Anmeldt 6. oktober 2018 via mobile enheter

Hvis man bare vil oppleve ro og stillhet og høy kvalitet på mat og drikke er Krokstad herregård et veldig godt alternativ. Hyggelig og usnobbete vertskap. Maten var utsøkt, med veldig bra sammensetning av smaker og høy kvalitet på råvarene. Vinpakke passet veldig bra til maten. Vi koste oss.

Dato for oppholdet: oktober 2018
Takk, Petter K
Anmeldt 8. juli 2018 via mobile enheter

Etter golfrunde på Forsbacka sjekket vi inn på herregården. Fikk hyggelig, ganske stort værelse i et av anneksene, med utgang til haven.
Kunne velge mellom 3- og 5-retters meny med vinpakker; valgte 3-retters med pakke. Etter hovedretten ønsket noen av oss å endre desserten fra sorbet til ost, noe som ble akseptert med et smil av betjeningen.
Betjeningen var (som vi så) tre unge, dyktige og positive mennesker; kokken og to piker.
Maten var utmerket; gourmet-klasse. Spennende og velsmakende komposisjoner med forseggjorte detaljer, virkelig smakfullt og nok til å mette sultne golfspillere. Servert i et behagelig tempo; sakte nok til at vi kunne nyte, raskt nok til at vi slapp å vente. Dessuten: betjeningen var ikke gjerrig på vinpakken.
Årsaken til at jeg ikke gir absolutt toppkarakter for oppholdet, er at badet var noe slitent og at stedet kan ha godt av litt mer vedlikehold.

Dato for oppholdet: juli 2018
1  Takk, BerntA
Anmeldt 26. januar 2018

Jeg bodde på et lyst, delikat rom med fint bad og egen terrasse med nydelig utsikt. Flotte omgivelser og turterreng! Hovedhuset er dyktig renovert. Frokosten ble servert på et lunt, stemningsfullt kjøkken med ild på peisen. Høydepunktet var likevel middagen og lunsjen dagen etter, med lokale ingredienser og perfekte smaker. Alt var førsteklasses!

Dato for oppholdet: januar 2018
Takk, Flotestad
Anmeldt 7. august 2017

Etter å ha opplevd fantastiske Krokstad hvert år i noen år da det ble drevet som et familiehotell, ble vi dessverre skuffet da vi i august kom tilbake 10 år etter.
Stedet er fortsatt idyllisk og sjarmerende, men bærer preg av at det ikke er noen som legger sjelen sin i driften.
Stilen er uformell, men dessverre bærer også servicen preg av den litt avslappede stilen til personalet.
Middagen var en tre-retters, med gode smaker, men med alt for små porsjoner! Noen av oss var fortsatt sultne etter middagen.
Vi fikk ikke brød til maten, og det ble ikke fylt på med vann. Vi fikk ikke tilbud om kaffe eller noe annet å drikke etter at vinmenyen var servert.

Frokosten er god og vi satte spesielt pris på ferskpresset appelsinjuice og eplejuice!

Dato for oppholdet: august 2017
Takk, KRV74
Anmeldt 30. oktober 2016 via mobile enheter

En fin herregård koselig beliggenhet,med fine turområder. Fikk et hyggelig rom i sidebygningen med peis og himmelseng. Middagen smakte fortreffelig, det ble servert en enkel med god frokost. Noe stive vinpriser. Personale var hyggelige, men kunne med fordel vært noe mer imøtekommende.

Dato for oppholdet: oktober 2016
Takk, heslebergvn