“Fantastisk beliggenhet og fantastisk mat opplevelse!”
Anmeldelse av Børsen Spiseri

Børsen Spiseri
Vurdert som nr. 2 av 22 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Norsk
God for: Romantisk, Store grupper, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Anmeldt 1. august 2021

Stedet ligger så praktfullt til og koselig spaser tur dit fra hotellet i sentrum. Interiøret var så koselig og er ett spesielt sted å ha en middag. Vi hadde rå tørrfisk og Røkt hval til forret som var nydelig og litt andre smaker enn vant til. Bakt kveite kunne ikke blitt bedre. Avsluttet med en nydelig rabarbrasuppe som prikken over ièn på ett perfekt måltid. Hit skal vi ved neste besøk i Svolvær!

Takk, irenesF9555HW

Anmeldt 27. juli 2021

Vi var 2 par som bestilte kveite, tørfesk og biff
Alle rettene var en fantastisk smaksopplevelse, rett og slett nydelig
Ikke nok med det, betjeningen var veldig serviceinnstilt og blid. Tok seg tid til gjestene.
Restuarnaten var veldig koselig med mye historie i veggene.
Anbefales på det stekeste

Takk, I2865KBkatarinas
Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Rorbuferie i Lofoten. Spiste grillet tørrfisk på Børsen spiseri, å det var en stor opplevelse. Fantastisk god mat. Nok mat, å var helt nylaget og veldig varm. Hadde noen unge servitører som virkelig gjorde hele kvelden til en minneverdig stund. Anbefales på det varmeste, og vi vil nok komme igjen når vi kommer tilbake til Svolvær. Tusen takk

Takk, alfr0gers
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Koselige omgivelser, hyggelig betjenging.
Meget god mat, laget egne fiskeburgere til barna utenom menyen.
Tørrfisk er de gode på, dette smakte himmelsk.
Rabarbra suppe som dessert, det må du prøve.
Her kommer vi garantert innom igjen.

Takk, trondag
Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Vi var en stor gjeng som spiste 3-retters på
børsen. Utrolig flott lokalet og god mat. Veldig flink servitør med humor! Takk for omvisning!
Stor takk for en fin opplevelse!

Takk, helenemel

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!