nemesis til dessert. Også veldig god, og veldig mektig. Litt høy pris der kanskje, f.eks. 0,3 øl kr. 98,-, men en god opplevelse.

Takk, 54rolff
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde en herlig middag her i autentiske omgivelser.Hyggelige servitører og godt tilberedt mat.Vi spiste tørrfisk total og dagens rett som var kveite.

Takk, ellensoyland
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Vi var ti kamerater som besøkte stedet mellom fiskeøktene. Forretten med tørfiskbrandada, ishavsrøye og hvalbiff var nydelig. Hovedretten med medium stekt hvalbiff smakte utmerket, og mettet. Desserten med pannakotta og multer rundet god av.
Servicen var upåklaglig, prisene midt på treet. En hyggelig opplevelse.

1  Takk, 822perv

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!