“Ok, noe overpriset. ”

Vurdert som nr. 2 av 21 Restauranter i Svolvær
Kjøkken: Norsk
God for: Lokalt kjøkken, Romantisk, Store grupper
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Fiskerestaurant med tørrfisk som spesialitet Svinøya Rorbuer har en av Lofotens mest anerkjente restauranter. Børsen Spiseri er innredet i ei gammel brygge fra 1828, og det er lagt stor vekt på å bevare det originale preget. Det meste fra gamle tider er beholdt også her, og gir en atmosfære med lukt av tjære og tamp. Her serveres både kjøtt og fiskeretter. Menyen endres med årstidene og tilgangen på råvarer. Børsen Spiseri har åpent alle dager fra 18:00 – 22:00 og har ca. 120 sitteplasser. Børsen Spiseri passer for enhver anledning Om du kommer alene, sammen med din kjære, gode venner eller med alle dine kollegaer, garanterer vi å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd. Garantert ferske råvarer Vårt moderselskap, L.Bergs Sønner, har sitt fiskebruk 50 meter unna vår restaurant. I tillegg disponerer de et fiskemottak i Laukvik på nordsiden av Lofoten (“yttersia”). Dette gjør oss svært priveligerte med tanke på tilgangen til fersk fisk, og våre kokker kan plukke ut den fineste fisken. Det er ikke mange andre restauranter som kan skryte av å ha sitt eget fiskebruk. Når vi serverer lutefisk, boknafisk, tørrfisk eller fersk skrei er det med stolthet vi forteller at fisken er levert fra fiskeren, foredlet, lutet eller hengt på hjell og servert – her på Svinøya. På Børsen Spiseri kan du som gjest nyte gode arktiske fiskeretter i en trivelig bryggeatmosfære med duft av tjære og tamp! I samme brygga ligger Krambua, som er et lite museum i seg selv. Her henger gamle varer og utstyr fra fordums tider, og man blir ført 100 år tilbake i tid! Ta gjerne en aperitif her inne før måltidet. Her er litt av hvert å studere i hyllene og under taket.
Anmeldt 18. august 2021 via mobile enheter

Overpriset i forhold til hva vi fikk servert.
Rødvin var varm, ikke temperert. Forventer både bedre service, mat og i allefall vin som serveres med rett temperatur på et sted som prises som $$$$.

Takk, randilouisep

Anmeldt 15. august 2021 via mobile enheter

Nydelig mat og hyggelig betjening. Lokalene er veldig idylliske og koselige. Vi spiste Tørrfisk Royal med godt drikke til, en kulinarisk opplevelse. Anbefales absolutt.

Takk, 623unnit
Anmeldt 13. august 2021 via mobile enheter

Fantastisk restaurant i et bygg som er norsk kulturarv! Dette er desidert den beste restauranten i Svolvær. Anbefaler tørrfisken som forrett, den er verdt besøket alene. God service og stort og godt utvalg drikke!

Takk, kristoffer_2019
Anmeldt 9. august 2021

Hyggelig og autentisk restaurant på Svinøya, Svolvær. Nydelig mat - vi spiste tørrfisk og vegetarretten (gnocchi og sommerkål) , som var helt nydelig. God vinliste. Anbefales!

1  Takk, Camilla S
Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Gjennomført, koselig resturant. God service hele kvelden, veldig god mat og drikke. Anbefales absolutt om du er i Svolvær

1  Takk, torilhell

Reisende som så på Børsen Spiseri, så også på

Har du vært i Børsen Spiseri? Del dine erfaringer!