“Vil du spise god mat, er dette plassen ”
Anmeldelse av Børsen Spiseri

Børsen Spiseri
Vurdert som nr. 2 av 21 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Norsk
God for: Store grupper, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Koselige omgivelser, hyggelig betjenging.
Meget god mat, laget egne fiskeburgere til barna utenom menyen.
Tørrfisk er de gode på, dette smakte himmelsk.
Rabarbra suppe som dessert, det må du prøve.
Her kommer vi garantert innom igjen.

Takk, trondag

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Vi var en stor gjeng som spiste 3-retters på
børsen. Utrolig flott lokalet og god mat. Veldig flink servitør med humor! Takk for omvisning!
Stor takk for en fin opplevelse!

Takk, helenemel
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Flotte lokaler, men noe høyt støynivå. Veldig oppmerksom betjening som tok godt vare på oss. Hovedretten (tørrfisk) manglet den siste lille touchen for å få full score.

Takk, 725andersm
Anmeldt 21. juli 2021

Vi var her med storfamilien (23 personer) og spiste 21 juli. Veldig hyggelig betjening og maten var veldig god. Forretten (vi valgte stort sett røkt hvalkjøtt og skalldyrsuppe) og den stod i stil til forventningene. Av hovedretter valgte majoriteten bakt kveite og den smakte også meget godt. Dem som valgte tørrfisk var særdeles fornøyd!
Kan virkelig anbefale et besøk her!

Takk, benjolini
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Veldig bra restaurantopplevelse. Tørrfisk royal og mazarin til dessert var utrolig godt. Hadde hval til forrett som var helt ok på smak Hvis jeg har noe å utsette så er det kun at maten ikke ble presentert ved servering. Ellers helt ypperlig og hyggelig service. Anbefales!

1  Takk, idaaa88

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!